printlogo


کد خبر: 200890تاریخ: 1397/8/6 00:00
اخبار

رنگ ۶۰ درصد گران شد
مدیر‌عامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان رنگ اعلام کرد: قیمت رنگ با تایید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به طوری رسمی ۶۰ درصد افزایش یافت. به گزارش تسنیم، شهلا چپ‌نویس با ارسال نامه‌ای به واحدهای تولیدی رنگ و اعلام موافقت افزایش 60 درصدی قیمت رنگ، نوشت: «پیرو مکاتبات و جلسات حضوری درباره افزایش نرخ ارز، افزایش بی‌رویه و غیرمتعارف مواد اولیه رنگ و ارائه اسناد و مدارک چند واحد تولید به سازمان حمایت، افزایش 60 درصدی قیمت‌های کارشناسی انجمن و تعاونی رنگ مورد تایید و مبنای این سازمان قرار گرفت و قرار شد واحدهای تولیدی فهرست قیمت‌های خود را تا سقف 60 درصد در سامانه 124 وارد کنند».

واریز 7/5 میلیارد دلار  به صندوق توسعه
«در ۶ ماه ابتدایی سال 97 ورودی صندوق توسعه ملی مثبت بوده و حدود 5/7 میلیارد دلار سهم صندوق واریز شده است که نسبت به زمان مشابه 1396 افزایش قابل قبولی داشته است». محمد حسینی، عضو ناظر صندوق توسعه ملی در گفت‌وگو با مهر درباره تاثیر تحریم‌‌های ۱۳‌آبان‌ماه بر منابع صندوق توسعه ملی، اظهار داشت: طبق سیاست‌‌های ابلاغی و احکام برنامه ششم، بانک مرکزی مکلف است ۳۲ درصد از صادرات نفت خام، گاز و میعانات گازی را پس از وصول به حساب صندوق توسعه ملی واریز کند. حسینی با بیان اینکه تاکنون تکالیف بودجه‌ای درباره منابع صندوق توسعه ملی تامین شده است، افزود: بر اساس مصوبه سران 3 قوه، برنامه‌ای برای جبران فاصله بین ۲۰ تا ۳۲ درصد (از صادرات) جهت رفع مشکلات حیاتی در ۵ ماه دوم در نظر گرفته شده و مابقی نیز سعی شده بر اساس رویه سابق به افراد متقاضی داده شود.

مرغ‌ها همچنان گرسنه هستند!
رئیس هیات‌مدیره انجمن مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه نامه به رئیس‌جمهور برای حل مشکل تامین نهاده‌ها بی‌نتیجه مانده است، گفت: مرغداران، کامیون‌داران و باربری‌ها با هم دچار چالش شده‌اند. ناصر نبی‌پور در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه مشکل حمل‌ونقل نهاده‌‌های دامی هنوز برطرف نشده است، اظهار داشت: حمل‌ونقل دان به سختی انجام می‌شود؛ کالا در بنادر زیاد است اما به‌دلیل اختلالات ایجاد شده در حمل‌ونقل، بارها به سختی جابه‌جا می‌شود. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرکت پشتیبانی امور دام مقداری دان در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد، افزود: از بنادر هم دان کم و بیش می‌‌‌‌‌‌‌‌آید اما میزان آن ناچیز است. وی اضافه کرد: موضوع اینجاست که دولت مساله کرایه کامیون‌داران را حل نکرده و در حال حاضر این مشکل بین مرغدار، کامیون‌دار و باربری‌ها نمود یافته است. نبی‌پور با بیان اینکه قبلا برای حمل ۱۵ تن نهاده حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان از مرغداران هزینه گرفته می‌شد، بیان داشت: هم‌اکنون این مبلغ بیش از ۲ برابر شده و به بیش از ۴ میلیون تومان رسیده است. وی درباره نامه‌ای که مرغداران در این زمینه به رئیس‌جمهور نوشته و خواستار حل سریع مشکلات ایجاد شده برای تامین دان مرغ‌ها شده بودند، گفت: فعلا که نتیجه‌ای حاصل نشده و جوابی نگرفته‌ایم. نبی‌پور میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم‌مرغ را در مرغداری بین ۷۵۰۰ تا ۷۶۰۰ تومان اعلام و اضافه کرد: قیمت این کالا به دلیل اربعین مقداری افزایش داشته است.

بیشترین فرونشست  در جنوب و جنوب غرب تهران
معاون فنی سازمان نقشه‌برداری بیشترین فرونشست در استان تهران را مربوط به جنوب و جنوب غرب تهران دانست. یحیی جمور در نشست خبری با بیان این مطلب گفت: مناطق ۱۸ و ۱۹ تهران نیز تحت تاثیر این پدیده قرار دارد. به گزارش ایسنا، جمور با تاکید بر اینکه برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی از چاه‌های دارای مجوز و بدون مجوز انجام شده است، افزود: برای جلوگیری از این پدیده نیاز به راهکارهای جامعی داریم. وی ادامه داد: فرونشست یک پدیده تدریجی است ولی فروچاله که به آن فروریزش هم می‌گویند، به دلیل آن است که با برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی در خاک تخلخل‌هایی ایجاد می‌شود و به طور ناگهانی منطقه وسیعی دچار ریزش می‌شود. وی بیشترین نرخ فرونشست در تهران را مربوط به جنوب و جنوب غرب تهران دانست و یادآور شد: منطقه شهریار سالی ۲۰ تا ۲۲ سانتیمتر فرونشست دارد، ضمن آنکه مناطق ۱۸ و ۱۹ تهران نیز تحت تاثیر این پدیده قرار دارد. علاوه‌ بر این نرخ فرونشست در منطقه مهرآباد تهران سالی یک سانتیمتر بوده است.


Page Generated in 0/0050 sec