printlogo


کد خبر: 200954تاریخ: 1397/8/7 00:00
اخبار

IOC مدال محمدپور را رسماً ثبت کرد
صعود کاروان ایران به رده ۱۵ المپیک ۲۰۱۲ لندن
کمیته بین‌المللی المپیک مدال طلای سعید محمدپور را به مدال‌های ایران در المپیک ۲۰۱۲ اضافه کرد تا نتیجه کاروان ایران در لندن تاریخی‌تر از قبل شود. المپیک ۲۰۱۲ لندن برای ورزش ایران بسیار خاطره‌انگیز است، چرا که موفق‌ترین عملکرد کاروان ایران در ادوار مختلف حضور در المپیک در سال ۲۰۱۲ رقم خورد. کاروان ایران در سال ۲۰۱۲ با کسب
۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز و قرار گرفتن در رتبه هفدهم رده‌بندی مدالی المپیک عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داد. اکنون 6 سال از المپیک ۲۰۱۲ لندن می‌گذرد اما خوشی‌های آن هنوز هم برای کاروان ایران ادامه دارد، چرا که به طور رسمی یک طلای دیگر به ورزش ایران اضافه شد تا نتایج کاروان تاریخی‌تر از قبل شود. کمیته بین‌المللی المپیک از حدود 2 سال پیش شروع به بررسی مجدد تست‌های دوپینگ 2 المپیک ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ کرد و نتیجه آن بسیار به نفع ورزش ایران شد. در وزنه‌برداری، ورزشکاران زیادی به دلیل دوپینگ مجبور به پس دادن مدال‌های‌شان شدند. در دسته ۹۴ کیلوگرم، 4 نفر اول تست‌شان مثبت شد و سعید محمدپور که سال ۲۰۱۲ پنجم المپیک شده بود، توانست به مدال طلا برسد. در دسته ۸۵ کیلوگرم هم تست نفر دوم مثبت شد و مدال کیانوش رستمی هم از برنز به نقره تغییر کرد. همین موضوع باعث شد تعداد مدال‌های ایران در المپیک ۲۰۱۲ به
۵ طلا، ۶ نقره و ۲ برنز تبدیل شود.
در واقع علاوه بر اینکه کاروان ایران نتیجه تاریخی را به دست آورد، وزنه‌برداری ایران هم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و از 6 نفر، 5 نفر صاحب مدال شدند. کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) هم در سایت خود یک مدال طلا به ایران اضافه کرد و برنز رستمی را هم به نقره تبدیل کرد. پس از جابه‌جایی مدال‌ها در کشورها، ایران توانست با 2 پله صعود در رده پانزدهم جدول رده‌بندی مدالی المپیک ۲۰۱۲ قرار گیرد.

مالک لسترسیتی و دخترش  در آتش سوختند
ویچای سریواداناپرابها، میلیاردر تایلندی در کنار دخترش و ۳ نفر دیگر در هلی‌کوپتر شخصی خودش دچار حادثه شدند و در آتش سوختند. به نقل از گاردین، بعد از دیدار لسترسیتی و وستهام، هلی کوپتر مالک باشگاه لسترسیتی سقوط کرد و آتش گرفت. ویچای سریواداناپرابها، مالک میلیاردر لسترسیتی که 9/4 میلیارد دلار دارایی داشت، بعد از دیدار شنبه‌شب تیمش مطابق معمول بعد از بازی سوار بر هلی‌کوپتر شخصی خود شد تا از ورزشگاه برود. دختر، 2 خلبان و یک فرد دیگر در کنار مالک لسترسیتی سوار بر هلی‌کوپتر شدند که این حادثه رخ داد و هواپیما در پارکینگ ورزشگاه کینگ پاور سقوط کرد. خبرگزاری رویترز همچنین خبر داده که سرنوشت این افراد مشخص نیست. افراد زیادی در کنار ورزشگاه با آوردن گل، یاد آنها را گرامی داشتند و باشگاه لسترسیتی نیز خواستار به تعویق افتادن دیدار این هفته تیم‌شان در جام اتحادیه شده است.

السد همچنان در شوک صعود پرسپولیس
سرمربی السد حذف از لیگ قهرمانان آسیا را دلیل اصلی شکست سنگین تیمش برابر الاهلی دانست. به نقل از الرای، السد در هفته دهم لیگ ستارگان قطر شکست سنگینی را تجربه کرد. السد که در فصل جاری عملکرد بسیار خوبی در لیگ قطر از خود نشان داده بود به یکباره برابر الاهلی تحقیر شد و با نتیجه 4 بر یک تن به شکست داد. فریرا، سرمربی السد دلیل اصلی شکست تیمش برابر الاهلی را حذف از لیگ قهرمانان آسیا دانست. او گفت: از نظر روحی در شرایط خوبی قرار نداریم و اصلا تمرکز لازم را نداشتیم. باید تلاش زیادی کنیم تا بازیکنان را از شوک حذف شدن از لیگ قهرمانان آسیا خارج کنیم. سرمربی السد ادامه داد: باید لیگ قهرمانان آسیا را فراموش کنیم و تمام تمرکز خود را روی لیگ بگذاریم. دیدار با تیم‌های بزرگ در آسیا و همچنین سفرهای طولانی که داشتیم ما را خسته کرد. می‌دانم که سخت است در چنین شرایطی دوباره به خود آمد و با نهایت تمرکز در لیگ بازی کرد اما چاره‌ای جز این نداریم. باید به لیگ بازگردیم و تمام تمرکز خود را روی این بازی‌ها بگذاریم. در دیدار السد برابر الاهلی امید ابراهیمی ستاره بازی بود و توانست 2 گل به ثمر رساند.


Page Generated in 0/0174 sec