printlogo


کد خبر: 201057تاریخ: 1397/8/10 00:00
چهره‌ها

بحران مهاجران  گریبان قاره سبز را رها نمی‌کند
سباستین کورتز، صدراعظم اتریش در گفت‌وگو با مجله «دی‌سایت» با بیان اینکه وین نظر همسویی با مفاد پیمان مهاجرت سازمان ملل ندارد، اظهار داشت: پیمان مهاجرت سازمان ملل بدون اتریش به مسیر خود ادامه دهد، زیرا ما نمی‌توانیم استقلال و ثبات خود را به مخاطره بیندازیم. کورتز  ساعتی پس از تصویب خروج از پیمان مهاجرت سازمان ملل توسط شورای وزیران اتریش گفت: وین نمی‌تواند در پیمانی حضور داشته باشد که به تمام مفاد آن ایراد وارد است. گفتنی است ۱۹۳ کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل در سپتامبر سال ۲۰۱۶ میلادی اعلامیه‌ای غیرالزام‌آور را به تصویب رساندند که موسوم به «پیمان جهانی مهاجرت سازمان ملل» است. بر اساس این پیمان، کشورها ضمانت می‌دهند شرایط دسترسی آوارگان، مهاجران و پناهجویان به شغل و تحصیل را فراهم آورند. پیش‌تر مجارستان و آمریکا نیز از این پیمان خارج شده‌اند.

عربستان خواستار  دیدار ماهاتیر محمد است
«ترکی بن محمد بن فهد آل‌سعود» مشاور دفتر پادشاهی عربستان پیام شخصی سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان را به «ماهاتیر محمد» نخست‌وزیر مالزی تحویل داد. بر اساس این گزارش، پادشاه عربستان از نخست‌وزیر مالزی دعوت کرده در نزدیک‌ترین زمان ممکن به عربستان سفر کند. وزیر خارجه مالزی نیز اعلام کرد که این دعوت در چارچوب تقویت روابط دوجانبه میان مالزی و عربستان انجام می‌شود. نخست‌وزیر مالزی هم تاکید کرد در نزدیک‌ترین زمان ممکن به عربستان سفر خواهد کرد. این دعوت ۴ ماه بعد از آن انجام می‌شود که وزیر دفاع مالزی از عدم مشارکت کشورش در ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن خبر داد.

ولادیمیر پوتین نتانیاهو را نمی‌بیند
کاخ کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در حاشیه اجلاس سران پاریس در ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) که قرار است به مناسبت صدمین سالگرد پایان جنگ اول جهانی برگزار شود، دیداری رسمی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نخواهد داشت. بر اساس این گزارش، کرملین بیان کرد در این اجلاس، پوتین قرار است تنها با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار کند. این در حالی است که یک منبع دیپلماتیک اسرائیلی گفته بود نتانیاهو خواستار دیدار با پوتین در حاشیه اجلاس پاریس است.

از مرگ خاشقجی خبر نداشتم
وزیر خارجه انگلیس به دنبال انتشار گزارش‌هایی درباره اینکه سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس از توطئه کشتن جمال خاشقجی از قبل خبر داشته‌اند‌، گفت که از قبل این توطئه را نمی‌دانسته است. جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس گفت از قبل از توطئه عربستان درباره کشتن جمال خاشقجی، خبرنگار منتقد حکومت این کشور که در کنسولگری عربستان در شهر استانبول به قتل رسید، اطلاع نداشته است. هانت در اظهاراتش از پاسخ به ادعاهای چند روز پیش یک نشریه انگلیسی مبنی بر اینکه سرویس‌های اطلاعاتی این کشور پیش از قتل خاشقجی از توطئه‌ای برای ربودن او باخبر شده بودند، خودداری کرد. وی گفت درباره مسائل اطلاعاتی صحبت نمی‌کند، با این حال خاطرنشان کرد که خودش از وجود چنین توطئه‌ای مطلع نبوده است. نشریه «ساندی اکسپرس» انگلیس در گزارشی نوشته بود: یک منبع اطلاعاتی انگلیس فاش کرده که سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس 3 هفته قبل از اینکه خاشقجی با پای خود به کنسولگری عربستان در استانبول در تاریخ دوم اکتبر برود،‌ هفته اول ماه سپتامبر باخبر شدند که اتفاقاتی در حال وقوع است اما افشای جزئیات بیشتر به زمان بیشتری
احتیاج داشت.
 


Page Generated in 0/0058 sec