printlogo


کد خبر: 201110تاریخ: 1397/8/12 00:00
اخبار

«سنجرخان» کی کلید می‌خورد؟
تصویربرداری سریال «سنجرخان» به کارگردانی محمدحسین لطیفی تا پایان امسال آغاز خواهد شد.
به گزارش فارس، بزودی پیش‌تولید سریال «سنجرخان» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه‌کنندگی سعید جلالی آغاز می‌شود. تصویربرداری این سریال تا پایان امسال در کردستان آغاز می‌شود و قصه به گونه‌ای تعریف شده که وجود زمستان و برف در این سریال ضروری و در راستای داستان کلی سریال است. سنجرخان اصالتا اهل سنندج بوده است و اتفاق‌های مهم زمان او در کردستان رخ داد، به همین دلیل لوکیشن اصلی این سریال در کردستان خواهد بود اما از آنجایی که خانه شخصیت اصلی این داستان در حال حاضر در دسترس نیست، گروه تولید مشغول رایزنی‌هایی برای ساخت یا استفاده از عمارت‌های موجود هستند. بازیگر نقش سنجرخان هنوز انتخاب نشده است و با شروع پیش‌تولید نام او در رسانه‌ها اعلام خواهد شد. پیش از این ضیاءالدین دری، کارگردان و نویسنده سریال‌های کلاه پهلوی و کیف انگلیسی، متن‌های سریال «سنجرخان» را به طور کامل و در ۲۶ قسمت نوشته بود اما اجل به او مهلت نداد.

معرفی آثار فیلمسازان زن ایرانی در جشنواره مقاومت
۱۰ فیلم کوتاه و مستند از فیلمسازان زن ایرانی در پانزدهمین دوره از جشنواره فیلم مقاومت با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. به گزارش «وطن‌امروز»، روابط‌عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اعلام این خبر، عناوین آثار سینماگران زن این دوره‌ جشنواره در بخش مسابقه ملی را به ترتیب زیر معرفی کرد. «خشاب‌های خالی» سمیه ذاکری خطیر، «باز هم سکوت» راضیه سراجی، «دریاچه ماهی» مریم دوستی، «کنجان چم» یاسمن نصرتی، «مستوره» الهام هادی‌نژاد، «خانه پنجم» و «پنجشنبه» رضوانه فتحی، «ویلایی‌ها» منیر قیدی، «ارکیده در آتش» شکوفه گودرزی و «مادر» ماریا ماوتی. این آثار در مسابقه فیلم‌های سینمایی، کوتاه و مستند بخش مسابقه ملی جشنواره بین‌المللی مقاومت رقابت می‌کنند.


بزرگداشت «طاهره صفارزاده» همزمان با هفته کتاب
مدیرعامل انجمن مترجمان از برگزاری بزرگداشت طاهره صفارزاده، مترجم و قرآن‌پژوه در ایام هفته کتاب خبر داد. به‌گزارش «وطن‌امروز»، محمدرضا اربابی،‌ مدیرعامل انجمن مترجمان درباره برنامه‌های این سازمان در هفته کتاب گفت: با توجه به اینکه انجمن مترجمان عضو «فدراسیون جهانی مترجمان» است و موضوع کپی‌رایت بویژه «تصویب قانون جامع مالکیت فکری » از اهمیت بالایی برخوردار است،‌ پیشنهاد دادیم تا یکی از روزهای هفته کتاب از طریق ستاد هفته کتاب به نام «کتاب،‌ ترجمه و کپی‌رایت» نامگذاری شود. اربابی با اشاره به برگزاری روز گرامیداشت طاهره صفارزاده در هفته کتاب، عنوان کرد: یکی از دیگر برنامه‌های انجمن برگزاری بزرگداشت طاهره صفارزاده؛ شاعر،‌ پژوهشگر و مترجم قرآن و بنیانگذار نقد علمی و آموزشی ترجمه در ایران است که روز ۲۷ آبان سالگرد درگذشت اوست، از این رو برنامه‌هایی را برای این روز در نظر گرفته‌ایم.

«غوغای غزل؛ از سنایی تا سایه» راهی بازار نشر شد
غوغای غزل؛ از سنایی تا سایه به اهتمام سیدمحمد تولیت تالیف و از سوی کتاب نیستان منتشر شد. به گزارش فارس، «غوغای غزل؛ از سنایی تا سایه» گزیده 400 غزل از 10 غزلسرای برجسته ادب فارسی است که از هر کدام به تساوی 40 غزل منتخب شده است. این غزلسرایان عبارتند از سنایی، عطار، مولانا، سعدی، عراقی، حافظ، فروغی، شهریار، عماد و سایه. تعداد ابیات هر غزل بین 5 تا 10 بیت و مجموع ابیات کل غزل‌ها 3 هزار بیت است. به علاوه چینش شاعران بر اساس تقدم تاریخی و چینش غزل‌ها برای هر شاعر به صورت مجزا طبق ترتیب الفبایی مطلع غزل‌هاست. کتاب نیستان «غوغای غزل؛ از سنایی تا سایه» را در 432 صفحه و با قیمت 53 هزار تومان منتشر کرده است.
 


Page Generated in 0/0070 sec