printlogo


کد خبر: 200907تاریخ: 1397/8/7 00:00
سخنگوی شورای شهر تهران اعلام کرد
22 آبان، انتخاب شهردار جدید
افشانی: استعفا نمی‌دهم

گروه اجتماعی: شهردار جدید تهران 22 آبان انتخاب می‌شود. علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در
 نود‌‌‌و‌ششمین جلسه شورای شهر تهران که روز گذشته برگزار شد، پس از برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر با حضور افشانی، در رابطه با فرآیند انتخاب شهردار جدید تهران در جمع خبرنگاران اظهارداشت: درباره فرآیند انتخاب شهردار تصمیم‌گیری شد.
وی با اشاره به تصمیم‌گیری و زمانبندی برای انتخاب شهردار آینده تهران گفت: فردا دوشنبه هفتم آبان (امروز) هر کدام از اعضا 5 گزینه پیشنهادی خود را مطرح می‌کنند. اعطا با بیان اینکه در این مرحله یک لیست بلند تهیه خواهد شد، تصریح کرد: بعد از این مرحله روز شنبه 12 آبان یک رأی‌گیری انجام می‌شود تا از بین اسامی آن لیست بلند، 5 نفر انتخاب شوند و آن 5 نفر روز شنبه 19 آبان به صحن دعوت خواهند شد و نظرات خود را در رابطه با برنامه 5 ساله سوم شهرداری که کلیات آن مورد تأیید شورا قرار گرفته، بیان خواهند کرد.
جزئیات انتخاب شهردار
سخنگوی شورای شهر تهران افزود: با توجه به اینکه این برنامه تدوین شده است، ما فرآیند انتخاب شهردار را مانند گذشته نخواهیم داشت که گزینه‌های پیشنهادی برنامه‌های خود را ارائه دهند و در واقع بحث بیشتر بر سر این است که نقطه نظرات خود را در ارتباط با برنامه پنج‌ساله سوم بیان کنند. وی تصریح کرد: در نهایت این جلسه روز شنبه 19 آبان برگزار خواهد شد و سپس روز یکشنبه 20 آبان گزینه‌های مطرح برنامه‌های خود را تحویل هیات‌رئیسه می‌دهند و با حضور در صحن شورا نقطه نظرات و برنامه‌های اجرایی خود را ارائه خواهند کرد. در همان جلسه 2 نفر از بین آنها انتخاب می‌شوند و در نهایت در جلسه بعد در روز 22 آبان، شهردار جدید تهران معرفی خواهد شد. سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: وقتی لیست بلند مشخص شود، در آنجا شاهد خواهیم بود که چه افرادی گزینه‌های شهرداری هستند. وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با خروج محسن هاشمی‌رفسنجانی از شورا چه کسی جایگزین وی خواهد شد؟ گفت: هر زمان که این اتفاق افتاد، شورا در این باره هم صحبت خواهد کرد. سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی‌بر اینکه افشانی تا چه زمانی در شهرداری تهران فعالیت خواهد کرد، گفت: وی بر اساس قانون بازنشستگی تنها تا 24 آبان می‌تواند در شهرداری تهران فعالیت کند و ما اگر در این فاصله به جمع‌بندی برسیم و شهردار را انتخاب کنیم، تا وقتی که حکم شهردار جدید توسط وزیر کشور صادر شود، به سرپرست نیازمند هستیم اما باید دید این فرآیند چگونه طی می‌شود، آیا این زمان به گونه‌ای خواهد بود که شورا بتواند سرپرست انتخاب کند یا خیر که در ارتباط با جزئیات این موضوع هنوز صحبتی نشده است.
افشانی امیدوار به مستثنا شدن
در شرایطی که از امروز فرآیند انتخاب شهردار پایتخت در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار خواهد گرفت اما اظهارات محمدعلی افشانی حاکی از آن است که وی همچنان امیدوار به ماندن در شهرداری است.
افشانی در این باره گفته است: «تا زمانی که طرح مستثنا‌شدن شهردار تهران از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در کمیسیون تخصصی مجلس بررسی و نتیجه اعلام شود من منتظر می‌مانم و استعفا نمی‌کنم».
تغییرات ادامه دارد
وی با تاکید بر اینکه بنده تا آخرین لحظه‌ای که در شهرداری تهران باشم به وظایف خود عمل خواهم کرد، گفت: احتمال دارد تغییرات با توجه به شرایط در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد و هر مدیری تا روزی که هست باید از اختیاراتش استفاده کند و سازمانی را که مدیریت می‌کند منسجم تحویل بدهد.
 افشانی تصریح کرد: در بحث بهبود مدیریت شهری خوشبختانه رابطه خوبی بین شورا و شهردار وجود دارد و همفکری می‌کنیم. من تا زمانی که قانون در واقع تعیین‌تکلیف کند در سمت خود فعالیت می‌کنم و اگر در نهایت قانون تعیین کرد که از شهرداری بروم با کمال میل اقدام می‌کنم و همچنان پایبند به قانون هستم. در شرایطی فرآیند انتخاب شهردار پایتخت در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار خواهد گرفت و هر کدام از اعضا به گفته سخنگوی شورای شهر می‌توانند 5 گزینه را برای شهرداری تهران معرفی کنند که سیدمحمدعلی افشانی همچنان امیدوار به حضور در شهرداری تهران است.


Page Generated in 0/0061 sec