printlogo


کد خبر: 201109تاریخ: 1397/8/12 00:00
اخبار

برگزاری شب شعر ضدآمریکایی «هرچه فریاد»
ششمین شب از شب‌های شعر مقاومت با عنوان «هر چه فریاد»، امروز شنبه 12 آبان ۱۳۹۷ در موسسه فرهنگی- هنری شهرستان ادب برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، شاعران سرشناس انقلاب در این برنامه، سروده‌های خود را در پاسداشت شهیدان مبارزه با آمریکا و استکبار جهانی و درباره آغاز دوران افول این امپراتوری برای حاضران می‌خوانند. دومین شب شعر «هر چه فریاد» که از ساعت ۱۸ آغاز می‌شود به صورت نمادین شبی را انتخاب کرده است که فردای آن، روز تسخیر لانه جاسوسی ایالات متحده و روز مبارزه با استکبار جهانی است. عنوان این برنامه از گفته مشهور امام خمینی گرفته شده است که فرمودند: «هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید». گفتنی است این برنامه از ساعت 18 در موسسه شهرستان ادب واقع در خیابان شریعتی بالاتر از سه راه طالقانی پلاک ۱۶۸ طبقه چهارم برگزار خواهد شد.


سریال الیور استون با موضوع شکاف طبقاتی در ایتالیا
الیور استون، کارگردان صاحبنام آمریکایی قرار است نخستین اپیزود از یک مجموعه تلویزیونی را کارگردانی کند. او در این پروژه که «زندگی شیرین/ Dolce Vita» نام دارد با تام فانتانا تهیه‌کننده و فیلمنامه‌‌‌‌‌‌‌‌نویس برنده جایزه امی همکاری می‌کند. به گزارش مهر، این پروژه با الهام از کتاب «مرگ و زندگی شیرین: جنبه تاریک رم در دهه ۵۰» اثر استفان گاندل تاریخدان ساخته می‌شود. کتاب «مرگ و زندگی شیرین» درباره قتل پر سر و صدای ویلما مونتسی ۲۱ ساله در سال ۱۹۵۳ و فساد و شکاف طبقاتی موجود در جامعه ایتالیا است؛ قتلی که تصویر ارائه‌شده از زندگی ایتالیای پس از جنگ دوم جهانی را مخدوش کرد. فانتانا خالق مجموعه‌‌های تلویزیونی «اُز» و «قتل:‌ زندگی در خیابان» فیلمنامه این پایلوت (یک قسمت مستقل از یک مجموعه تلویزیونی که به صورت آزمایشی ساخته می‌شود تا احتمال موفقیت مجموعه مشخص شود) را می‌نویسد و الیور استون نیز آن را کارگردانی خواهد کرد. فانتانا و استون هر دو به عنوان مدیرتولید نیز در این مجموعه تلویزیونی فعالیت می‌کنند. این برای نخستین‌بار است که الیور استون، کارگردانی یک مجموعه تلویزیونی نمایشی را برعهده می‌گیرد. او پیش از این چندین مجموعه مستند را برای تلویزیون کارگردانی و نویسندگی کرده که آخرین آنها مستند 4 قسمتی «مصاحبه‌‌های پوتین» است. مارتا دلارنتیس، مارکو بلاردی، للو مونته‌ورده و بری لویسنون از دیگر مدیران تولید این مجموعه هستند.

کارگردان برنده نخل طلای کن به آزار جنسی متهم شد!
عبداللطیف کشیش، فیلمساز فرانسوی که با فیلم «آبی گرم‌ترین رنگ است» جایزه نخل طلای جشنواره کن را برده، جدیدترین چهره سرشناس سینماست که به آزار و اذیت جنسی متهم شده است. وکیل او گفته این کارگردان اتهام وارد شده را «قاطعانه» رد می‌کند. به گزارش «وطن‌امروز» به نقل از یورونیوز، بازیگر زنی که هنوز نام او فاش نشده، گفته است این کارگردان سینما  او را برای گفت‌وگو درباره فیلم جدیدش به آپارتمان خود دعوت کرده و زمانی که کمی مست بوده به وی نزدیک شده و قصد آزارش را داشته است. عبداللطیف، کارگردان فرانسوی تونسی‌الاصل که در سال ۲۰۱۳ برای فیلم «آبی گرم‌ترین رنگ است» برنده جایز نخل طلای جشنواره کن شد. این کارگردان پیش‌‌‌‌‌‌تر به دلیل سوءاستفاده از عوامل فنی فیلم‌هایش مورد شدیدترین انتقادها قرار گرفته بود. بسیاری نیز در همین رابطه از ادامه همکاری با این کارگردان سر باز زدند. آخرین فیلم وی «مکتوب عشق من» است که در جشنواره ونیز سال گذشته در بخش مسابقه شرکت کرده بود و چندان مورد توجه منتقدان و صاحب‌نظران قرار نگرفت. این فیلم همچنین در اکران عمومی‌اش در فرانسه مورد استقبال زیادی از سوی علاقه‌مندان به سینما قرار نگرفت. شعبه‌ای از پلیس قضایی تحقیقات مقدماتی درباره این اتهام را آغاز کرده است. شاکی گفته این اتفاق در آپارتمانی در پاریس رخ داده که متعلق به دوست مشترک این بازیگر و عبداللطیف است.


Page Generated in 0/0069 sec