printlogo


کد خبر: 201011تاریخ: 1397/8/9 00:00
اخبار

تعیین میزان عیدی پایان سال کارمندان
همه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند براساس افزایش حقوق متوسط ۲۰ درصد کارکنان، افزایش اعتبار حقوق، مزایا و پاداش کارکنان خود را در بودجه پیشنهادی سال ۹۸ پیش‌بینی کنند. به گزارش تسنیم، بر اساس ضوابط مالی ناظر بر تهیه و تدوین لایحه بودجه سال 98، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های دولتی، وزارتخانه‌ها، بانک‌ها، صداوسیما و دیگر شرکت‌هایی که به نحوی مشمول قوانین پرداخت حقوق و مزایا هستند، موظفند افزایش اعتبار حقوق، مزایا و پاداش کارکنان خود را در بودجه پیشنهادی سال 98 بر اساس افزایش حقوق متوسط 20 درصد لحاظ کنند. همچنین برای سال آینده پیش‌بینی اعتبار برای خرید خودروهای سواری خارجی و داخلی (به استثنای دستگاه‌های جدیدالتاسیس با رعایت جایگزینی خودروهای فرسوده) ممنوع شده است. از سوی دیگر، کارکنان دولت برای سال آینده حدود یک میلیون و ۷۸ هزار تومان عیدی خواهند گرفت، البته این مبلغ قطعی نیست و باید در زمان خود به تصویب هیات وزیران برسد. بر اساس این گزارش، لایحه بودجه سال آینده ۱۴ آذرماه به مجلس ارائه خواهد شد.


صادرات غیرنفتی۲۷ میلیارد دلاری شد
صادرات غیرنفتی ایران در 7 ماهه 97 از مرز ۲۷ میلیارد دلار گذشت و به ۲۷ میلیارد و ۲۲۹ میلیون دلار رسید. به گزارش گمرک، فرود عسگری، رئیس کل گمرک ایران در این‌باره اظهار داشت: در این مدت حجم صادرات غیرنفتی ایران به ۶۷ میلیون و ۳۶۲ هزار تن رسیده که ارزش آن رقمی برابر ۲۷ میلیارد و ۲۲۹ میلیون دلار می‌شود. عسگری با بیان اینکه تا ابتدای آبان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش 3/13 درصدی از نظر ارزش دلاری داشته است، افزود: در همین مدت میزان واردات قطعی کالا به ایران ۱۸ میلیون و ۹۲۹ هزار تن به ارزش ۲۶‌میلیارد و ۳۰۳ میلیون دلار بوده که نسبت به 7 ماهه پارسال 7/8 درصد از نظر وزنی و 7/11 درصد از حیث ارزش دلاری کاهش داشته است. گفتنی است، ارزش تجارت خارجی ایران در این مدت به بیش از ۵/۵ میلیارد دلار افزایش یافته و مازاد تراز تجاری به مثبت ۹۲۶ میلیون دلار رسیده است.

سود کلان بانک‌ها از معامله ارز
در مدتی که بازار ارز دچار تشویش شد، بانک‌‌های خصوصی اقدام به خرید و فروش ارز و سکه کردند تا بتوانند از این نوسانات، سود قابل توجهی را به دست آورند. به‌گزارش تسنیم، سیدمحمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: بانک‌های خصوصی با توجه به اینکه برای منافع سهام‌داران‌شان فعالیت می‌کنند، اقدام به خرید و فروش ارز و سکه کردند تا بتوانند از این نوسانات، سود قابل توجهی را به دست آورند. وی افزود: این بانک‌ها از سوی دیگر به دلیل جذب سپرده‌‌های بیشتر، سودهای بیشتری نیز ارائه دادند که این کار را با دور زدن بخشنامه بانک مرکزی انجام دادند. نرخ سود سپرده در بانک‌‌های دولتی و متداول در کشور بر اساس مصوبه شورای عالی پول و اعتبار، 15 درصد است. البته تبصره‌ای در این زمینه وجود دارد که براساس آن، کسانی که از قبل قرارداد دارند، می‌توانند بر اساس نرخ‌‌های گذشته سود دریافت کنند. گفتنی است برآورد می‌شود سودی که بانک‌ها از ورود به بازار ارز و سکه به دست می‌آورند بیش از
200 درصد است.


قطع ۲۲ هزار سیمکارت تبلیغات‌چی
با توجه به رسیدگی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به مقوله مزاحمت‌های پیامکی، ۲۲ هزار و 142 سیمکارت تلفن همراه شخصی که پیامک‌های تبلیغاتی ارسال می‌کردند، قطع شد. به گزارش تسنیم، در 2 سال گذشته سامانه 800 با هدف ساماندهی خدمات ارزش افزوده پیامکی راه‌اندازی شد و مشترکان تلفن همراه می‌توانستند با استفاده از سامانه پیامکی 800 یا شماره‌گیری #800* از انواع خدمات ارزش افزوده فعال روی سیمکارت خود و روش غیرفعالسازی آن آگاه شوند اما برخی سودجویان برای ادامه فعالیت‌های پیامکی خود شروع به انتشار پیام‌های خود ازسیمکارت‌های معمولی کردند. پس از این اقدام، سیر گزارش‌دهی این نوع تخلف هم در دستگاه رگولاتوری ممکن شد. بنابراین کافی است مشترکانی که از شماره‌های شخصی تلفن همراه، پیامک‌های تبلیغاتی دریافت می‌کنند، شماره مورد نظر را به شکل *********09 به شماره 195 ارسال کنند. علاوه ‌بر این در تلفن‌های ثابت نحوه گزارش‌دهی به همراه کد شهر مانند ********021و *******026و برای سرشماره‌های تبلیغاتی به شکل ***1000، ***2000، ***3000 و ***5000 است.


Page Generated in 0/0138 sec