printlogo


کد خبر: 200985تاریخ: 1397/8/9 00:00
چهره‌ها

استناد به محل تولد از شرایط کسب تابعیت آمریکا حذف می‌شود
ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از آنکه به پیتسبورگ سفر و از حمله به محل عبادت یهودی‌ها بازدید کرد، فرمانی را هم برای اعزام نیروهای نظامی ایالات متحده به مرزهای مکزیک صادر کرده است. این تمام ماجراجویی رئیس‌جمهوری ایالات متحده طی روزهای گذشته نبود، به طوری که در حال حاضر شاهد یک فرمان جدید از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا هستیم.
 ترامپ می‌گوید ایالات متحده تنها کشوری است که طی 85 سال گذشته با تولد فرزندان از یک خانواده مهاجر به آنها حقوق شهروندی می‌دهد و باید جلوی این بدعت گرفته شود. با این اقدام سیر مهاجران به آمریکا به طور چشمگیری دستخوش تغییر خواهد شد.
مساله مهاجرت یکی از مسائل مهمی است که رئیس‌جمهوری آمریکا و حزب جمهوری‌خواه این کشور در انتخابات میان‌دوره‌ای سنا که روز ششم نوامبر ( 15 آبان) برگزار می‌شود روی نتیجه آن حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.

ژایر بولسونارو پیروز  انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل شد
ژایر بولسونارو، افسر پیشین ارتش و نماینده راست افراطی در کنگره برزیل به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور انتخاب شد. او توانست در انتخاباتی که روز یکشنبه ۲۸ اکتبر برگزار شد با وعده‌هایی همچون پاکسازی دستگاه سیاسی، کوچک‌سازی دولت و مبارزه با جرم و جنایت 2/55 درصد آرا را از آن خود کند.
به باور بسیاری از تحلیلگران، با این پیروزی چرخشی دراماتیک در سیاست چهارمین دموکراسی بزرگ جهان به وجود آمد. بولسونارو که به تحسین اقدامات دونالد ترامپ در آمریکا می‌پردازد، وعده داده است باعث پیشرفت اقتصاد برزیل در مقایسه با متحدان منطقه‌ای این کشور شود و پس از یک‌ونیم دهه حکومت چپ‌ها در برزیل، اولویت‌های دیپلماتیک را تغییر دهد. دونالد ترامپ نیز ضمن اعلام خرسندی از پیروزی بولسونارو در برزیل، ابراز امیدواری کرده است این پیروزی باعث نزدیکی روابط سیاسی 2 کشور شود.

اکوادور، آسانژ را به آمریکا تحویل خواهد داد!
جولیان آسانژ، موسس وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس می‌گوید اکوادور قصد دارد به دوران پناهندگی او پایان داده و او را به آمریکا تحویل دهد. آسانژ پیش از این گفته بود در صورتی که مقام‌های انگلیسی قول بدهند او را به آمریکا یا کشورهای دیگر مسترد نکنند، آماده است خودش را تسلیم این کشور کند. دولت اکوادور به دنبال لغو پناهندگی موسس ویکی‌لیکس است. آسانژ ۴۶ ساله، از سال ۲۰۱۲ به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده است. وی بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس است و دستگاه قضایی سوئد او را به آزار جنسی متهم کرده است. آسانژ از بیم اینکه در صورتی که به سوئد برود به آمریکا مسترد شود، به سفارت اکوادور در لندن رفت و درخواست پناهندگی داد.

انتخابات ریاست‌جمهوری گرجستان به دور دوم کشیده شد
انتخابات ریاست‌جمهوری گرجستان در حالی به دور دوم کشیده شد که در دور نخست این رقابت 2 وزیر خارجه پیشین رقابتی فشرده را پشت سر گذاشتند. آنطور که مرکز انتخابات گرجستان گزارش داد هیچ کدام از 2 نامزد کلیدی این رقابت نتوانستند آرای حداکثری را به دست آورند.
2 رقیب اصلی در انتخابات ریاست ‌جمهوری گرجستان سالومه زورابیشویلی، نامزد مستقل مورد حمایت حزب حاکم و گریگول واشادزه، نامزد مخالفان، نتوانستند۵۰ درصد آرای لازم برای پیروزی قطعی در دور نخست انتخابات را کسب کنند به همین دلیل دور دوم این انتخابات قبل از اول دسامبر برگزار خواهد شد و به نظر می‌رسد سالومه زورابیشویلی پیروز انتخابات در دور دوم باشد.
 


Page Generated in 0/0057 sec