printlogo


کد خبر: 201006تاریخ: 1397/8/9 00:00
کوتاه و گویا


 موزه ملی علوم و فناوری ایران برای چهارمین سال پیاپی آماده می‎شود تا از 20 تا 25 آبان 97 مصادف با «هفته علم»، چهارمین جشنواره سراسری «علم برای همه» را برگزار کند. این جشنواره با عنوان «سفره سلامتی خانواده من» با هدف افزایش سواد علمی و فناورانه درباره سلامتی و تغذیه در 4 محور «به سلامتی اهمیت بدهیم»، «استانداردها و نشانگرها را بشناسیم»، «از منابع و رسانه‌ها درست استفاده کنیم» و «هر چیزی را نخوریم» برگزار می‌شود. زمان بازدید از بخش‎های متعدد جشنواره 20 تا 25 آبان 97 از ساعت 8 تا 20 در محل نمایشگاهی موزه ملی علوم و فناوری واقع در خیابان امام، خیابان سی‌تیر خواهد بود.
 رئیس دومین کنگره بین‌المللی نورویورلوژی ایران نسبت به عوارض ضایعات مادرزادی ستون فقرات اطفال هشدار داد و گفت: با معاینه دقیق پزشک اطفال، می‌توان نسبت به تشخیص زودهنگام این ضایعه اقدام کرد. فرزانه شریفی اقدس در آستانه دومین کنگره بین‌المللی نورویورلوژی اظهار داشت: رشته نورویورلوژی، اختلالات عصبی مثانه، ناحیه کف لگن و روده‌ها را تشخیص داده و درمان می‌کند. استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با عنوان این مطلب که خیلی از ضایعات باعث اختلال در عملکرد مثانه و کلیه‌ها می‌شوند، افزود: نورویورلوژی تشخیص می‌دهد کدام بیماری‌ها می‌توانند روی اعصاب مثانه اثر منفی داشته باشند و آنها را درمان می‌کند.
 حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی در پاسخ به این پرسش که چرا 60 درصد جویندگان کار در میان ایثارگران تمایل به اشتغال در دستگاه‌های دولتی دارند، اظهار داشت: به‌رغم اینکه در 4 سال گذشته بیش از 95 هزار فرصت شغلی برای ایثارگران فراهم شده و نرخ بیکاری ایثارگران حدود 4 درصد است اما هم‌اکنون نیز نیاز به 63 هزار فرصت شغلی برای فرزندان ایثارگران که بخش عمده آنان از تحصیلات عالی برخوردارند وجود
 دارد.
 ویژه‌برنامه تجلیل از شهدای جهان اسلام از جمله فعالیت‌های قرارگاه فرهنگی- هنری مردمی اربعین است که دوشنبه ۷ آبان با تجلیل از ۱۱ شهید ۱۱ کشور جهان در سالن خاتم‌الانبیای حرم سید‌الشهدا برگزار شد.
 بیستمین دوره انتخابات شهردار مدرسه در هفته آخر آبان‌ماه برگزار می‌شود و دانش‌آموزان منتخب شمال تهران سکان مدیریت شهری را به دست می‌گیرند. مجتبی توسلی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک تهران اظهار داشت: در حال حاضر نگاه ما به مدرسه علاوه بر بحث آموزش مباحث علمی و فرهنگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، به عنوان کانونی مهم برای اصلاح و تربیت آموزه‌های شهروندی است و شهرداران مدارس باید رفتار مناسب و مسؤولیت‌پذیری را به عنوان یک شهروند در مدارس آموزش ببینند  تا بتوانند در تصمیمات شهر تاثیرگذار باشند.
 شهردار منطقه 7 تهران از راه‌اندازی سامانه نگهداشت معاونت فنی و عمرانی با هدف صرفه‌جویی در زمان و هزینه و یکپارچه کردن اطلاعات پروژه‌‌های انجام شده در سطح منطقه خبر داد. سمیه حاجوی با اعلام این مطلب افزود: با پیشرفت سریع جوامع و رشد فناوری‌‌های اطلاعاتی، مباحث جدیدی در حوزه شهرداری‌ها مطرح شده است که استقرار آنها می‌تواند موجب تسریع در پیشرفت مادی و معنوی شهروندان و نیز صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها شود.


Page Generated in 0/0065 sec