printlogo


کد خبر: 201020تاریخ: 1397/8/10 00:00
با دستور تولیت آستان قدس رضوی انجام می‌شود
ادامه خدمت‌رسانی به زوار اربعین تا پایان هفته

گروه اجتماعی: تولیت آستان قدس رضوی در پی افزایش هزینه‌های سفر زائران اربعین دستور داد خدمت‌رسانی خدام آستان قدس رضوی در ۸ مرز ایران و ۵ نقطه عراق بویژه مرز مهران تا پایان هفته جاری استمرار داشته باشد. به گزارش «وطن‌امروز»، آستان قدس رضوی امسال علاوه بر مرز مهران در مرزهای خسروی، شلمچه، میرجاوه، دوغارون، آستارا و بازرگان حضور فعال داشته و در عراق با برپایی مواکب امام رضا(ع) در کربلا، کاظمین و سامرا، خدمات مورد نیاز زائران را ارائه می‌کند. خدمات آستان قدس رضوی در مرز مهران به دلیل جمعیت فراوان و حجم بالای تردد زائران همچون سنوات گذشته برقرار است و روزانه به ۵ هزار زائر خدمات متنوع پزشکی، درمانی، فرهنگی، اسکان و تغذیه با به‌کارگیری یکهزار خادم ارائه‌ می‌شود. با توجه به افزایش هزینه‌های سفر اربعین حسینی برای زائران، حجت‌الاسلام رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی دستور داد خدمت‌رسانی موکب‌های این آستان در ۸ مرز ایران و ۵ نقطه از عراق بویژه مرز مهران تا پایان هفته جاری برقرار باشد.
بازگشت ۸۰۰ هزار زائر به کشور
همچنین معاون عملیات نیروی انتظامی از بازگشت نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر از زائران اربعین به کشور خبر داد. سردار حسین ساجدی‌نیا با اشاره به آغاز موج بازگشت زائران اربعین به کشور گفت: تمهیدات لازم از سوی یگان‌های گوناگون پلیس در این زمینه اتخاذ شده و ماموران یگان‌های گوناگون پلیس همچنان در آماده‌باش کامل هستند. معاون عملیات ناجا افزود: حدود 2 میلیون نفر برای زیارت عتبات در ایام اربعین از کشور خارج شدند که از این تعداد برابر آمارهای ما تا سه‌شنبه‌شب حدود ۸۰۰ هزار نفر از این زائران به کشور بازگشته‌اند و مابقی زائران نیز در حال بازگشت به کشور هستند.
ازدحام شدید زوار در مرز مهران
علاوه بر این، فرمانده یگان‌های ویژه ناجا از ازدحام شدید زوار اربعین حسینی در مرز مهران خبر داد و گفت: ماموران یگان‌های ویژه ناجا به طور 24 ساعته و بدون آنکه چشم روی چشم بگذارند مشغول خدمت‌رسانی عاشقانه و خالصانه به زوار هستند. سردار حسن کرمی با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران یگان‌های ویژه انتظامی به دنبال ازدحام شدید و ورود بی‌وقفه زوار اربعین حسینی به صورت 24 ساعته در حال خدمت هستند. وی گفت: در حال حاضر تراکم شدید زوار در پایانه برکت را نیز شاهد هستیم؛ ماموران این پلیس تخصصی بدون آنکه در این 24  ساعت چشم روی چشم بگذارند عاشقانه و خالصانه زوار را یاری کرده و در انتقال، جابه‌جایی و حمل‌ونقل وسایل و کیف آنها تا پایانه‌ها از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند. این مقام ارشد ناجا وضعیت امنیتی موجود را مطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: در حال حاضر از نظر امنیتی هیچ مشکلی وجود ندارد.
مراجعه ۱۲۴ هزار زائر به ۲ درمانگاه
در همین باره، مسؤول درمانگاه جمعیت هلال‌احمر در عمود ۱۰۹۲ با اشاره به مراجعه ۱۲۴ هزار زائر به ۲ درمانگاه هلال‌احمر در عمودهای ۱۰۸۰ و ۱۰۹۲، گفت: 30 مصدوم از این ۲ درمانگاه جهت درمان‌های تکمیلی به بیمارستان الحسین کربلا اعزام شدند. محمد فروغی‌ در ارتباط با خدمات ارائه شده در درمانگاه‌های بین‌راهی ۱۰۸۰ و ۱۰۹۲ اظهار داشت: بیش از ۱۲۴ هزار زائر برای استفاده از خدمات درمانی به پایگاه‌‌های مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در موکب حرم حضرت معصومه(س) در عمود ۱۰۸۰ و درمانگاه الجمیعه النور الخیریه در عمود ۱۰۹۲ مراجعه کردند. وی افزود: از بین ۱۲۴ هزار و ۲۶۶ مراجعه‌کننده، بیش از ۷۲ هزار نفر به پایگاه درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت در عمود ۱۰۹۲ مراجعه کردند که  بیش از ۶۶ هزار و ۸۰۰ نفر توسط پزشکان این پایگاه‌ها ویزیت  و بیش از ۲۳هزار و ۶۰۷ نفر توسط پرستاران از خدمات تزریقات بهره‌مند شدند. مسؤول درمانگاه جمعیت هلال‌احمر در عمود ۱۰۹۲ خاطرنشان کرد: همچنین بیش از ۱۱ هزار و ۳۸۰ نفر جهت اندازه‌‌‌گیری فشارخون و قندخون به پایگاه‌‌های درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در عمودهای ۱۰۸۰ و ۱۰۹۲ مراجعه کردند. فروغی با اشاره به اینکه ۳۰ بیمار و‌ مصدوم از پایگاه‌های یادشده جهت درمان‌های تکمیلی به بیمارستان الحسین کربلا اعزام شده‌اند، گفت: بیش از ۲۲ هزار و ۳۶۵ نفر نیز از خدمات سرم‌تراپی، بخیه، نوارقلب و آتل‌‌‌بندی بهره‌مند شدند.


Page Generated in 0/0259 sec