printlogo


کد خبر: 201025تاریخ: 1397/8/10 00:00
کوتاه و گویا

نشست تخصصی «چهل شاهد» با موضوع بررسی ۴۰ سال تئاتر و ادبیات نمایشی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس و با حضور ‌رحمت‌الله امینی و سیدحسین فدایی حسین  از نویسندگان و پژوهشگران حوزه تئاتر انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس در  موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس برگزار شد. در این نشست رحمت‌الله امینی با اشاره به زمینه‌های پیدایش تئاتر انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی باعث شد تئاتر هم مثل بقیه پدیده‌‌ها تحت تاثیر قرار بگیرد‌. تحولات تئاتر نه از 57 که از سال‌های پیش از آن آغاز شد و خود نمایش به معنای عام کلمه پدیده‌ای بود که در شناخت انقلاب و بسترسازی برای انقلاب موثر بود‌.
«فرهنگسرای مقاومت» روز ۱۳ آبان به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در خیابان طالقانی برپا می‌شود.  سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران گفت: سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ویژه‌برنامه‌هایی را در قالب فرهنگسرای موقت مقاومت در خیابان طالقانی برگزار می‌کند.
سیدرحمت‌الله رئوف‌حنان، مدیر مجموعه فرهنگی- تاریخی نیاوران از آغاز پروژه ساماندهی و مستندنگاری یکهزار و 300 قلم از پوشاک کاخ اختصاصی این مجموعه برای نخستین بار خبر داد. رئوف‌حنان با اعلام این خبر گفت: در این پروژه که قریب به 2 هفته از آغاز آن می‌گذرد، علاوه بر عکاسی تخصصی از پوشاک، فرم‌های شناسنامه لباس‌ها تکمیل شده و مواردی همچون نیاز به مرمت و  شست‌وشو در بررسی‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.
خدمات فرهنگی‌- هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مسیر راهپیمایی اربعین به زائران ارائه شد. پایگاه بسیج حمزه سیدالشهدا با همکاری اداره‌کل کانون استان قم در قالب 2 موکب در محل عمود 299 و بین‌الحرمین به زائران و کودکان و نوجوانان در مسیر راهپیمایی  اربعین  از نجف به کربلا خدمات فرهنگی- ‌هنری ارائه کردند.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران از جمع‌آوری و انتقال روزانه 3 هزار تن زباله از خیابان‌های کربلای معلا در ایام اربعین حسینی توسط خدام‌الحسین خبر داد. مجتبی یزدانی با اشاره به عملکرد شهرداری تهران در ایام اربعین حسینی در کربلای معلا اظهار داشت: در کربلای معلا ۸۵۰ نفر از خدام‌الحسین حضور داشتند که در 2 شیفت کاری از ساعت ۷ صبح تا ۱۴ و از ساعت ۱۳ تا ۲۰، عملیات رفت و روب و نگهداشت شهر کربلا را انجام دادند.


Page Generated in 0/0256 sec