printlogo


کد خبر: 200925تاریخ: 1397/8/7 00:00
اخبار

درخواست پوتین برای حضور ایران در نشست‌های مرتبط با سوریه
سران کشورهای روسیه، ترکیه، آلمان و فرانسه روز شنبه در استانبول در نشستی چهارجانبه پیرامون وضعیت سوریه گفت‌وگو کردند. به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در این نشست با ارائه‌ پیشنهاد فراخواندن تهران برای ملحق شدن به این نشست‌ها درباره سوریه گفت افزودن همفکران دیگر به قالب این نشست‌ها از نظر او مناسب به نظر می‌رسد. وی در این‌باره گفت: معتقدم افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در این نشست صلح‌آمیز، سودمند است. ما باید جلسات مشاوره‌ و گفت‌وگوی تمام و کمالی در کنار دیگر شرکا از جمله ایران که ملتی حامی جریان صلح است، با دولت سوریه داشته باشیم. به گزارش ایسنا، این نشست چهارجانبه 27 اکتبر پیرامون اوضاع سوریه با حضور ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، رجب طیب‌اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در کاخ تاریخی «وحید الدین» مشرف بر تنگه بسفر برگزار شد و مذاکرات آن 3 ساعت طول کشید. رهبران روسیه، آلمان، فرانسه و ترکیه در بیانیه مشترکی در پایان نشست استانبول بر حمایت از حاکمیت و وحدت این کشور و آمادگی برای مشارکت در برقراری صلح و ثبات در سوریه تاکید کردند.

مجلس آزادی «اسدی» را از وزارت امور خارجه پیگیری می‌کند
عضو هیات‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنان پیگیر حل موضوع دیپلمات ایران در اروپا از سوی وزارت امور خارجه است و نسبت به آن بی‌تفاوت نیست. محمدجواد جمالی‌نوبندگانی، در گفت‌وگو با مهر با اشاره به وضعیت اسدالله اسدی، دیپلمات دستگیر‌شده کشورمان در اروپا که 120 روز از بازداشت وی می‌گذرد، اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنان پیگیر حل این مسأله از سوی وزارت امور خارجه است. این موضوع مربوط به امنیت ملی و همچنین حقوق شهروندی دیپلمات‌‌های کشورمان است و قطعا نسبت به آن بی‌تفاوت نخواهیم بود. عضو هیات‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه این مسأله از طریق گروه‌‌های دوستی پارلمانی هم پیگیری می‌شود، اظهار داشت: اخیرا اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با ۲۸ سفیر اتحادیه اروپایی جلسه داشتند که در آن جلسات هم بر ضرورت رعایت حقوق شهروندی دیپلمات‌‌های ایرانی تأکید و حل مشکلات آنان به این سفرا گوشزد شد. جمالی گفت: هفته گذشته وزیر امور خارجه برای پاسخ به سؤالات جمعی از نمایندگان در کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور یافت و یکی از موضوعاتی که در آن جلسه مطرح شد، ضرورت حل مشکلات دیپلمات‌های کشورمان در اروپا بود.

اکنون توپ در زمین دولت است مجلس تعامل خود را نشان داد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی گفت: با تغییراتی که در وزارتخانه‌ها اتفاق افتاده است رویکرد جدید و هماهنگی در تیم اقتصادی دولت بیشتر خواهد شد و فضای جدید و مطالبه بیشتر از تیم اقتصادی دولت شکل گرفته است. به گزارش ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شنبه شب با ارزیابی مثبت فضای دولت پس از تغییرات کابینه، گفت: امیدوارم شرایط بهتری را در ارتباط با ارکان اعضای تیم اقتصادی دولت داشته باشیم. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تورم کنونی قابل پیش‌بینی بود، گفت: تخلیه تورمی باید در بلندمدت به‌تدریج اتفاق افتد اما در کوتاه‌مدت اقداماتی را با دولت، توافق کردیم. وی گفت: حلقه مفقوده اقتصاد ایران، تصمیمات مهم سازمان برنامه و بودجه است. گلایه ما از این سازمان این است که رویکرد میان‌مدت و بلندمدت اقتصاد ایران کجاست؟ پورابراهیمی افزود: مجلس با رای خود به وزرای پیشنهادی، تعامل خود را با دولت نشان داد و اکنون توپ در زمین دولت است.


Page Generated in 0/0048 sec