printlogo


کد خبر: 201013تاریخ: 1397/8/9 00:00
اخبار

پیش از ظهر دیروز در حضور رهبر انقلاب برگزار شد
مراسم عزاداری اربعین حسینی  در حسینیه امام خمینی
در اربعین حسینی علیه‌السلام، حسینیه‌ امام خمینی رحمه‌الله علیه میزبان هیات‌های دانشجویی از سراسر کشور بود و دانشجویان دلداده‌ حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و اصحاب باوفای ایشان، در حضور رهبر حکیم انقلاب اسلامی به عزاداری پرداختند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب اسلامی پس از عزاداری دانشجویان در سخنان کوتاهی، دل‌های پاک، احساسات صادقانه و ایمان زلال جوانان مؤمن را زمینه‌ساز جلب تفضلات الهی خواندند و برای دستیابی ملت ایران به همه‌ اهداف بزرگ و آرمان‌های بلند اسلام و انقلاب اسلامی دعا کردند. همچنین در این مراسم، حجت‌الاسلام سعدی در سخنانی اربعین را روز بازخوانی سنت الهی مبنی بر تحقق پیروزی جریان حق و شکست دشمن دانست و گفت: پایه‌های تمدن حسینی بر اساس ارتباط با خدا و تسلیم در برابر حق، زیارت اربعین و ایستادگی در برابر استکبار شکل گرفته است. آقای سعدی تمدن‌سازی با محور اربعین را وظیفه‌ دانشگاه و نخبگان حوزوی و دانشگاهی خواند و افزود: رسیدن به تمدن نوین اسلامی مبتنی بر اربعین و فرهنگ حسینی باید مساله‌ امروز دانشگاه باشد. در این مراسم، آقای میثم مطیعی نیز به ذکر مصیبت و نوحه‌خوانی پرداخت. در پایان مراسم، دانشجویان نماز ظهر و عصر را به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه کردند. 

وزارت خارجه اجازه ندهد دیپلمات ما را در کشورهای مختلف بچرخانند
مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی به دستگاه دیپلماسی کشور توصیه کرد در موضوع آزادی دیپلمات کشورمان در اروپا از تحرک بیشتر و ظرفیت‌های بین‌المللی استفاده کند. منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به گذشت ۱۲۰ روز از بازداشت «اسدالله اسدی» دیپلمات کشورمان در اروپا اظهار داشت: دیپلمات‌ها دارای حریم امنیتی هستند که براحتی نمی‌توان به آن تعدی کرد و در این‌باره حق تلاش‌های قانونی و اقدامات تقابلی برای ما محفوظ است. وی افزود: انتقاد جدی ما به دستگاه دیپلماسی این است که باید بیشتر از وضع فعلی در دفاع از حریم سیاسی و دیپلماتیک اقدام کند؛ باید ملاحظات محدودکننده را کنار بگذارد و شجاعانه‌تر برخورد کند و اجازه ندهد کسی جرات داشته باشد به دیپلمات ما تعدی کند و بعد هم او را در کشورهای مختلف بچرخاند.

تکذیب شنود مکالمات رئیس‌جمهور
در پی انتشار اخبار غیرواقعی درباره شنود مکالمات رئیس‌جمهور به نقل از سردار جلالی، روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل اطلاعیه‌ای صادر کرد. به گزارش مهر، در این بیانیه آمده است: اخیرا برخی رسانه‌ها اقدام به انتشار اخبار مقطوع سخنان سردار جلالی، ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشور تحت عنوان شنود گوشی تلفن همراه رئیس‌جمهور کرده‌‌اند که قویاً تکذیب می‌شود. گفتنی است این سخنان درحالی به نقل از سردار جلالی نقل می‌شود که فیلم مصاحبه ایشان با بخش خبری شبکه 2 سیما روی فضای مجازی قابل دسترسی است. در این مصاحبه تاکید شده بود تماس‌‌های مسؤولان در سفرهای خارجی که بدون رمزگذاری باشد می‌تواند مورد استراق سمع قرار گیرد و همین مساله ضرورت اقدام برای تولید گوشی‌‌های ویژه‌ای را برای مسؤولان پدید آورده است.

ارسال کالاهای بشردوستانه به ایران با دستور آمریکا!
سفیر فرانسه در آمریکا درباره ارسال کالاهای بشردوستانه به ایران پس از اعمال تحریم‌های آمریکا گفته است آمریکا باید دستورالعمل ارسال این کالاها را روشن کند. به گزارش ایسنا، ژرارد آرو، سفیر فرانسه در آمریکا در این‌ باره گفت: واقعیت این است که بانک‌ها آنقدر از تحریم‌ها می‌ترسند که نمی‌خواهند هیچ کاری با ایران انجام دهند و این احتمال خطر وجود دارد که ظرف چند ماه کمبودهایی به وجود آید. وی همچنین اظهار داشت: تنگنای موجود در وضعیت کالاهای بشردوستانه با وجود انتظار اروپا برای دستورالعمل آمریکا در این مورد، یک مساله فنی است.


Page Generated in 0/0124 sec