printlogo


کد خبر: 201061تاریخ: 1397/8/10 00:00
اخبار

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران:
دولت با تلاطم ارزی درآمدزایی کرد
«دولت در ماه‌های اخیر 3 بازار ارز راه انداخت؛ یکی که همان ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی است، دوم سامانه نیما و سوم هم ارزی است که در بازار غیررسمی خرید و فروش می‌شود که دولت برای کنترل آن فعالیتی نمی‌کند». فرهاد فزونی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق تهران، با بیان این مطلب اظهار داشت: 20 فروردین 97 دولت دلار را روی 4200 تومان تک‌نرخی اعلام کرد و پس از آن مدام بخشنامه‌های مختلف ابلاغ شد تا مشکلات این ارز 4200 تومانی رفع شود؛ بخشنامه‌هایی که هر روز به سردرگمی بیشتر فعالان اقتصادی و بخش خصوصی منجر شد.
فزونی اضافه کرد: سیاست‌های ارزی دولت به‌هیچ عنوان موفق نبوده است. البته باید دید هدف دولت چه بوده؟ اگر قصد کسب درآمد برای خودش را داشته، بسیار موفق بوده است. وی ادامه داد: نکته‌ای که دولت فراموش کرده، تاثیر قیمت دلار غیررسمی روی نرخ دیگر بازارهاست به طوری‌که باعث افزایش هزینه‌های زندگی و قیمت کالاهای دیگر می‌شود؛ همان چیزی که در ماه‌های اخیر با آن روبه‌رو بوده‌ایم. به‌گفته فزونی، در این مدت تولید سکته کرده، آن شرکت‌هایی هم که تولید دارند، قادر به فروش محصولات‌شان نیستند، چون قدرت خرید مصرف‌کننده نهایی پایین آمده است. فعال اقتصادی باید بداند 6 ماه دیگر چه اتفاقی رخ خواهد داد تا بر اساس آن برنامه‌ریزی کند.


بازنشستگان بسته حمایتی می‌گیرند
بازنشستگان و کارمندان دولت نیز از بسته حمایتی برای افرادی که کمتر از 3 میلیون تومان درآمد ماهانه دارند، استفاده خواهند کرد که نخستین نوبت اجرای آن در آبان‌ماه است. به گزارش ایسنا، جمشید انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی درباره جزئیات بسته‌ حمایتی دولت به اقشار نیازمند اظهار داشت: براساس مصوبه‌ای که دولت در زمینه ارائه بسته حمایتی تصویب کرد، کسانی که درآمدشان کمتر از 3 میلیون تومان است مورد حمایت و کمک دولت قرار می‌گیرند. وی خاطرنشان کرد: اجرای این مصوبه به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده و قرار است یک نوبت آن در آبان اجرا شود و زمان اجرای نوبت‌های بعدی اعلام می‌شود. هیات وزیران به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور «پرداخت کمک جبرانی به کارکنان دولت و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری» را که دریافتی آنها کمتر از 3‌میلیون تومان است به تصویب رساند.


ساز و کار تأمین مسکن تهیه شد
«ساز و کار تامین مسکن اقشار کم‌درآمد و متوسط را در هفته‌های آینده ابلاغ می‌کنیم». به گزارش ایسنا، محمد اسلامی، وزیر راه‌وشهرسازی در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه طبق قانون اساسی ما وظیفه داریم زمینه تامین مسکن مردم را فراهم کنیم، اظهار داشت: من در برنامه خود در مجلس ساز‌و‌کار تولید مسکن توسط بخش خصوصی را اعلام کردم تا تامین مسکن برای اقشار کم‌درآمد و متوسط به یک جریان دائمی تبدیل شود. وی افزود: موانع پروژه‌های نیمه‌تمام با هر عنوانی که هست از جمله مسکن‌مهر یا مسکن اجتماعی را برطرف می‌کنیم. اسلامی درباره تکمیل مسکن‌مهر تصریح کرد: مسکن‌مهر یک پروژه است و عده‌ای از مردم ثبت‌نام کرده و قرارداد بستند. البته در جانمایی، شرایط قرارداد و شرایط حقوقی و فنی دقت لازم انجام نشده و باید این مشکلات را حل کنیم. اهتمام ما این است که زیرساخت‌های مسکن‌مهر را با کمک دستگاه‌هاحل کنیم که البته مردم هم باید به ما کمک کنند.


قطع موقتی 10 پیش‌شماره تلفن
به دلیل انجام عملیات کابل برگردان 10 پیش‌شماره شهر تهران از امروز به مدت 3 روز قطع می‌شود. به گزارش فارس، با اجرای این عملیات ارتباط تلفنی مشترکان در مرکز مخابرات ابوذر با پیش‌شماره‌های 6610، 6615، 6619، 6628، 6639، 6660 تا 6669، 6581، 6583، 6586 در محدود 17 شهریور، مدائن، عزیزی و بلوار طاووس به مدت 3 روز با اختلال همراه است.  
 


Page Generated in 0/0061 sec