printlogo


کد خبر: 201099تاریخ: 1397/8/12 00:00
چهره‌ها

ترامپ: به مهاجران شلیک می‌کنیم
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در آخرین سخنرانی خود به مهاجران هشدار داد اگر از راه‌های قانونی وارد خاک ایالات متحده نشوند آنان را «وادار به بازگشت» می‌کند و پاسخ سنگ‌پراکنی توسط مهاجران، گلوله خواهد بود. گفته می‌شود این سخنرانی یکی از شدیدترین سخنرانی‌ها و بالاترین میزان هشدار از سوی ریاست‌جمهوری این کشور در قبال مهاجران آمریکای‌جنوبی بوده است. این سخنان در واکنش به موج جدید مهاجرت از مرزهای مکزیک به خاک آمریکا بوده است. دونالد ترامپ در این‌باره گفت: در همین لحظه، کاروان‌های بزرگ و سازمان‌یافته مهاجران به سمت مرزهای جنوبی ما در حرکت هستند. بعضی از مردم آن را تعرض و تجاوز [به خاک آمریکا] می‌دانند. مهاجران خشمگینانه از مرزهای مکزیک عبور می‌کنند. چیزی که شما 2 روز پیش دیدید. رئیس‌جمهوری آمریکا پیش‌تر طی فرمانی به نیروهای ویژه این کشور دستور داده بود در مرزهای مکزیک مستقر شوند. حتی گمانه‌زنی‌ها از درگیری احتمالی در مرزهای آمریکا و مکزیک خبر می‌داد. پس از این نمایش در ساعت‌‌های میانی روز جمعه 2 نوامبر خبرهایی مبنی بر خروج شماری از نیروهای ارتش آمریکا در رسانه‌ها منعکس شد.

نخستین فرمان ضدفلسطینی  «ترامپ برزیل» صادر شد
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از تصمیم رئیس‌جمهور جدید برزیل مبنی بر انتقال سفارت این کشور به شهر قدس استقبال کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهور جدید برزیل مبنی بر انتقال سفارت کشورش از تل‌آویو به شهر قدس را تصمیمی «تاریخی» توصیف کرد. رئیس‌جمهوری جدید برزیل که زمام امور را از ژانویه 2019 به دست خواهد گرفت، گفته است نخستین سفر خارجی‌‌‌‌اش به اراضی اشغالی است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. او از طرح 2 دولت نیز حمایت کرده است اما در میان افکار عمومی فلسطینی‌ها چندان حامیانی ندارد.

نیکول پاشینیان از نخست‌وزیری ارمنستان استعفا کرد
آرمن سرکیسیان، رئیس‌ جمهور ارمنستان با امضای حکمی پارلمان این کشور را منحل اعلام کرد. به این ترتیب ارمنستان باید 9 دسامبر 2018 انتخابات پارلمانی زودهنگام برگزار کند. این حکم به مجرد انتشار یافتن اجرایی می‌شود. نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان چندی پیش استعفای خود را به دلیل ایجاد شرایطی به منظور انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور تقدیم کرده بود. آرمن سرکیسیان، رئیس‌جمهوری ارمنستان اخیرا در حاشیه دهمین نشست سرمایه‌‌گذاری جهانی در ژنو گفته بود: با استعفای نخست‌وزیر پارلمان درباره تاریخ برگزاری انتخابات بررسی می‌کند. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که انتخابات زودهنگام پارلمانی در دسامبر برگزار می‌شود. رئیس‌جمهوری ارمنستان همچنین تاکید کرد نتایج این انتخابات تاثیری بر روابط بین روسیه و ارمنستان نمی‌گذارد.

کامرون از نخست‌وزیری تا وزارت خارجه انگلیس
دیوید کامرون، نخست‌وزیر پیشین انگلیس که در دوران وی همه‌پرسی بریگزیت برگزار شد قرار است به عنوان وزیر جدید خارجه این کشور معرفی شود. کامرون می‌گوید ایده‌‌های جدیدی برای روند خروج از اتحادیه دارد. در همین حال، روزنامه سان به نقل  یکی از دوستان نزدیک دیوید کامرون، نخست‌وزیر پیشین انگلیس گفته است وی امیدوار است پس از 2 سال دوری از صحنه سیاست، وزیر خارجه بریتانیا شود. کامرون می‌داند هر گونه بازگشتش به وست‌مینستر منوط به چاپ کتاب خاطراتش است که قرار است بهار آینده منتشر شود. یک منبع نزدیک به کامرون همچنین این اقدام وی را رد نکرده، البته اگر در آینده رهبر حزب محافظه‌کار از وی بخواهد به سیاست بازگردد. کامرون 2 سال قبل پس از برگزاری رفراندوم خروج یا ماندن در اتحادیه اروپایی (بریگزیت) از سمت خود کناره‌‌‌گیری کرد. وی طرفدار باقی ماندن در اتحادیه اروپایی بود. از سوی دیگر، گفته می‌شود با توجه به تمدید یک‌ساله مذاکرات بریگزیت حضور مجدد کامرون در دولت انگلیس می‌تواند نشانه‌‌هایی از شکست این طرح باشد.


Page Generated in 0/0166 sec