printlogo


کد خبر: 200855تاریخ: 1397/8/6 00:00
اخبار

آغاز نمایش بزرگ میدانی «رسول» از امروز
پژمان‌فر: نمایش‌های میدانی باعث بالا رفتن انگیزه جوانان می‌شود
نمایش بزرگ «رسول» به نویسندگی حمیدرضا نعیمی و کارگردانی سعید اسماعیلی و با حضور 170 بازیگر از امروز (ششم آبان‌ماه) در بوستان نوروز منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد روی صحنه می‌رود. به گزارش «وطن امروز»، نمایش «رسول» به ‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین نمایش‌های میدانی کشور قرار است از ۶ تا ۱۸ آبان هر شب ساعت ۱۹ تا ۲۱ در بوستان نوروز مجموعه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد روی صحنه برود. در این نمایش حمیدرضا نعیمی، حبیب دهقان‌نسب و کاظم هژیرآزاد و بیش از ۱۷۰ هنرمند روی صحنه می‌روند. رسالت بوذری که سال گذشته به عنوان راوی در نمایش «فصل شیدایی» حضور داشت امسال نیز با نمایش «رسول» به عنوان راوی روی صحنه می‌رود. همچنین در این زمینه نصرالله پژمان‌فر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای نمایش‌های محیطی و میدانی مانند «رسول» در شهر تهران گفت: در گذشته نمایش‌های میدانی به شکل تعزیه اجرا می‌شد و اجرای نمایش‌های محیطی‌ای از این دست می‌تواند انگیزه‌ای برای جوانان باشد و باعث آشنایی بیشتر مردم با تئاتر ‌شود. ممکن است در تهران به دلیل امکانات بهتر به موفقیت‌هایی در این زمینه دست یابیم اما در شهرهای دیگر حتی بعضی از کلانشهرها محدودیت‌های زیادی داریم و به همین علت برگزارکنندگان نمایش‌ها نتوانسته‌اند از امکانات و ظرفیت‌ها استفاده کنند و توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند اما لازم است اینگونه نمایش‌ها مانند «رسول» در دیگر شهر‌ها نیز اجرا شود».


روایت شبکه 4 از آواها و نواهای سوگ در ایران
در شب موسیقایی «شب‌های هنر» آواها و نواهای سوگ در بستر فرهنگی ایران بررسی می‌شود.
به گزارش «وطن امروز»، «شب موسیقی» این هفته از شب‌های هنر با اجرای رضا مهدوی، میزبان اساتید حوزه موسیقی،  دکتر محسن جلیلی آهنگساز و محقق و پژوهشگر و سیدمحمد میرزمانی آهنگساز و رهبر ارکستر خواهد بود و به تبیین «موسیقی ‌آیینی و فرهنگ موسیقی عاشورایی در ایران» خواهد پرداخت. 2 کلیپ با صدای استاد قاسم رفعتی و دکتر حسام‌الدین سراج با محوریت محرم و واقعه کربلا، گفت‌وگو با استاد سیدعلی سادات‌رضوی و سعید اردیانی درباره آسیب‌شناسی نواهای محرم و مداحی به همراه 2 اجرای ارکسترال از ارکستر کعبه عشق به رهبری سعید اردیانی با اجرای محمدهاشم احمدوند و مهیار شادروان از دیگر بخش‌های این برنامه شبانه یکشنبه  6 آبان‌ماه (امشب) است. «شب‌های هنر» کاری از گروه ادب و هنر شبکه 4 سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت 23 به صورت زنده از شبکه 4 سیما پخش می‌شود.


۲ پروژه سینمایی «پینوکیو»  از ۲ کارگردان سرشناس
گیرمو دل تورو و متیو گارونه هر دو مشغول ساخت پروژه‌هایی با محوریت رمان مشهور کارلو کلودی هستند. به گزارش تسنیم، گیرمو دل تورو، کارگردان مکزیکی که سال گذشته 2 جایزه اسکار از جمله تندیس طلایی بهترین فیلم را برد در نخستین‌ پروژه خودش بعد از «شکل آب» قراردادی با نتفلیکس بسته تا یک انیمیشن با تکنیک استاپ موشن را  براساس رمان مشهور «پینوکیو» بسازد. نکته جالب اینکه «پینوکیو»ی گیرمو دل تورو تنها «پینوکیو»یی نیست که در حال ساخته شدن است. متیو گارونه، کارگردان مشهور ایتالیایی که امسال فیلم «مرد سگی» او به عنوان نماینده کشورش در اسکار خارجی زبان شرکت خواهد کرد سراغ ساخت یک اقتباس بر اساس «پینوکیو» رفته است. او برای این کار از روبرتو بنینی کمدین مشهور ایتالیایی و کارگردان فیلم برنده اسکار «زندگی زیباست» درخواست کرده تا برای بازی در نقش پدر ژپتو به او بپیوندد. بنینی خود در سال 2002 سابقه اقتباسی سینمایی از «پینوکیو» را دارد که در آن اثر خودش نقش عروسک چوبی را ایفا کرده است.


Page Generated in 0/0056 sec