printlogo


کد خبر: 200935تاریخ: 1397/8/7 00:00
اخبار

احتمال افزایش ۲۰ درصدی  قیمت سیمان
دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان از احتمال افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت سیمان خبر داد. عبدالرضا شیخان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت:‌ با وجود اینکه ارزبری صنعت سیمان زیاد نیست اما بالا رفتن نرخ ارز از ابتدای امسال باعث شده هزینه تامین مصالح، قطعات و پیمانکاری افزایش چشمگیری داشته باشد. وی با بیان اینکه ادامه فروش سیمان با قیمت کنونی، کارخانه‌ها را دچار زیان خواهد کرد، ‌اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد شرایط اقتصادی و افزایش نرخ ارز حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد قیمت تمام‌شده تولید سیمان را بالا برده ولی با این حال افزایش منطقی قیمت سیمان حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد است. وی با تاکید بر اینکه هنوز تصمیم قطعی درباره میزان افزایش قیمت سیمان گرفته نشده است،‌ اضافه کرد:‌ در حال حاضر انجمن سیمان با همکاری یک موسسه در حال انجام کار کارشناسی است. به گفته دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان، در حال حاضر هر تن سیمان از سوی کارخانه‌ها به قیمت ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و با توجه به اینکه هر تن سیمان تقریبا معادل ۲۰ کیسه ۵۰ کیلوگرمی است، هر کیسه آن حدود 8 هزار تومان قیمت دارد. به گفته وی، بازار امسال تفاوت چندانی با سال گذشته نداشته ‌به طوری‌که تولید 6 ماه نخست امسال حدود ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تن بوده و صادرات سیمان و کلینکر نیز حدود ۶ میلیون و ۸۲۴ هزار تن بوده است.

کاهش ۸۰ درصدی قیمت سیب‌زمینی
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه قیمت سیب‌زمینی نسبت به ابتدای دوره گرانی این محصول ۸۰ درصد کاهش یافته و به کیلویی حدود ۲۳۰۰ تومان رسیده است، از کاهش۱۳۰۰ تومانی نرخ موز خبر داد. اسدالله کارگر در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به کاهش قیمت گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی در بازار اظهار داشت: قیمت این محصولات در بازار به نرخ 4ماه پیش بازگشته است. وی با بیان اینکه قیمت سیب‌زمینی در آغاز دوره گرانی این محصول به حدود 4 هزار تومان رسیده بود، گفت: هم‌اکنون نرخ هرکیلوگرم سیب زمینی به کیلویی حدود ۲۲۰۰ تا ۲۳۰۰ تومان رسیده و نسبت به ابتدای دوره گرانی‌ها نزدیک به ۸۰ درصد کاهش قیمت داشته است. وی همچنین با اشاره به کاهش قیمت گوجه‌فرنگی افزود: گوجه‌فرنگی نیز به کیلویی 3 هزار تا ۳۲۰۰ تومان رسیده است. کارگر درباره شرایط کلی بازار میوه اظهار داشت: بازار در مجموع وضعیت آرامی دارد، چرا که در حال حاضر هم میوه‌‌های تابستانه و هم میوه‌‌های زمستانه در بازار عرضه می‌شود و همین مساله باعث آرامش بازار شده است. وی افزود: پرتقال، نارنگی، سیب درختی، خرمالو و انار ازجمله میوه‌هایی است که اخیرا وارد بازار شده‌‌ ضمن اینکه عرضه میوه‌هایی مانند هلو و شلیل نیز هنوز به پایان نرسیده است. کارگر همچنین با اشاره به کاهش حدود ۱۳۰۰ تومانی قیمت هرکیلوگرم موز گفت: قیمت این میوه به کیلویی ۹۵۰۰ تومان رسیده است.

قیمت ارز مسافرتی بدون کارمزد ۱۲‌هزار و ۷۰۳ تومان
شعب منتخب بانکی دیروز قیمت فروش ارز مسافرتی را بدون کارمزد ۱۲ هزار و ۷۰۳ تومان اعلام کردند. به گزارش تسنیم، شعب منتخب بانک‌‌های ملی، تجارت، ملت، سامان و پارسیان که مسؤولیت فروش ارز مسافرتی به مردم را برعهده دارند، روزانه بعد از دریافت نرخ ارز از سوی بانک مرکزی، توزیع ارز به مسافران را آغاز می‌کنند. قیمت فروش ارز مسافرتی روزانه بعد از ساعت 11 صبح به شعب منتخب اعلام  و بعد از آن فروش ارز مسافرتی در بانک‌‌های عامل آغاز می‌شود. گفتنی است، تجربه هفته‌‌های اخیر نشان داده فروش ارز مسافرتی در شعب محدود است و روزانه این شعب به تعداد مشخصی از مسافران می‌توانند ارز بفروشند. دیروز شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی در نظام بانکی فروش ارز مسافرتی را طبق روال روزهای قبل، بعد از ساعت 11 آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت 12 هزار و 703 تومان فروختند که با احتساب کارمزد به رقمی حدود 12 هزار و 900 تومان می‌رسید. نرخ دیروز نسبت به روز قبل از آن تغییری نداشت. بر این اساس، مسافران خارج از کشوری که اسناد و مدارک خواسته شده را به شعب بانک‌‌های عامل ارائه کنند می‌توانند برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر 500 یورو و برای سایر کشورها تا هزار یورو خریداری کنند.


Page Generated in 0/0054 sec