printlogo


کد خبر: 201132تاریخ: 1397/8/12 00:00
اخبار

سخنگوی شورای شهر تهران خبر داد
درخواست افشانی برای تعویق انتخاب شهردار
سخنگوی شورای شهر تهران گفت: هنوز تغییری در زمان‌بندی روند انتخاب شهردار ایجاد نشده؛ صحبت‌‌‌هایی مطرح است اما باید کل اعضا به این جمع‌بندی برسند. علی اعطا در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا شورا به دلیل درخواست شهردار تهران از انتخاب 5 گزینه شهرداری تهران صرف‌نظر می‌کند، به مهر گفت: صحبت‌‌‌هایی مطرح است اما تا این لحظه قراری بر تغییر زمان‌‌‌بندی انتخاب شهردار نبوده است. وی ادامه داد: این موضوع باید از سوی تمام اعضا به جمع‌‌‌بندی برسد که به احتمال امروز در جلسه هم‌اندیشی ابتدا این موضوع مطرح و سپس درباره آن تصمیم‌‌‌گیری می‌شود اما تا به این لحظه اتفاق جدیدی رخ نداده است. بر این اساس، امروز ۵ گزینه از میان ۳ گزینه مطرح شده برای شهرداری تهران از سوی اعضای شورا انتخاب می‌شوند؛ این در حالی است که افشانی، شهردار تهران از اعضای شورای شهر درخواست کرده تا به سرانجام رسیدن طرح استثنا شدن شهردار از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مجلس، روند انتخاب شهردار را متوقف کنند.

مرگ 2 کارتن‌خواب در نزدیکی مددسرای شهرداری
مرگ 2 بی‌خانمان در فاصله ۱۰۰ متری مددسرای شهرداری تهران در حالی رخ داد که مدیران شهری اعم از معاون اجتماعی شهرداری و برخی از اعضای شورای شهر تهران بازدیدی نمایشی از یکی از مددسراهای جنوب تهران داشتند. به گزارش تسنیم، امیر آریازند، قائم‌مقام معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران از مرگ 2 بی‌خانمان در پارک استقلال تهرانسر در منطقه 21 خبر داد. وی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: در پی گزارش فوت 2 تن از معتادان در پارک استقلال تهرانسر به عنوان شهردار شب تهران در محل حاضر شدم، عوامل پلیس آگاهی و شهردار شب ناحیه و منطقه هم بودند. تنها به فاصله چندصدمتر مددسرای منطقه 21 در دست تعمیر بود. معاون اجتماعی و شهردار منطقه تلفنی قول بازگشایی فوری دادند. در حالی مدیران شهری براحتی از فوت 2 شهروند و بی‌خانمان می‌گذرند که بتازگی معاون اجتماعی شهرداری به همراه تعدادی از اعضای شورای شهر تهران در بازدیدی نمایشی از مددسرایی در جنوب تهران از ارائه خدمات به بی‌خانمانان گفتند حال آنکه بهتر بود برنامه‌ریزی درستی برای اتمام آماده‌سازی این مددسرا  می‌کردند.

بارش بیش از حد نرمال در مهر ۹۷
رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ضمن تشریح وضعیت بارش در مهرماه به عنوان نخستین ماه از سال زراعی جدید، از بارش بیش از نرمال در بیشتر استان‌های کشور طی این ماه خبر داد. صادق ضیائیان وضعیت بارشی کشور را طی نخستین ماه سال زراعی جدید تشریح کرد و به ایسنا گفت: در مهرماه (نخستین ماه سال زراعی سال
۹۸-۹۷) کل کشور 4/10 میلیمتر بارش دریافت کرده است و با توجه به اینکه میانگین بارش بلندمدت کشور در ماه مهر، 8/6 میلیمتر ثبت شده،‌ ماه گذشته نسبت به بلندمدت 6/3 میلیمتر افزایش بارش داشتیم. وی ادامه داد: از آنجایی که در مهرماه سال گذشته، میانگین بارش کشور 3/7 میلیمتر بود در مهرماه امسال نسبت به سال گذشته، 1/3 میلیمتر افزایش بارندگی گزارش شده است. ضیائیان در ادامه با اشاره به پربارش‌ترین استان کشور در ماه گذشته گفت: مازندران در مهرماه سال جاری ۱۲۷ میلیمتر بارش دریافت کرده است که نسبت به بلندمدت افزایش ۵۳ میلیمتری را نشان می‌دهد.


Page Generated in 0/0080 sec