printlogo


کد خبر: 200862تاریخ: 1397/8/6 00:00
اخبار

جانشین ستاد اربعین ری اعلام کرد
مسیرهای راهپیمایی جاماندگان اربعین
جانشین ستاد اربعین ری مسیرهای راهپیمایی جاماندگان اربعین در پایتخت را اعلام کرد. مجتبی خانجانی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی به باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: امسال همانند سال گذشته مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین به مقصد حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود. جانشین ستاد اربعین ری با اشاره به مسیرهای در نظر گرفته شده برای زائران حضرت عبدالعظیم(ع) اظهار کرد: مسیر شماره یک از میدان امام حسین(ع) آغاز می‌شود و زائران با عبور از خیابان 17 شهریور، میدان خراسان و خیابان فداییان اسلام به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) خواهند رسید. خانجانی تصریح کرد:‌ مسیر شماره 2 از امامزاده حسن(ع) آغاز می‌شود و زائران با عبور از خیابان امین‌الملک،‌ خیابان قزوین، میدان حق‌شناس، بزرگراه نواب، میدان بهمن و خیابان شهید رجایی به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) خواهند رسید. وی افزود: مسیر شماره 3 از میدان جهاد آغاز خواهد شد و زائران با عبور از خیابان نواب، میدان بهمن، بزرگراه نواب، خیابان شهید رجایی و خیابان فداییان اسلام به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) خواهند رسید. جانشین ستاد اربعین ری با بیان اینکه ظرفیت شهر ری برای پذیرش زائران در روز اربعین یک میلیون نفر است، تصریح کرد: سال گذشته یک میلیون و 600 هزار زائر آمدند و امسال هم برای پذیرش 2 میلیون نفر آمادگی نسبی داریم.


رئیس سازمان امداد و نجات خبر داد
9 استان درگیر سیل و توفان
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع سیل و توفان در 9 استان کشور گفت: امدادرسانی و اسکان اضطراری حادثه‌دیدگان ادامه دارد. مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات در ارتباط با وقوع توفان، سیل و آب‌گرفتگی طی 48 ساعت گذشته در کشور به فارس اظهار داشت: استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، لرستان، ‌کرمانشاه، خوزستان، خراسان‌شمالی،‌ چهارمحال‌وبختیاری،‌ ایلام و اردبیل درگیر این حادثه شده‌اند. وی افزود: تعداد زیادی حادثه‌دیده امدادرسانی شده و اسکان اضطراری آنها صورت گرفته است. همچنین 4 مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند و 20 منزل مسکونی از آب تخلیه شده است. سلیمی خاطرنشان کرد: 2 خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شده و تعداد زیادی پتو و کنسروجات میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است و امدادرسانی در حال حاضر همچنان ادامه دارد.

فوت ۵ نفر بر اثر ریزش آوار بیمارستان
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از فوت ۵ نفر در حادثه ریزش آوار در بیمارستان جدید کهریزک خبر داد. شاهین فتحی به تسنیم گفت: متأسفانه روز گذشته حادثه ریزش آوار در بیمارستان جدید کهریزک واقع در روستای صادق‌آباد قاسم‌آباد از توابع بخش کهریزک گزارش شد که به محض اطلاع، نیروهای امدادی در محل حادثه حضور یافتند. این مقام مسؤول در جمعیت هلال‌احمر افزود: بر اثر ریزش آوار 5 نفر از کارگران جان خود را از دست دادند و 7 نفر نیز آسیب‌ دیدند که از این تعداد یک نفر به هلال‌احمر و یک نفر به اورژانس منتقل و مابقی‌ نیز به صورت سرپایی مداوا شدند. وی با بیان اینکه 3 تیم آواربرداری برای کمک به آسیب‌دیدگان در محل حادثه حضور یافتند، گفت: در حال حاضر عملیات امدادرسانی و آواربرداری به پایان رسیده است.


Page Generated in 0/0054 sec