printlogo


کد خبر: 200849تاریخ: 1397/8/6 00:00
جنگ تازه سرخابی‌ها درباره آسیا
فرمت جدید معتبر است یا قدیم؟

پس از صعود پرسپولیس به فینال، کری بین هواداران 2 تیم به اوج رسیده و حتی کار به جایی رسیده است که پیشکسوتان 2 تیم هم در شبکه‌های اجتماعی برای یکدیگر رجزخوانی می‌کنند. ماجرا از جایی شروع شد که توئیتر فیفا مطلبی منتشر کرد و از صعود پرسپولیس به عنوان سومین تیم ایرانی به فینال لیگ قهرمانان آسیا (ACL) پس از سپاهان و ذوب‌آهن خبر داد. فیفا در این پست لیگ قهرمانان را بالاترین سطح مسابقات باشگاهی در قاره آسیا معرفی کرده است. مساله به همین جا ختم نشد و با مرور پست‌های صفحه رسمی مسابقات لیگ قهرمانان مشخص شد کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در مطلب مشابهی پرسپولیس را سومین تیم ایرانی لقب داده که به فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان می‌رسد.
این مطلب واکنش‌های زیادی به دنبال داشته و استقلالی‌ها معتقدند تغییر فرمت هر رقابتی از بین برنده سابقه آن نیست و همانطور که رئال‌مادرید هم ۶ جام قهرمانی خود را در جام باشگاه‌های اروپا و ۷ تای بعدی را در لیگ قهرمانان اروپا کسب کرده، 2 قهرمانی استقلال در جام باشگاه‌‌های آسیا هم معتبر است و 2 ستاره‌ای که روی پیراهن خود زده‌اند قابل انکار نیست.
حقیقت این است که پست فیفا مشکلی ندارد اما به‌درستی منظورش را عنوان نکرده و زمانی که از لفظ  ACL برای عنوان کردن رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا استفاده می‌کند، تاریخچه رقابت‌هایی را مرور می‌کند که از سال ۲۰۰۲ آغاز شده و تاکنون 3 تیم از ایران به فینال آن راه یافته‌اند. از طرفی تاریخچه مسابقات باشگاه‌های آسیا پیش از لیگ قهرمانان قابل حذف نیست و هنگام مرور آرشیو باید به همه اطلاعات موجود استناد کرد. اگر از عنوان درستی برای نام بردن رقابت‌ها استفاده شود اختلافی پیش نمی‌آید و استقلال در بالاترین سطح مسابقات فوتبال باشگاهی قاره تا سال ۲۰۰۲ به 2 قهرمانی رسیده و از سال ۲۰۰۲ تاکنون پرسپولیس پس از ذوب‌آهن و سپاهان سومین تیم ایرانی است که به فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا رسیده و می‌تواند نخستین قهرمان آن باشد.
 


Page Generated in 0/0115 sec