printlogo


کد خبر: 201035تاریخ: 1397/8/10 00:00
اخبار

سینماگران دفاع‌مقدس کارگاه‌های «انتقال تجربه» برگزار می‌کنند
چند چهره شاخص سینمای ایران و سینمای دفاع ‌مقدس همزمان با برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» کارگاه‌های «انتقال تجربه» برگزار می‌کنند.
 به گزارش «وطن امروز»، کارگاه‌های «انتقال تجربه» یکی از برنامه‌های آموزشی و پژوهشی این دوره از جشنواره فیلم «مقاومت» است که در آن یکی از بازیگران یا کارگردانان آثار سینمایی با موضوع انقلاب، دفاع‌مقدس و سینمای مقاومت به طور مستقیم و رودررو با مخاطبان به بیان تجربیات و خاطرات خود از بازی یا ساخت آثارشان خواهند پرداخت.
 این کارگاه‌ها علاوه بر جذابیت عمومی، برای علاقه‌مندانی که در حوزه سینما فعال هستند فرصتی را ایجاد خواهد کرد تا از نزدیک با زوایای مختلف فعالیت هنرمندان در عرصه سینمای مقاومت آشنا شوند. کارگاه «انتقال تجربه» جشنواره فیلم «مقاومت» قرار است با حضور چند چهره مطرح حوزه سینمای دفاع‌مقدس برگزار شود. پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» از ۵ تا ۹ آذرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.


برپایی نمایشگاه کاریکاتور «دونالد سلمان»
نمایشگاه کاریکاتور «دونالد سلمان» همزمان با روز ۱۳ آبان‌ماه افتتاح می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، سید مسعود شجاعی‌طباطبایی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، آثار کاریکاتور خود با موضوع استکبارستیزی را در نمایشگاهی در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برپا می‌کند. این نمایشگاه ساعت ۱۵ روز یکشنبه ۱۳ آبان‌ماه افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌‌توانند برای حضور در این مراسم، به حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند.


جنایت‌های «بانی و کلاید» دوباره فیلم می‌شود
کلویی گریس مورتس و جک اوکانل در فیلم «عشق یک تفنگ است» در نقش بانی و کلاید 2 تبهکار بدنام تاریخ آمریکا بازی می‌کنند. به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، پس از گذشت بیش از ۵۰ سال از زمانی که فی داناوی و وارن بیتی، بانی و کلاید را به شخصیت‌های شاخص سینمایی تبدیل کردند، کلویی گریس مورتس و جک اوکانل در فیلم «عشق یک تفنگ است» در نقش این 2 تبهکار بدنام دوران رکود بازی خواهند کرد. کیکه مائی‌یو، کارگردان اسپانیایی این فیلم را کارگردانی می‌کند. مائی‌یو پیش از این در سال ۲۰۱۶ فیلم «تورو» را که در باکس‌آفیس اسپانیا به موفقیت درخشانی دست یافت کارگردانی کرده است. «عشق یک تفنگ است» داستان هیجان‌انگیز 2 نفر از مشهورترین شخصیت‌های تاریخ آمریکا به نام‌های بانی پارکر و کلاید بارو است.

احتمال یک رکوردشکنی تازه در اسکار امسال
فیلم «سوسپیریا» احتمالا در کنار 3 فیلم قبلی «تیلدا سویینتون» بازیگر بریتانیایی که اسکار بهترین چهره‌پردازی و آرایش مو را به دست آورده بودند، قرار می‌گیرد. به گزارش مهر، با وجود اینکه فیلم «مرا با نامت صدا کن» آخرین ساخته لوکا گوادانینو سال گذشته توانست نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم شود ولی منتقدان برای فیلم «سوسپیریا» جدیدترین ساخته گوادانینو که بر اساس نسخه ۱۹۷۷ داریو آرجنتو ساخته شده است شانس موفقیت چندانی در اسکار ۲۰۱۸ قائل نشده‌اند، با این حال با توجه به تصاویر دیده شده از گریم عجیب و غریب تیلدا سویینتون در این فیلم، از همان روز نخست اکثر منتقدان، فیلم را یکی از شانس‌های اصلی کسب جایزه اسکار بهترین چهره‌پردازی و آرایش مو در نظر گرفته‌اند و معتقدند اعضای آکادمی قطعا نمی‌توانند از کار فرناندا پرز، سرپرست گروه گریم این فیلم بگذرند. جالب است بدانیم در صورت رخ دادن این اتفاق آنگونه که در سایت گلددربی نقل شده، «سوسپیریا» به چهارمین فیلم تیلدا سویینتون تبدیل خواهد شد که توانسته جایزه اسکار بهترین چهره‌پردازی و آرایش مو را از آن خود کند؛ اتفاقی که در طول کمتر از 4 دهه از ایجاد این بخش در جوایز اسکار کم‌نظیر است.


Page Generated in 0/0070 sec