printlogo


کد خبر: 200934تاریخ: 1397/8/7 00:00
اخبار

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
خودروسازان بدعهد توبیخ می‌شوند
خودروسازانی که به تعهدات خود نسبت به مشتریان در زمینه تحویل خودرو عمل نکنند باید  به مشتریان جریمه تاخیر پرداخت کنند. ولی ملکی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره پایبندی به تعهدات تحویل خودرو توسط شرکت ایران‌خودرو، اظهار داشت: طرح‌های پیش‌فروش بلندمدت خودرو و تحویل یک سال و نیمه خودرو در قالب طرح‌‌های ارائه شده توسط خودروسازان داخلی نشان از کاهش تولید و کمبود قطعه دارد.
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته با توجه به بالا بودن میزان تولید و در دسترس بودن قطعات، طرح‌های بلندمدت پیش‌فروش خودرو توسط خودروسازان داخلی ارائه نمی‌شد، افزود: تعداد بسیار زیادی از مردم در طرح‌های پیش‌فروش خودرو ثبت‌نام کرده‌اند.
نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس با اشاره به اینکه بدعهدی خودروسازان در زمینه تحویل خودرو به مشتریان به‌واسطه کمبود قطعه است، گفت: برخی قطعه‌سازان، قطعات مورد نیاز تولید‌کنندگان را در اختیار آنها قرار نمی‌دهند و برخی خودروسازان نیز توان واردات لوازم مورد نیاز خود را ندارند.
وی با تاکید بر اینکه تامین نشدن قطعات مورد نیاز تولید خودروسازان را با مشکل مواجه کرده و به همین دلیل آنها امکان اجرای به موقع تعهدات خود را ندارند، عنوان کرد: خودروسازانی که به تعهدات خود نسبت به مشتریان در زمینه تحویل خودرو عمل نکنند باید به مشتریان جریمه تاخیر پرداخت کنند.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه اگر خودروسازان از پرداخت سود دیرکرد نسبت به مشتریان امتناع کنند با آنها برخورد می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته خودرو به تعداد کافی وجود داشت و خودروسازان آنها را به بازار عرضه می‌کردند، عدم عرضه خودرو به بازار حکایت از بروز مشکل در مسیر تولید دارد که باید با انجام برخی اقدامات، این مشکلات از پیش‌روی تولیدکنندگان برداشته شود تا آرامش مجدد به بازار خودرو بازگردد.


تحریم، قیمت نفت را تا ۹۰ دلار می‌رساند
موسسه مدیریت ریسک «هج‌آی» اعلام کرد در ۸ روز آینده که تحریم‌های نفتی ایران اجرایی خواهند شد، بازارهای نفت ممکن است غافل‌گیر شوند و قیمت‌ها جهش پیدا کند. به گزارش بلومبرگ، «جو مک‌مونیگل» رئیس سیاست‌گذاری انرژی در هج‌آی گفت: تاجرانی که منتظرند آمریکا معافیت‌هایی را صادر کند که به کشورهای مشخصی اجازه دهد همچنان به خرید نفت خود از ایران ادامه دهند، اشتباه محاسباتی بزرگی مرتکب شده‌اند و باید منتظر یک غافل‌گیری باشند.
مک‌مونیگل افزود: ما شانس اجرای یک‌باره تحریم‌ها علیه ایران، برای فرستادن پیامی واضح به دیگران و تشویق آنها (به پیروی از تحریم‌ها) و به صفر رساندن واردات ایران را بیش از ۵۰درصد پیش‌بینی می‌کنیم. ما معتقدیم این به بازار نفت شوک وارد خواهد کرد.
وی ادامه داد: قیمت‌های نفت این ماه از بالاترین سطح خود در بیش از ۴ سال اخیر افت کردند که بخشی از این افت به علت این تفکر بود که با اعطای معافیت‌ها تاثیر منفی تحریم‌ها (ضد ایرانی) تا حدودی کم می‌شود.
هج‌آی پیش‌بینی می‌کند این روند معکوس شود و با از دست رفتن حداقل یک میلیون بشکه در روز از صادرات نفت ایران، قیمت نفت برنت ۵ دلار تقویت شود. بنچ‌مارک بین‌المللی نفت‌خام حتی می‌تواند برای نخستین بار از ۲۰۱۴، تا ۹۰ دلار هم  بالا برود و بعد در حدود ۸۵ دلار تثبیت شود.


Page Generated in 0/0054 sec