printlogo


کد خبر: 201131تاریخ: 1397/8/12 00:00
اخبار

دبیر ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد
خروج 2 میلیون و 300 هزار زائر اربعین از مرز‌ها
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: اعزام کاروان‌های عادی عتبات عالیات در قالب گروه‌های زمینی و هوایی (7 شب) از ۱۴ آبان سال جاری آغاز می‌شود. مرتضی آقایی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت به باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: کاروان‌های عادی عتبات عالیات در قالب گروه‌های زمینی و هوایی (7 شب) از ۱۴ آبان سال جاری اعزام می‌شوند. مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور گفت: تاکنون حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار زائر به کشور بازگشته‌اند. همچنین دبیر ستاد مرکزی اربعین درباره آخرین آمارها از تعداد زائران ایرانی در اربعین ۹۷ گفت: تا 2 روز قبل از اربعین سامانه سماح فعال بود که طبق آخرین آمار حدود یک‌میلیون و ۸۶۰ هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند. شهریار حیدری افزود: علاوه بر این نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر هم خارج از سامانه سماح اقدام به دریافت ویزا با نرخ آزاد کردند. دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار ویزای رایگان هم برای خادمان مواکب و دیگر خادمان و کارگزاران صادر شد، آمار تقریبی زائران ایرانی در اربعین امسال به همراه ۱۲۰ هزار زائر دیگری که از کشورهای همجوار و از مرز‌های ایران خارج شدند را حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر عنوان کرد.

اتفاق‌های تلخ سال تحصیلی جدید ادامه دارد
تنبیه‌بدنی دانش‌آموز بوشهری در مدرسه
باز هم خبر تلخ تنبیه‌ بدنی یک دانش‌آموز در مدرسه منتشر شد و این‌بار دانش‌آموزی با خط‌کش معلم در شهرستان جم استان بوشهر تنبیه سخت شده است. به گزارش فارس، پنجشنبه گذشته تصویر و فیلمی در فضای مجازی منتشر شد  که حاکی از تنبیه یک دانش‌آموز در مدرسه بود. این دانش‌آموز در مدرسه بهرباغ شهرستان جم از توابع استان بوشهر تحصیل می‌کرد و عنوان شده بود با کابل تنبیه شده است. پس از انتشار مطالب و فیلم و عکس، بررسی این موضوع در دستور کار آموزش‌وپرورش شهرستان قرار گرفت و دانش‌‌آموز شناسایی شد. در همین باره، خلیل نیکخواه، مدیر آموزش‌وپرورش جم با ابراز تأسف از اتفاق به وجود آمده، گفت: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد این دانش‌آموز با خط‌کش توسط معلم تنبیه شده است؛ با وجود اینکه اولیای دانش‌آموز هیچ‌گونه شکایتی در این زمینه ندارند اما پرونده معلم خاطی به مراجع ذی‌صلاح ارسال شده است. وی با تأکید بر موضوع ممنوعیت تنبیه‌بدنی دانش‌آموزان، افزود: بارها در جلسات، به صورت شفاهی و همچنین در بخشنامه‌های گوناگون این موضوع به اطلاع فرهنگیان رسانده شده است.

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد
جان‌باختن 390 نفر  بر اثر مصرف قرص برنج
سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در نیمه اول سال جاری 390 نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در کشور جان خود را از دست داده‌اند. به گزارش فارس، سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در نیمه اول سال جاری 390 نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در کشور جان خود را از دست دادند که از این تعداد 248 نفر مرد و 142 نفر زن بودند. آمار تلفات قرص برنج در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش یافت. آمار این تلفات در 6 ماه اول سال گذشته 300 نفر شامل 194 مرد و 106 زن بود. بر اساس این گزارش، در6 ماه اول امسال استان‌های تهران با 85، گیلان و مازندران هر کدام با 47 و آذربایجان شرقی با 27 کشته بیشترین آمار تلفات قرص برنج را داشتند. آمار تلفات قرص برنج در تعداد قابل‌توجهی از استان‌ها نیز طی این مدت کمتر از 10 نفر و در برخی صفر گزارش شده است.
 


Page Generated in 0/0064 sec