printlogo


کد خبر: 201014تاریخ: 1397/8/9 00:00
اخبار

قدردانی از دولت و ملت عراق به‌خاطر پذیرایی از زائران ایرانی
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: مراسم معنوی راهپیمایی اربعین باب تفاهم و دوستی 2 ملت ایران و عراق را بیش از گذشته باز کرده است. به گزارش مهر، جهانگیری در دیدار سیدجواد الیاسری، استاندار نجف یکی از مهم‌ترین اهداف سفرش را قدردانی از دولت و ملت عراق در این کشور به‌خاطر پذیرایی از بیش از ۲ میلیون ایرانی توصیف کرد و گفت: باید از مراجع بزرگ تقلید نجف که با راهنمایی‌‌های خود باعث برگزاری بهتر این مراسم معنوی شده‌‌اند تشکر کرد. وی همچنین با قدردانی از استاندار و مردم نجف تشکیل دولت عراق را باعث تسریع در پیشرفت و توسعه این کشور ارزیابی کرد و گفت: انتخابات عراق نمایش خوبی از دموکراسی در منطقه بود. استاندار نجف نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مردم عراق و شهر نجف افتخار می‌کنند میزبان زائران امام حسین(ع) بویژه زائران ایرانی و
معاون اول رئیس‌جمهور ایران هستند، گفت: اربعین نقش بسزایی در تحکیم روابط 2 کشور و 2 ملت دارد. «الیاسری» با ابراز خرسندی از ناکام ماندن توطئه‌‌های دشمنان برای روشن کردن آتش فتنه و اختلاف میان مردم 2 کشور گفت: ما از حادثه حمله به کنسولگری ایران در بصره ابراز تاسف می‌کنیم و امیدواریم روابط 2 کشور همچنان در سایه تلاش‌‌های انجام شده مستحکم‌‌‌‌‌‌تر شود.

اراده ایران، ترکیه و آذربایجان تقویت صلح و امنیت منطقه است
وزیر امور خارجه با بیان اینکه 3 کشور ایران، ترکیه و آذربایجان به دنبال تقویت صلح و امنیت منطقه هستند، گفت: امیدواریم مشکلات مردم سوریه، فلسطین و یمن از طریق صلح‌آمیز برطرف شود. به گزارش مهر، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس خبری ششمین نشست سه‌جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان در استانبول گفت: از برادر عزیزم اوغلو برای میزبانی ششمین اجلاس ایران، آذربایجان و ترکیه متشکرم و همچنین از همکاران بابت بیانیه بسیار خوبی که از این اجلاس صادر شد تشکر می‌کنم. ظریف ادامه داد: این بیانیه نشان‌دهنده تاریخ مشترک، فرهنگ مشترک، دین مشترک و روابط درازمدتی است که بین 3 کشور وجود دارد و ریشه در تاریخ دارد و در آینده ادامه خواهد یافت. وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر اینکه 3 کشور اراده مشترکی برای همکاری در جهت توسعه منطقه دارند، گفت: ما به دنبال تقویت صلح  و امنیت منطقه هستیم.

خلیج‌‌فارس راهبردی‌ترین آبراه دنیاست
فرمانده نیروی دریایی ارتش خلیج‌‌فارس را مهم‌ترین و راهبردی‌ترین آبراه دنیا و در زمره منافع حیاتی عنوان کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امیر دریادار خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هفدهمین دوره آموزش نظری معارف جنگ در جمع دانشجویان سال سوم دانشگاه شهید ستاری با بیان اینکه ۴۰ درصد نفت دنیا در منطقه خلیج‌فارس وجود دارد و عبور این انرژی از تنگه هرمز انجام می‌شود، گفت: خلیج‌‌فارس مهم‌ترین و راهبردی‌ترین آبراه دنیا و در زمره منافع حیاتی کشور است و هرکس مدیریت این منطقه را در دست داشته باشد به مثابه آن است که انرژی دنیا را مدیریت می‌کند.

راهپیمایی اربعین  مقدمه فتح عظیم اسلام است
حمیدرضا مقدم‌فر گفت راهپیمایی بی‌نظیر اربعین ان‌شاءالله به ظهور حضرت حجت(عج) ختم خواهد شد و شکست‌های پی در پی آمریکا از مقدمات فتح عظیم اسلام است. به گزارش تسنیم، حمیدرضا مقدم‌فر، مشاور فرمانده کل سپاه که در همایش موسسه دانشجویان جهان اسلام در حرم سیدالشهدا(س) در کربلا سخن می‌گفت، با اشاره به برگزاری راهپیمایی‌های سالانه اربعین، با تاکید بر اینکه این راهپیمایی یک پدیده و رخداد عظیم و نشانه تاریخی است، ادامه داد: این راهپیمایی ان‌شاءالله به قیام حضرت حجت(عج) متصل خواهد شد. مقدم‌فر در پایان گفت: حرکت عظیم اربعین نشانه‌ای از سقوط و افول نظام سلطه است و ان‌شاءالله تحقق این وعده حق الهی، جهانیان را در آینده نزدیک مبهوت خواهد کرد.
 


Page Generated in 0/0059 sec