printlogo


کد خبر: 200893تاریخ: 1397/8/6 00:00
اخبار

فرهنگ عاشورا در برابر جاهلیت مدرن می‌ایستد
تولیت آستان قدس رضوی پیام عاشورا را برای همه انسان‌ها دانست و گفت: دنیای امروز از ظلم و الحاد و ستم به ستوه آمده و به دنبال روزنه امید می‌گردد و عاشورا و اربعین امید است. به گزارش رسا، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در برنامه زنده تلویزیونی «مخاطب خاص» که به صورت مستقیم از کربلای معلا و شبکه سوم سیما پخش شد، با بیان اینکه باید در گره‌گشایی از زندگی مردم، اهل بیت(ع) را الگوی خود قرار دهیم و با تقدیر از مردمی که امکان زیارت اربعین را برای افراد نیازمند فراهم کردند، گفت: حماسه اربعین جلوه‌ای بسیار زیبا و بی‌بدیل است و در هیچ جای کره زمین چنین اجتماعی وجود ندارد. تولیت آستان قدس رضوی گفت: دشمنان و مستکبران با زیارت امام حسین(ع) و اربعین مخالف هستند چون این زیارت انسان را می‌سازد و اجازه نمی‌دهد میدان برای مستکبران و ظالمان باشد، زیارت حضرت سبب صیانت‌بخشی به جامعه بشری است، این جلوه‌ها دست دولت‌ها و احزاب سیاسی نیست و تنها مردم در آن نقش‌آفرین هستند، اربعین معجزه‌ای الهی و بیداری مردم به برکت خون پاک سیدالشهدا است. وی افزود: فرهنگ عاشورا امروز در برابر جاهلیت مدرن خواهد ایستاد که امپراتوری رسانه‌ای و پول دارد و مجهز به تکنولوژی است. جاهلیت مدرن که بشریت را رنج می‌دهد ریشه در جاهلیت قدیمی دارد اما صورت تازه پیدا کرده است، راه برون رفت از این فضا نگاه به آموخته‌های
امام حسین(ع) است.

پیام اربعین وحدت و همصدایی مسلمانان علیه ظلم است
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: پیام جهانی اربعین این است که همه مسلمانان و غیرمسلمانان برای حرکت ضدظلم و استکبار جهانی متحد شده‌اند. به گزارش مهر، سرلشکر محمدعلی جعفری پیش از ظهر دیروز در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیام راهپیمایی اربعین به مردم جهان، وحدت و همدلی بین مسلمانان و یکدلی و همصدایی با آنها برای مبارزه با ظلم  و حرکت علیه استکبار است. وی بر حضور پرشور زائران حسینی تاکید کرد و این شور و حال زائران حسینی را عجیب خواند و از آن به تمرینی برای حوادث بزرگ‌تر و ظهور یاد کرد. سرلشکر جعفری در این رابطه بیان کرد: هر سال بیش از سال‌های گذشته شور و شوق برای شرکت در مانور اربعین مشاهده می‌شود و امسال هم با وجود همه سختی‌ها، مشکلات و مسائل اقتصادی موجود، مردم ایران نه‌  کمتر از گذشته که بیشتر از گذشته در این مراسم حضور پیدا کردند. وی افزود: امروز شاهدیم حتی در وضعیت جوی نامساعد و باد و باران روزهای اخیر مردم شور و حال خود را دارند.

غیب‌پرور : دومینوی اضمحلال آمریکا آغاز شده است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بصیرت، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی را سبب می‌شود، گفت: اگر دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی را از واقعه کربلا حذف کنیم، چیزی از آن باقی نمی‌ماند و آنچه پرچم حادثه کربلا را در جهان بلند کرده، همین دو مفهوم است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بسیج، سردار غلامحسین غیب‌پرور دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی را مکمل یکدیگر خواند و افزود: مردم ما باید به خاطر داشته باشند ما چند روز دیگر، به ۱۳ آبان، روز مقابله و ستیز با استکبار جهانی می‌رسیم و این روز باید به یک فریاد تبدیل شود. وی با بیان اینکه روز ۱۳ آبان تمام بغض‌های مبارکی را که امام(ره) فرمود در سینه‌های‌تان حفظ کنید به دشمنان نشان خواهیم داد، گفت: فشار علیه مردم وجود دارد و گرانی‌ها را هم می‌بینیم و دوست نداریم مردم تحت فشارهای معیشتی باشند اما اینگونه نیست که به واسطه شیطنت رئیس‌جمهور بی‌عقل آمریکا، ما از اسلام و مکتب مولای‌مان حسین(ع) دست برداریم. غیب‌پرور با تأکید بر اینکه دومینوی اضمحلال آمریکا و مستکبران آغاز شده است، تصریح کرد: در خود ایالات متحده مشکلات اساسی وجود دارد و به فضل خدا و با وجود امام خامنه‌ای، آینده از آن ما خواهد بود.


Page Generated in 0/0055 sec