printlogo


کد خبر: 200950تاریخ: 1397/8/7 00:00
اخبار

سیاوش طهمورث:
95درصد نمایش‌های روی صحنه تئاتر نیستند!
چهارمین نشست شب تئاتر در شبکه چهارم سیما در حالی با حضور محمود عزیزی و سیاوش طهمورث برگزار شد که حرف‌های مهمی در زمینه وضعیت تئاتر امروز در آن مطرح شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در بخشی از این برنامه طهمورث با طرح این سوال که آیا ما اصلا تئاتر را می‌شناسیم؟ گفت: رک بگویم، ۹۵ درصد نمایش‌هایی که الان روی صحنه هستند تئاتر نیستند. اینکه هر چیزی را جلوی دیدگان مخاطب قرار بدهیم می‌شود تئاتر، اینطور نیست، از سوی دیگر هم ما از سوی تماشاگر هم دچار مشکل هستیم. وی همچنین با اشاره به عدم توجه جدی مسؤولان به هنر تعزیه و اختصاص بودجه به این هنر اصیل اظهار کرد: چنین دیدگاهی از سوی مسؤولان اصلا وجود ندارد. من سال گذشته تعزیه‌ای با ۱۳۰۰ نفر بیننده کار کردم و برای جذب جوانان تغییراتی در آن دادم و تعزیه، پرده‌خوانی و مداحی را تلفیق کردم اما امسال با 5 ارگان و نهاد صحبت کردم و قرار شد آن را ادامه دهیم اما به دلیل نبود پول نتوانستیم امسال آن را اجرا کنیم. همچنین محمود عزیزی نیز در سخنانی با اشاره به خالی شدن سبد اوقات فرهنگی قشر متوسط جامعه از محصولات هنری گفت: نزدیک 2 دهه است در سبد اوقات فراغت قشر متوسط به پایین هیچ چیزی نگذاشته‌ایم؛ بررسی کنید چه کسانی می‌توانند ۲۰ هزار تومان پول بلیت سینما بدهند یا ۲۰۰ هزار تومان بلیت کنسرت و تئاتر بخرند؟ شاید 2 درصد جامعه هم نشوند! اینها یک چیزی را فراموش کرده‌اند که دولت باید برای مردم اوقات فراغت ایجاد کند. عده‌ای می‌گویند 170 میلیارد تومان سینما فروش کرده است، خب! این رقم چند درصد جامعه است؟ اگر دولت و همراهان هزینه‌هایی را که صرف خدمات می‌کنند، کانالیزه‌ کنند می‌توانند هزینه تئاتر هم بدهند.


«خانه‌ای برای تو» متقاضی حضور در سینماحقیقت شد
مستند «خانه‌ای برای تو» از تازه‌ترین تولیدات مرکز مستند سوره متقاضی حضور در جشنواره «سینماحقیقت» شد. به گزارش «وطن ‌امروز»، این مستند ماجرای جوان 30 ساله گیلانی است که کمتر از یک سال از ازدواجش می‌گذرد و این جوان در شغلش دچار ورشکستگی شده و همزمان متوجه می‌شود به سرطان پیشرفته‌ای دچار شده است. او در این شرایط برای زندگی‌اش تصمیمات جدیدی می‌گیرد. مهدی بخشی‌مقدم کارگردانی، مهدی شامحمدی تهیه‌کنندگی، محمد حدادی فیلمبرداری اثر، عطا مهرداد تدوینگری، افشین عزیزی آهنگسازی و مرتضی ابراهیمی مدیر تولیدی این اثر را برعهده داشتند. این فیلم در صورت پذیرش هیات انتخاب، در بخش مسابقه ملی مستندهای بلند دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت روی پرده می‌رود. مهدی شامحمدی که با تهیه‌کنندگی فیلم مستند «فصل هرس» در سال 1394، موفق به کسب نشان فیروزه بهترین فیلم نهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شده بود امسال نیز با فیلم دیگری با موضوعی مشابه اثر قبلی خود در جشنواره فیلم‌های مستند حضور خواهد داشت. گفتنی است دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.


جدایی «جانی دپ» از «دزدان دریایی کارائیب»
«جانی دپ» پس از بازی در 5 قسمت از سری فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب»، دیگر در این مجموعه فیلم حضور نخواهد داشت. به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، «استوارت بیتی» فیلمنامه‌نویس سری فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب» ضمن اعلام اینکه دوران حضور «جانی دپ» در نقش کاپیتان اسپارو در این مجموعه به پایان رسیده است، گفت: فکر می‌کنم «دپ» دوران بسیار خوبی در این سری فیلم داشت و مشخصا شخصیت کاپیتان اسپارو را از آن خود کرده و امروز این چیزی است که وی بیشتر شهرتش را از طریق آن کسب کرده است. «جانی دپ» بازیگر ۵۵ ساله هالیوودی طی سال‌های گذشته در 5 قسمت از مجموعه فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب» در نقش کاپیتان «جک اسپارو» برای کمپانی دیزنی بازی کرده است که آخرین آن به سال ۲۰۱۷ و فیلم «دزدان دریایی کارائیب: مردگان قصه نمی‌گویند» بازمی‌گردد.
 


Page Generated in 0/0035 sec