printlogo


کد خبر: 201145تاریخ: 1397/8/12 00:00
بازی رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا صبح امروز بین کاشیما و پرسپولیس برگزار می‌شود
صبحانه به صرف فینال

بازی رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ امروز شنبه ساعت ۹:۳۰ در ژاپن بین 2 تیم پرسپولیس ایران و کاشیما آنتلرز ژاپن برگزار می‌شود. شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ برای اهالی فوتبال ایران یک روز ویژه محسوب می‌شود؛ روزی که دانش‌آموزان هم به جای اینکه هوش و حواس‌شان پی درس و مشق باشد به دنبال تماشای بازی پرسپولیس و کاشیما آنتلرز در فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۸ خواهد بود و به همین دلیل هم وزیر آموزش و پرورش از مدیران مدارس کشور خواسته امکان تماشای این مسابقه را برای دانش‌آموزان مهیا کنند. به این ترتیب امروز شنبه‌ای متفاوت را تجربه خواهید کرد! شنبه‌ای پر از هیجان و جذابیت. کارمندان، کارگران و تمام اقشار جامعه نیز سعی می‌کنند همراه با کار، بازی فینال را تماشا کنند! پرسپولیس برای نخستین‌مرتبه به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده و حالا پروفسور برانکو و شاگردانش می‌خواهند تاریخ‌سازی کنند و بخش پررنگی از تاریخ باشگاه محبوب پرسپولیس شوند. کاشیما آنتلرز ژاپن هم مثل پرسپولیس نخستین‌ فینالش را تجربه می‌کند اما این دو باشگاه از نظر امکانات سخت‌افزاری و سرمایه به هیچ عنوان قابل قیاس نیستند. ۷۱ سال از تاریخ تاسیس باشگاه کاشیما آنتلرز می‌گذرد و البته این باشگاه در سال ۱۹۹۲ حرفه‌ای شده و پیش از آن به عنوان یک باشگاه آماتور فعالیت می‌کرده است. کاشیما در زبان ژاپنی به معنای گوزن است و به همین دلیل در پرچم این باشگاه ژاپنی سر یک گوزن و شاخ‌هایش را مشاهده می‌کنید؛ باشگاهی که ۸ بار در جی لیگ ژاپن و ۵ مرتبه هم در جام حذفی قهرمان شده است. این باشگاه پرافتخار ژاپنی مقابل یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین باشگاه‌های ایرانی قرار می‌گیرد.
تیم کاشیمای ۴۹ امتیازی در حال حاضر در رده سوم جی لیگ ژاپن قرار گرفته است و در ۳1 مسابقه ۴5 گل زده و ۳۷ گل خورده دارد. این آمار نشانگر خط حمله آتشین و زهردار کاشیماست، البته خوشبختانه خط دفاع و دروازه‌بان کاشیما خیلی مطمئن نیستند و همین مساله برای پرسپولیس خیلی امیدوار‌کننده است، زیرا مهاجمان پرسپولیس نشان داده‌اند که در لیگ قهرمانان فرصت‌طلب و خطرناک هستند.
امروز روز متفاوتی برای پرسپولیس و ستاره‌هایش است. بیرانوند و سیدجلال حسینی روز سختی را مقابل تیم سرعتی و خطرناک کاشیما تجربه خواهند کرد. مرد بزرگ فنی کاشیما کسی نیست جز زیکو، مربی برزیلی که مدیر فنی این تیم است؛ مردی که البته برانکو و فوتبال ایران را بخوبی می‌شناسد. زیکو یکبار در
۵ فروردین ۱۳۸۴ با تیم ملی ژاپن مقابل تیم‌ملی ایران با سرمربیگری برانکو قرار گرفت و ۲ بر صفر شکست خورد. اکنون ۱۳ سال بعد از آن رویارویی، برانکو و زیکو بار دیگر مقابل همدیگر قرار می‌گیرند البته این مرتبه در سطح باشگاهی. برانکو اگر بتواند بار دیگر ستاره سابق فوتبال برزیل و تیم کاشیمای ژاپن را ناکام بگذارد تاریخ‌سازی‌اش را در فوتبال ایران تکمیل کرده است.
برانکو پرسپولیسی را به فینال آسیا رساند که خبری از ستاره‌ها در آن نبود اما بازیکنان باانگیزه و جویای نامی چون علی علیپور، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی، محمد انصاری، شایان مصلح، آدام همتی، شجاع خلیل‌زاده، کمال کامیابی‌نیا، منشا و بشار رسن را در اختیار دارد. بیرانوند و سیدجلال هم ستاره‌های بی چون و چرایش هستند. این پرسپولیس قطعا برای تحقق یک رویا؛ نخستین‌قهرمانی‌اش در لیگ قهرمانان آسیا امروز وارد میدان می‌شود. امروز روز خاصی برای تمام ایران خواهد بود؛ روزی که همه امیدوارند پرسپولیس نیمه اول فینال لیگ قهرمانان را با موفقیت پشت سر بگذارد تا در روز ۱۹ آبان در ورزشگاه آزادی تهران نخستین‌ جام قهرمانی آسیایی را سیدجلال حسینی بالای سر ببرد. تیم داوری این مسابقه نیز از چین است. فو مینگ داور وسط این مسابقه است.
نقاط ضعف حریف
کاشیما این فصل برخلاف فصل گذشته که نایب‌قهرمان جی لیگ شده بود، تا پایان هفته سی‌ام با 46 امتیاز در رده چهارم جدول قرار داشت. با توجه به 60 امتیازی بودن کاواساکی، عملا کاشیمایی‌ها هیچ شانسی برای قهرمان شدن ندارند. مهم‌ترین دلیل از دست رفتن این قهرمانی، ضعف خط دفاعی این تیم است. آنها در 30 بازی 37 بار دروازه خود را باز شده دیده‌اند و هفتمین خط دفاعی لیگ به حساب می‌آیند. در بازی‌های آسیایی هم عملکرد دفاع این تیم مشابه لیگ است. دریافت 14 گل نشان‌دهنده وجود ضعف‌هایی در سازمان دفاعی این تیم ژاپنی است. مهره اصلی کاشیما در خط دفاع جونگ سئونگ هیون است که در کنار تومویا اینوکای ژاپنی در قلب دفاع حضور دارد. عملکرد این زوج البته چندان خوب نیست و قلب دفاع کاشیما دقیقا نقطه ضعف این تیم محسوب می‌شود. شوتو یاماموتو در دفاع چپ بازی می‌کند و آتسوتو یوچیدا در دفاع راست قرار می‌گیرد. یوچیدا در توئیتی که حساب غیررسمی توئیتر لیگ قهرمانان منتشر کرده یکی از 3 کاندیدای مرد سال فوتبال آسیاست. این تیم ژاپنی در مجموع ۱۲ دیداری که در لیگ قهرمانان آسیا داشته تنها ۳ بار موفق به ثبت کلین‌شیت شده که در مقایسه با کلین‌شیت‌های پرسپولیس آمار ضعیفی از این نظر دارد. کاشیما برخلاف اغلب تیم‌های آسیایی فوتبال نتیجه‌گرا را جانشین فوتبال مالکانه کرده است. این تیم در لیگ قهرمانان آسیا به طور متوسط ۵۲ درصد مالکیت توپ و میدان را داشته است و جایگاه خوبی از این حیث در بین تیم‌های آسیایی ندارد. نکته عجیبی درباره بازی‌های مرحله حذفی کاشیما در لیگ قهرمانان آسیا به چشم می‌خورد که می‌تواند برای پرسپولیس مهم و قابل بررسی باشد؛ کاشیما در هر 3 مرحله حذفی قبلی در بازی رفت میزبان بوده و در بازی برگشت به میهمانی حریفان رفته است. آ‌نها در هر 3 بازی مرحله رفت که میزبان بوده‌اند موفق شده‌اند حریف‌شان را شکست بدهند. در واقع استراتژی آنها این است که در همان بازی رفت به نتیجه دلخواه‌شان برسند تا در بازی برگشت با خیال آسوده‌‌تری بازی کنند. آنها در 3 بازی مرحله رفت که میزبان بوده‌اند 8 گل زده‌اند و 3 گل خورده‌اند اما در بازی‌های برگشت که در زمین حریفان برگزار شده 7 گل زده‌اند و 5 گل دریافت کرده‌اند. اهمیت این موضوع برای پرسپولیس از این جهت است که بازی فینال دور رفت در ژاپن و دور برگشت در تهران برگزار خواهد شد، بنابراین پرسپولیس اگر می‌خواهد امید بیشتری برای قهرمانی در آسیا داشته باشد نباید به کاشیما اجازه بدهد که در بازی رفت نتیجه مطلوبش را بگیرد.
 


Page Generated in 0/0056 sec