printlogo


کد خبر: 200894تاریخ: 1397/8/6 00:00
اخبار

وزارت امور خارجه هیچ بازنشسته‌ای در داخل وزارتخانه ندارد
وزیر امور خارجه گفت: وزارت امور خارجه هیچ بازنشسته‌ای در داخل وزارتخانه ندارد و بازنشستگان مشمول این قانون، تنها 3 سفیرند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه روز گذشته در توضیح اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در وزارت امور خارجه، گفت: تنها 3 سفیر از مجموعه وزارت امور خارجه مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان خواهند شد که در پایان مهلت قانونی به کشور بازخواهند گشت و به جای آنها سفیران جوان انتخاب خواهیم کرد. وزیر امور خارجه در ادامه تصریح کرد: وزارت امور خارجه هیچ بازنشسته‌ای در داخل وزارتخانه ندارد و بازنشستگان مشمول این قانون، تنها 3 سفیر مذکورند.

واکنش امیرعبداللهیان به دیدار نتانیاهو و سلطان قابوس در عمان
دستیار ارشد رئیس مجلس در امور بین‌الملل نوشت: دیدار نتانیاهو، نخست‌وزیر جنایتکار رژیم نامشروع صهیونیستی با سلطان قابوس در کشور عمان، به دور از حکمت شناخته شده در سلطان قابوس است. به گزارش مهر، حسین امیرعبداللهیان، مشاور و دستیار ارشد رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «دیدار نتانیاهو، نخست‌وزیر جنایتکار رژیم نامشروع صهیونیستی با سلطان قابوس در کشور عمان، به دور از حکمت شناخته شده در سلطان قابوس است. برای ترامپ و نتانیاهو «معامله قرن فلسطین» ثمری نخواهد داشت».

رویارویی جدید قایق‌های ایرانی  با ناو آمریکایی در خلیج فارس
مقامات نظامی آمریکا رویارویی قایق‌های نیروی دریایی ایران با ناو آمریکایی در آب‌های خلیج‌فارس را ایمن، عادی و حرفه‌ای توصیف کردند. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه ان‌بی‌سی‌نیوز، قایق‌های تندروی نیروی دریایی ایران در آب‌های خلیج‌فارس به ناو آمریکایی اسکس و دیگر کشتی‌های آمریکایی نزدیک شده‌اند در حالی که ژنرال «ژوزف ووتل» فرمانده مقر مرکزی ارتش آمریکا نیز در ناو اسکس بوده است. بنا بر این گزارش، قایق‌های تندروی ایرانی تا فاصله 300 یاردی اسکس به این ناو آمریکایی نزدیک شده بودند. یک ملوان ایرانی در تماس رادیویی از ناو اسکس خواسته بود ملیت خود را مشخص کند که در پاسخ به این تماس نیز یک ملوان آمریکایی کشتی‌های آمریکایی‌ها را برای ایران معرفی کرده و توضیح داده است آنها در حال انجام یک ماموریت دریایی هستند. «برایان ماتی» کاپیتان ناو آمریکایی اسکس این رویارویی را ایمن و حرفه‌ای توصیف کرد. همچنین ژنرال «ووتل» در جمع خبرنگاران گفت این رویارویی عادی‌، ایمن و حرفه‌ای بوده و یک اتفاق معمول در آب‌های بین‌المللی محسوب می‌شود.

آخوندی باید محاکمه شود
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: آقای آخوندی باید به دلیل عملکردش در وزارت راه‌ و شهرسازی و معطل کردن این وزارتخانه محاکمه شود. احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه آقای آخوندی باید به خاطر عملکردش در وزارت راه‌وشهرسازی و معطل کردن این وزارتخانه محاکمه شود، گفت: قضاوت ما درباره عملکرد آقای آخوندی در وزارت راه‌وشهرسازی درست بود، دولت هم بعد از بیش از 5 سال به این نتیجه رسید که وی کارآیی لازم را در وزارت راه‌وشهرسازی ندارد. ایشان بیش از 5 سال فرصت خدمت در وزارت راه‌وشهرسازی را از دست داد. نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از فرصت‌سوزی آخوندی در وزارت راه‌وشهرسازی گفت: آخوندی پس از خروج از دولت نیز فحش، ناسزا و اتهام نثار دولت کرد. یکی از طراحان استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی اظهار داشت: فاجعه قطار تبریز- مشهد و حادثه هواپیمای تهران-یاسوج از تجدیدی‌های کارنامه آخوندی بود. عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با انتقاد از عملکرد آخوندی در زمینه صنعت ساختمان گفت: صنعت ساختمان می‌توانست زندگی‌ها را به چرخش درآورده و اسباب رونق اقتصادی شود اما در 5 سال گذشته این صنعت تعطیل بود که موجب فروپاشی خانواده‌ها شد.


Page Generated in 0/0055 sec