printlogo


کد خبر: 201066تاریخ: 1397/8/10 00:00
اخبار

از تهدیدات آمریکا هراسی نداریم
رئیس‌جمهور با اشاره به نزدیک شدن به 13 آبان روز جهانی مبارزه با استکبار جهانی گفت: 13 آبان برای مردم ما خاطرات فراوانی دارد؛ تبعید حضرت امام(ره) که در آن روز به دستور آمریکایی‌ها انجام شد؛ در ماجرای زندان امام(ره)، در 15 خرداد شاید دولت ایران تصمیم‌گیر بود و آمریکایی‌ها تأییدکننده بودند اما در ماجرای 13 آبان به عکس بود. تصمیم‌گیر اصلی آمریکایی‌ها بودند و دولت ایران اجراکننده بود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت: همواره 13 آبان روز مقصر بودن و جانی بودن آمریکا در تاریخ بوده است و امسال هم 13 آبان به معنای یک ظلم جدید از طرف آمریکایی‌هاست ولی ملت ایران در همه مواقع ایستادگی کرده و در این 13 آبان نیز  ایستادگی خواهد کرد. وی با تاکید بر اینکه مردم با قاطعیت بدانند که دولت از این تهدیدات آمریکا هراسی ندارد، گفت: ممکن است در چند ماه گذشته مقداری بر مردم ما سخت گذشته باشد و در چند ماه آینده هم سخت بگذرد ‌اما دولت همه توان خود را برای کاهش مشکلات به کار خواهد بست و به حول و قوه الهی و با کمک مردم، تولیدکننده‌ها و صادرکننده‌ها و به کمک همه فعالان اقتصادی، نخواهیم گذاشت این روند ادامه پیدا کند.

«جنگنده کوثر»  بزودی تحویل ارتش می‌شود
وزیر دفاع با بیان اینکه جنگنده کوثر بزودی تحویل نیروی هوایی ارتش خواهد شد، گفت: کارهای مقدماتی خط تولید انبوه این جنگنده به اتمام رسیده است و بزودی افتتاح می‌شود. به گزارش مهر، امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جنگنده کوثر بزودی تحویل نیروی هوایی ارتش خواهد شد. وی افزود: کارهای مقدماتی خط تولید انبوه این جنگنده به اتمام رسیده است و بزودی افتتاح خواهد شد.

دیدار ظریف با عمران‌خان
محمدجواد ظریف در ادامه دیدارهای خود با مقامات ارشد پاکستانی با عمران‌خان، نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش ایسنا، در این دیدار درباره آخرین وضعیت مرزبانان به گروگان گرفته شده توسط یک گروهک تروریستی و شرور و گفت‌وگوهای به عمل آمده با مقامات سیاسی و نظامی پاکستان برای مقابله با ناامنی در حاشیه مرزهای 2 کشور و راهکارهای ارائه شده گفت‌وگو و تبادل نظر شد. طرفین همچنین با اشاره به روابط عمیق 2 ملت درباره راه‌های گسترش روابط دوجانبه بویژه در حوزه انرژی، مسائل منطقه‌ای از جمله در یمن و افغانستان و سایر موضوعات مورد علاقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. وزیر امور خارجه کشورمان همچنین روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: وعده‌ها و تعهدات طرف پاکستانی درباره مرزبانان ایرانی گروگان گرفته شده، کاملاً امیدوارکننده و جدی است.

می‌خواهند اعتبار آیت‌الله شبیری را برای مطامع خود قربانی کنند
کارشناس مسائل سیاسی با ارائه تحلیلی از حملات اخیر یک جریان خاص به آیت‌الله یزدی گفت: می‌خواهند اعتبار آیت‌الله شبیری را برای مطامع خود قربانی کنند. حمیدرضا مقدم‌فر در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به سوالی درباره حملات پردامنه رسانه‌ای شخصیت‌های یک جناح سیاسی به آیت‌الله یزدی نیز گفت: «ریاکاری فرصت‌طلبانه» این جریان سیاسی حقیقتاً به یک ابتذال مداوم در عرصه سیاست تبدیل شده است؛ نگاه ابزاری مشمئزکننده  این گروه به همه چیز و همه کس، حالا به آیت‌الله شبیری‌زنجانی رسیده و آنها که سال‌ها علیه فقه و فقاهت نوشته و گفته و حتی تقلید از مرجعیت را کار میمون‌ها توصیف می‌کردند حالا ریاکارانه و متظاهرانه سینه‌چاک مرجعیت و استقلال مراجع شده‌اند(!) وی با اشاره به سابقه تاریخی این جریان در سوءاستفاده از شخصیت‌ها گفت: اینها همان جریانی هستند که یک روز با لودر به خانه  آقای منتظری در قم حمله کرده و سال‌ها بعد ظاهرسازانه و منافقانه مقلد سیاسی‌اش شدند! زمانی آیت‌الله هاشمی را عملا به مشارکت در قتل ده‌ها نویسنده و فعال سیاسی متهم می‌کردند و بعدها ریاکارانه او را قافله‌سالار دموکراسی خواندند.
مقدم‌فر افزود: دغدغه و هدف واقعی این جریان نه حمایت از آیت‌الله شبیری‌زنجانی، بلکه قربانی کردن اعتبار و حیثیت ایشان به پای فتنه‌گران است و اینچنین ناجوانمردی در حق آقای شبیری انصافاً تاسف‌برانگیز و محکوم است.


Page Generated in 0/0063 sec