printlogo


کد خبر: 201140تاریخ: 1397/8/12 00:00
اخبار

فراخوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای حضور در مراسم 13 آبان
شعار «مرگ بر آمریکا» در جهان فراگیرتر می‌شود
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه فراخوان و دعوت عمومی، ضمن بزرگداشت یوم‌الله سیزدهم آبان و گرامیداشت شهدای گرانقدر این روز از ملت استکبارستیز و همیشه در صحنه ایران اسلامی و تمام اقشار مردم عاشورایی ایران دعوت کرد با حضور وحدت‌بخش، انقلابی، گسترده و حماسی خود در «تظاهرات ضد استکباری یوم‌الله سیزدهم آبان»، ضمن نمایش خشم و نفرت انقلابی علیه استکبار جهانی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، بر مواضع اصولی خود  و آرمان‌‌های شهدا و امام شهیدان مهر تأییدی مجدد زنند. این شورا در اطلاعیه خود  اعلام کرد: یوم‌الله سیزدهم آبان تجلی حقیقی، مولود عینی، الگوی امروزی و تمام‌نمای پیام تاریخی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، جهانشمول و مفاهیم ارزشمند و گرانسنگ حماسه جاویدان قیام عاشورای حسینی است و آمریکای جنایتکار، خائن و مخل نظم و امنیت عمومی و صلح  جهانی به عنوان  «شیطان بزرگ»، «مصداق اتم استکبار» و فرزند نامشروع جریان‌های طاغوتی و سلطه اغواگرانه شیاطین است. در بخش دیگر این اطلاعیه آمده است: «مراسم 13 آبان امسال، روز بزرگ «مرگ بر آمریکا» و مرگ بر خباثت‌ها و جنایت‌‌های مختلف او علیه بشریت است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، و تا زمانی که  سیاست‌‌های استکباری و خوی ظالمانه و ددمنشانه آمریکا علیه ایران و سایر کشورها و دولت‌‌های مستقل، آزادیخواه و عزت‌طلب ادامه یابد، نه تنها شعار «مرگ بر آمریکا» به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین شعار مردم در تظاهرات ضداستکباری یوم‌الله سیزدهم آبان و سایر مراسم و مناسبت‌‌های انقلاب اسلامی حذف نمی‌گردد، بلکه این شعار و پیام با وسعت و فراگیری تاریخی و آزادی‌بخش خود و با درنوردیدن تمام مرزهای جغرافیایی، سیاسی، دیپلماتیک و انسانی، هر روز فراگیرتر و جهانشمول‌تر از قبل می‌شود».

دشمن در پی نفوذ از طریق فضای سایبری است
سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل در دیدار با شماری از مراجع تقلید و علما با اشاره به دیدار اخیر مسؤولان این سازمان با رهبر حکیم انقلاب گفت: تدابیر و تذکرات رهبر معظم انقلاب نسبت به موضوع پدافند غیرعامل در دستور کار است. به گزارش رسا، رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه ضمن استفاده از فناوری‌‌های روز برای خدمت به مردم باید مراقب باشیم فناوری‌ها علیه کشور تهدید تولید نکنند، ابراز داشت: تلفیق فناوری‌‌های سایبری و فضای مجازی با حوزه دارایی‌ها و زیرساخت‌‌های کشور مفهوم هوشمندی در زیرساخت‌ها را درست می‌کند که قابل برنامه‌‌ریزی و کنترل هستند اما در کنار آن ممکن است تهدیداتی وجود داشته باشد. وی عنوان کرد: در تهدیدات ممکن است کسانی که صاحب فناوری هستند بتوانند نفوذ کنند و آن فناوری و زیرساخت را در اختیار بگیرند تا از این طریق برای کشور تهدید ایجاد کنند، مواجهه با این تهدیدات نگاهی هوشمندانه می‌طلبد یعنی هم باید از امکانات فناورانه استفاده کرد و هم باید مراقب تهدیدها بود، این دو مؤلفه در پدافند غیرعامل متمرکز می‌شود.

سفر ظریف به ترکیه برای شرکت  در نشست وزرای خارجه «دی‌هشت»
سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز از سفر ظریف، وزیر امور خارجه به ترکیه خبر داد. بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام این خبر گفت: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صدر هیاتی به منظور شرکت در نشست وزرای امور خارجه سازمان همکاری‌‌ اقتصادی  هشت کشور در حال توسعه موسوم به «D8» امروز(دیروز) به ترکیه سفر کرد. کشورهای ایران، ترکیه، بنگلادش، مصر، مالزی، اندونزی، نیجریه و پاکستان عضو این سازمان هستند. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دوشنبه هفتم آبان‌ماه نیز سفری 2 روزه به استانبول داشت. وی ضمن شرکت در مراسم افتتاح فرودگاه جدید استانبول، در ششمین نشست سه‌جانبه با حضور وزرای خارجه ترکیه و آذربایجان نیز شرکت کرد.
 


Page Generated in 0/0067 sec