printlogo


کد خبر: 200989تاریخ: 1397/8/9 00:00
اخبار

خروج دسته‌جمعی 7 عضو از فدراسیون جنوب غرب آسیا
فدراسیون «من‌درآوردی» سعودی‌ها متلاشی شد
7 عضو فدراسیون جنوب غرب آسیا از عضویت این فدراسیون خارج شدند تا سعودی‌ها دچار بحران بزرگی در ورزش شوند.
به گزارش فارس، 5 ماه پیش عربستان یک فدراسیون من درآوردی به نام «فدراسیون جنوب غرب آسیا» ایجاد کرد تا به رویای ریاست AFC برسد و شیخ سلمان، رئیس کنونی کنفدراسیون فوتبال آسیا و هم‌پیمانانش یعنی قطر و ایران را کنار بزند.
این فدراسیون تازه تاسیس با لابی سعودی‌ها 10 عضو پیدا کرد و در این 5 ماه گذشته نیز عربستان با اقدامات مختلف به دنبال عضوگیری و یارکشی بود تا در انتخابات ریاست جدید AFC  رای بیشتری برای شکست دادن شیخ سلمان و متحدانش داشته باشد.
سعودی‌ها ماه گذشته رسما اعلام کردند عادل عزت، رئیس فدراسیون عربستان از سمتش استعفا کرده و خود را برای رقابت در انتخابات جدید ریاست AFC آماده می‌کند. تقابل عادل عزت و شیخ سلمان در این انتخابات جنگ روانی‌ای را میان اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا به راه انداخته و اعضا غالبا به 2 طیف تقسیم شده اند. گروهی حامی عربستان و هم‌پیمانش هستند و گروهی دیگر حامی شیخ سلمان و قطر هستند که ایران از جمله حامیان رئیس وقت AFC است، چون روی کار آمدن سعودی‌ها در AFC برای فدراسیون ایران بسیار اتفاق بدی خواهد بود و موضوع زمین بی‌طرف که با بهانه‌جویی سعودی‌ها از 3 سال گذشته به راه انداخته شده، ادامه خواهد یافت.
در جدیدترین خبر شبکه الکاس قطر
اعلام کرد برخی اعضای فدراسیون جنوب غرب آسیا که عبارتند از بنگلادش، هند، نپال، بوتان، مالدیو، سریلانکا و پاکستان، رسما از عضویت فدراسیون جنوب غرب آسیا خارج شدند.
با این خبر 7 عضو از 10 عضو فدراسیون
من درآوردی سعودی‌ها از اتحادیه عربستان خارج شدند و حکم فروپاشی این فدراسیون امضا شد. سعودی‌ها که این فدراسیون را برای رای جمع کردن و رویای ریاست در AFC تاسیس کرده بودند با این خبر به بن‌بست بزرگی رسیدند.

توضیح باشگاه تراکتورسازی درباره نگرفتن مجوز حرفه‌ای
معاون باشگاه تراکتورسازی تبریز درباره نگرفتن مجوز حرفه‌ای این باشگاه توضیحاتی ارائه کرد. سازمان لیگ فوتبال ایران اسامی ۷ باشگاهی را که موفق به کسب مجوز حرفه‌ای شدند اعلام کرد که نام تراکتورسازی در این فهرست وجود نداشت. علی دهقانی، معاون ورزشی باشگاه تراکتورسازی در این باره گفت: مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌هایی که قرار است در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند حائز اهمیت است و اگر باشگاهی نتواند این مجوز را کسب کند از لیگ قهرمانان کنار گذاشته می‌شود. به عنوان مثال نفت تهران که به عنوان قهرمانی جام حذفی دست یافت به علت مشکلات مالی و بدهی نتوانست مجوز را در زمان قانونی کسب کند و باشگاه ذوب‌آهن جایگزین این تیم شد.
دهقانی در ادامه گفت: در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا که از بهمن ماه امسال آغاز می‌شود، تیم‌های پرسپولیس و استقلال قهرمانان لیگ و جام حذفی به همراه ذوب‌آهن و سایپا در این مسابقات شرکت خواهند کرد. در نتیجه عدم کسب مجوز حرفه‌ای تهدیدی را متوجه تیم تراکتورسازی نمی‌کند اما اگر در مسابقات این فصل لیگ برتر که اردیبهشت ماه تمام می‌شود بتوانیم قهرمان یا جزئی از ۳ تیم برتر جدول رده‌بندی باشیم و سهمیه حضور در لیگ قهرمانان را کسب کنیم، تا مردادماه ۹۸ فرصت داریم پرونده بدهی‌های داخلی و بین‌المللی بازمانده از گذشته این باشگاه را حل و فصل کنیم، در غیر این صورت فرصت حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲1- ۲۰۲0 را از دست خواهیم داد.

مصدومیتی که مانع حضور سردار شد
تصاویر تلویزیونی مصدومیت سردار آزمون از ناحیه چشم را نشان دادند که مانع از حضور این بازیکن ایرانی در زمین مسابقه شد.
به نقل از چمپیونات روسیه، روبین کازان دوشنبه شب در هفته دوازدهم لیگ یک روسیه به مصاف اسپارتاک مسکو رفت و توانست در لحظات پایانی بازی را یک- یک کند. در این دیدار سردار آزمون به میدان نرفت. او به خاطر مصدومیت در آخرین جلسه تمرینی تیمش، حضور در این دیدار را از دست داد و از روی نیمکت شاهد بازی تیمش بود. با این حال تصاویر تلویزیونی سردار آزمون را روی نیمکت نشان داد تا مصدومیت او از ناحیه چشم مشخص شود.


Page Generated in 0/0068 sec