printlogo


کد خبر: 200924تاریخ: 1397/8/7 00:00
اخبار

رسانه‌ها درباره نامه‌ آیت‌الله یزدی‌ جوسازی نکنند
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم معتقد است محتوای نامه آیت‌الله یزدی خطاب به آیت‌الله شبیری‌زنجانی کاملاً درست بوده و رسانه‌ها در این‌باره نباید جوسازی کنند. آیت‌الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره نامه آیت‌الله محمد یزدی به آیت‌الله‌العظمی شبیری‌زنجانی از مراجع تقلید معتقد است مسأله ساده‌ای است که می‌خواهند حاشیه‌سازی کنند. وی در گفت‌وگو با ایرنا گفت: به‌طور کلی فرمایش آیت‌الله یزدی فرمایش کامل و درستی بوده و این‌گونه مکالمات و مکاتبات بین علما در طول تاریخ اسلام سابقه دارد. الان هم ما مکاتبات بین علما را الی‌ماشاءالله داریم؛ چه در مسائل علمی و سیاسی، چه در تذکرهای اجتماعی علما با هم‌ صحبت می‌کردند و اکنون هم صحبت می‌کنند. این نامه به اعتقاد من مسأله ساده‌ای است که می‌خواهند حاشیه‌ درست کنند بویژه دولت این کار را می‌کند. آقای موسی شبیری‌زنجانی بنده خدا یک عمری گفته است من در امور سیاسی دخالت نمی‌کنم اما الان دارند ایشان را به مجاری سیاسی می‌کشند و این خیلی حیف است. به گفته عضو جامعه مدرسین، آقای یزدی گفته‌اند من تا به حال 2 بار نامه خصوصی به ایشان درباره برخی مسائل نوشته‌ام، اما ایشان جواب قانع‌کننده ندادند و الان دیگر به‌صورت علنی گفتند.

 سرلشکر باقری  به جمهوری آذربایجان سفر می‌کند
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در رأس یک هیأت عالی رتبه نظامی به جمهوری آذربایجان می‌رود. به گزارش فارس، سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح و جمعی از مسؤولان عالی‌رتبه در نیروهای مسلح، بزودی عازم جمهوری آذربایجان می‌شوند. در این سفر 2 روزه که به دعوت سپهبد ذاکر حسن‌اف، وزیر دفاع آذربایجان انجام می‌شود، توسعه همکاری‌ها و مناسبات دفاعی تهران- باکو، همکاری‌های مشترک مرزی، مبارزه با تروریسم و تحولات منطقه‌ای از محورهای گفت‌وگوهای رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان با مقام‌های جمهوری آذربایجان خواهد بود. این نخستین سفر سردار سرلشکر باقری به همسایه شمالی کشورمان است که انجام می‌شود.

مخالفت هیأت‌رئیسه مجلس  با شفاف شدن رأی نماینده‌ها
عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درخواست نمایندگان مبنی بر اعلام آرای نمایندگانی که داوطلب اعلام آرای‌شان توسط هیات‌رئیسه مجلس هستند، پس از بررسی در جلسه هیات‌رئیسه رد شده است، گفت: نظر هیات‌رئیسه بر این شد که در آیین‌نامه داخلی مجلس، اعلام داوطلبانه آرای نمایندگان از سوی هیات‌رئیسه پیش‌بینی نشده ولی هر نماینده می‌تواند مبادرت به انتشار آرای خود کند.  علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اعلام اسامی نمایندگانی که داوطلب هستند هیات‌رئیسه مجلس آرای آنها را منتشر کند، در آیین‌نامه داخلی نمایندگان پیش‌بینی نشده است. عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معمولا در موضوعاتی که آیین‌نامه داخلی مجلس پیش‌بینی نکرده، هیات‌رئیسه مجلس تصمیم‌گیری می‌کند. وی افزود: درخواست نمایندگان برای افشای آرای آنها از طریق سامانه‌های مجلس یا از طریق ابزار رسانه‌ای مجلس شورای اسلامی، به هیات‌رئیسه ارائه شد و این درخواست در جلسه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت. رحیمی با بیان اینکه در نهایت هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی این درخواست نمایندگان مبنی بر اعلام آرای نمایندگانی که داوطلب اعلام آرای‌شان هستند را رد کرد، ادامه داد: نظر هیات‌رئیسه بر این شد در آیین‌نامه داخلی مجلس، اعلام داوطلبانه آرای نمایندگان از سوی هیات‌رئیسه پیش‌بینی نشده ولی هر نماینده می‌تواند مبادرت به انتشار آرای خود کند. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست نمایندگان مورد بررسی قرار گرفت و به طورکلی منتفی شد ولی طرح شفافیت آرای نمایندگان در کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس پیگیری می‌شود. وی افزود: طرح شفافیت آرای نمایندگان در کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس مطرح شد و موارد کارشناسی نسبت به این طرح نیز انجام شده است.
 


Page Generated in 0/0061 sec