printlogo


کد خبر: 200929تاریخ: 1397/8/7 00:00
کوتاه و گویا

 موزه ملی علوم و فناوری ایران میزبان چهل‌وهشتمین مجمع بین‎المللی موزه‎های علوم و فناوری جهان- سیموست- در سال 2020 شد. چهل‌وششمین مجمع سالانه کمیته بین‌المللی موزه‌ها و مجموعه‌های علوم و فناوری (CIMUSET) با عنوان «موزه‌ها در دنیای دیجیتال» از تاریخ 23 لغایت 26 مهرماه سال‌جاری در شهر اُتاوا کانادا، با همکاری موزه انجنیوم (Ingenium) و با حضور بیش از 50 کشور دنیا برگزار شد. موزه ملی علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران با حضور در این مجمع آمادگی خود را برای میزبانی چهل‌وهشتمین مجمع سالانه موزه‌های علوم و فناوری جهان در سال 2020 اعلام کرد.
  فیلم «کلید» به کارگردانی ابراهیم فروزش و نویسندگی عباس کیارستمی در ویژه‌برنامه مروری بر 4 دهه سینمای ایران در موزه سینما اکران می‌شود. این فیلم از تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 1364 است که ساعت 15 روز 10 آبان در موزه سینما به نمایش گذاشته می‌شود.
  مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران نحوه دریافت کارت‌های شناسایی جانبازان زیر 25 درصد را تشریح کرد. حجت‌الله فرهادی با اشاره به مصوبه شورای معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره صدور کارت شناسایی برای جانبازان زیر ۲۵ درصد به بیان نکاتی در جهت اطلاع و اقدام ایثارگران مشمول در این باره پرداخت و گفت: این کارت به تمام جانبازان زیر ۲۵ درصد که درصد آنان مضربی از عدد ۵ است تعلق می‌گیرد و آن گروه از جانبازان که درصد جانبازی آنان مضربی از ۵ نبوده (مانند ۱، ۲، ۳، ۴،۷ و ۹) و در سامانه سجایا ثبت شده باشد پس  از اصلاح درصد آنان توسط کمیسیون پزشکی بنیاد امکان ثبت‌نام خواهند
داشت.
  ابراهیم شیخ، معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران در ادامه نظارت‌های ستادی از شرکت‌های تابعه سازمان شهرداری، با حضور در شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل ضمن استماع گزارش معاونان و مدیران ارشد این شرکت و بررسی موضوعات حوزه نیروی انسانی درباره  اصلاح امور قراردادی و اداری نیروها و ارائه خدمات رفاهی و درمانی به حل مساله پرداخت.
  ساسان والی‌زاده، نویسنده و پژوهشگر ادبیات فارسی در نشست «غیبت زنان شاعر در تذکره‌های فارسی با نگاهی به ترانه‌های زاگرس» گفت: جغرافیا عامل مهمی در تذکره‌ها  بوده و اگر شاعران زن در برخی مناطق بهتر دیده شده‌اند به دلیل تنوع فرهنگ‌هاست  و در برخی مناطق به دلیل عدم اجازه عرف جامعه، صدا و شعر زنان شنیده نشده
 است.


Page Generated in 0/0054 sec