printlogo


کد خبر: 200996تاریخ: 1397/8/9 00:00
اخبار

بیماری سخت، گریبانگیر شاعر مهاجر افغانستان شد
محمدکاظم کاظمی، شاعر افغانستانی خبر از بیماری و وضعیت بحرانی «حمید مبشر» یکی از شاعران مطرح مهاجر داد. به گزارش فارس، این شاعر افغانستانی مدتی است به علت بیماری کلیوی دیالیز می‌شود و نیازمند فوری کلیه و عمل پیوند است ولی توان مالی برای پراخت هزینه‌های درمان را ندارد. حمید مبشر از شاعران بسیار خوب افغانستان است. از او 2 مجموعه شعر منتشر شده است. مبشر از بهترین‌های شعر مهاجرت بویژه در شهر قم به حساب می‌آید و در سال ۱۳۹۲ به نمایندگی از شاعران افغانستان، در جلسه شعرخوانی در محضر رهبر معظم انقلاب حضور داشته است. آنگونه که کاظمی مطرح کرده است حمید مبشر از شاعرانی است که همه دشواری‌های مهاجرت از بی‌مدرکی و اشتغال به کارهای سخت بگیرید تا زندگی در اردوگاه سفیدسنگ را گذرانده است و گویا مشکل کلیه‌های او نیز ناشی از شب‌های سرد اردوگاه در دهه 70 بوده است. ولی او با استعداد و تلاش خویش، بر این دشواری‌ها فائق آمده و تحصیلات حوزوی و دانشگاهی خود را تا سطوح بالا در قم پیش برده است.


«آوای آب» در تماشاخانه مهر حوزه هنری می‌پیچد
تماشاخانه مهر حوزه هنری در تازه‌ترین اجراهای خود میزبان نمایش «آوای آب» به نویسندگی سینا شفیعی و کارگردانی آزیتا بابازاده ویژه ایام ماه صفر است. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، نمایش «آوای آب» به نویسندگی سینا شفیعی و کارگردانی آزیتا بابازاده از ششم آبان‌ماه ساعت ۱۸ در تماشاخانه مهر حوزه هنری به صحنه رفته است. بازیگران این نمایش میثم محمدخانی، آزیتا بابازاده، محمدرسول جعفری، مارکا بهرامی، لیلا ترکمان، صابر آسیایی، رضا الهی، آناهیتا یاپیری‌ مطلق و سولماز قهرمانی هستند. داستان این نمایش درباره مردی است که دچار بیماری شده و مدام صدایی شبیه شُرشُر آب در سرش می‌پیچد تا حدی که او را به جنون می‌رساند... نمایش «آوای آب» به نویسندگی سینا شفیعی و کارگردانی آزیتا بابازاده ۶ الی ۱۶ آبان‌ماه ساعت ۱۸ در تماشاخانه مهر حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ روی صحنه خواهد رفت.


تشریح «مشارکت اجتماعی در جنگ تحمیلی» در یک کتاب
کتاب «مشارکت اجتماعی در جنگ تحمیلی» به اهتمام یحیی نیازی تالیف و از سوی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع‌مقدس منتشر شده است. به گزارش فارس، کتاب مشارکت اجتماعی در جنگ تحمیلی دربرگیرنده تعدادی از مقالات حوزه اجتماعی دفاع‌مقدس است که به همت پژوهشگران و نویسندگان گروه مطالعات اجتماعی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع‌مقدس تدوین شده و در فصلنامه تخصصی نگین ایران به چاپ رسیده است. این کتاب، دربرگیرنده ۱۴ مقاله است که در ۴ فصل سازمان‌دهی شده و زمینه‌های متفاوت اجتماعی در دوران دفاع‌مقدس را شامل می‌شود.


فصل دوم «رالی ایرانی» کلید ‌خورد
فصل دوم از مجموعه «رالی ایرانی» به کارگردانی آرش معیریان ۷ آبان‌ماه در تهران کلید ‌خورد. به گزارش «وطن‌امروز»، «رالی ایرانی» که برای شبکه نمایش خانگی تولید می‌شود بناست در لوکیشن‌هایی در تهران، شمال و جنوب کشور فیلمبرداری شود. سری نخست این مستندمسابقه، روایتی از رقابت 3 گروه 2 نفره از هنرمندان از جمله محمدرضا فروتن و سیروان خسروی، الناز شاکردوست و بهنوش بختیاری و سحر ولدبیگی و نیما فلاح در 3 لوکیشن مختلف بود و فرزاد حسنی به عنوان مجری و داور آنها را همراهی می‌کرد. در نهایت زوج ولدبیگی و فلاح برنده مسابقه شدند. حال فصل دوم این مستندمسابقه با حضور چهره‌های جدید کلید می‌خورد. «رالی ایرانی» به کارگردانی آرش معیریان برای پخش در شبکه نمایش خانگی تولید می‌شود.


Page Generated in 0/0061 sec