printlogo


کد خبر: 201167تاریخ: 1397/8/13 00:00
شکست 2 بر صفر پرسپولیس در خاک ژاپن
برگشتی هم در کار است

علی علیپور در دقیقه سوم بازی می‌توانست همه چیز را تغییر دهد؛ تاریخ را عوض کند، زندگی خودش را نیز اما از فاصله 2 متری دروازه کاشیما را درست ندید تا توپش با برخورد به مدافع ژاپنی به کرنر برود. این کلیدی‌‌‌‌‌ترین اتفاق بازی روز گذشته بود. پرسپولیس یک نیمه مقاومت کرد اما در نیمه دوم به‌خاطر هوش 2 بازیکن برزیلی کاشیما 2 گل دریافت کرد و بازی را ناباورانه واگذار کرد. حالا همه چیز به تهران کشیده می‌شود. پرسپولیس باید دست‌کم با نتیجه 3 بر صفر بازی را ببرد تا قهرمان شود.
اما تفاوت بازی به کیفیت 2 بازیکن برزیلی کاشیما مربوط بود. هافبک‌‌های برزیلی کاشیما آنتلرز در نیمه دوم با 2 گلی که برای این تیم زدند ژاپنی‌ها را یک قدم به فینال نزدیک‌تر کردند. بازی در نیمه دوم آنطور که پرسپولیس می‌خواست پیش نرفت و کاشیما بهتر بازی کرد. هافبک‌‌های این تیم در نیمه دوم توانستند با بازی‌گردانی 2 بازیکن برزیلی خود لئو سیلوا در هافبک دفاعی و سرجینیو در بخش تهاجمی، برزیلی بازی را از پرسپولیس گرفته و از نظر فنی روی نماینده ایران فشار آورند. در حالی که تماشاگران ژاپنی با تشویق های بی‌امان خود جو خاصی را در ورزشگاه به‌وجود آورده بودند لئو سیلوای برزیلی در دقیقه 58 بازی با یک حرکت عمقی و یک شوت زمینی و دقیق دروازه بیرانوند را به زیبایی باز کرد. در این دقایق هافبک‌‌های پرسپولیس نمایش خوبی نداشتند و بازی را به هافبک‌‌های خوب خارجی باخته بودند. بازی خوب کاشیمایی‌ها و از سوی دیگر مشکل پرسپولیس بویژه در خط هافبک باعث شد سرجینیوی برزیلی هم دومین گل را روی یک فرار از تله آفساید بزند تا کار پرسپولیس برای قهرمانی در آسیا بسیار دشوار شود. سیلوا هافبک دفاعی 32 ساله و برزیلی کاشیما در این بازی نمایش خیلی خوبی داشت ضمن اینکه در بازی‌‌های این فصل لیگ قهرمانان و در دهمین بازی توانست دومین گلش را به ثمر برساند. سرجینیو که در نیمه‌‌های فصل از لیگ برزیل به جی لیگ آمده است نیز بعد از مصدومیت لئوناردو دیگر برزیلی موثر کاشیما تبدیل به مهره کلیدی تیمش شد. او در پنجمین بازی‌‌‌‌اش برای کاشیما در لیگ قهرمانان پنجمین گلش را به ثمر رساند که البته یکی از
مهم‌ترین گل‌هایش بود.
سرجینیو و لئو سیلوا
لئو سیلوای برزیلی از سال 2013 و در 28 سالگی به فوتبال ژاپن آمد و 3 سال در عضویت تیم آلبیراکس نیگاتا بود. او در سال 2017 به کاشیما آنتلرز آمد و تاکنون 34 بازی برای این تیم انجام داده است و دیروز یکی از مهم‌ترین گل‌‌های زندگی‌‌‌‌اش را به ثمر رساند. جالب است که او به عنوان هافبک در تمام این بازی‌ها پاس گل نداده است اما 5 گل برای کاشیما زده که این نشان می‌دهد او یک هافبک گلزن است. اما سرجینیو دیگر برزیلی کاشیما آنتلرز بازیکنی به مراتب سرشناس‌‌‌‌‌‌تر از لئو سیلوا است. او از سانتوس یکی از مهم‌ترین تیم‌‌های فوتبال برزیل به کاشیما آنتلرز آمد و در 30 بازی برای این تیم 13 گل به ثمر رسانده است هرچند در سانتوس گلی به ثمر نرسانده بود. آمار او در لیگ قهرمانان اما عالی است، چرا که در 5 بازی 5 گل به ثمر رسانده و 3 پاس گل هم داده است.
بازی دشوار برگشت
پرسپولیس با توجه به اخراج سیامک نعمتی در بازی رفت و با توجه به کمبود بازیکن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، در بازی برگشت با توجه به قدرت خط هافبک برزیلی تیم ژاپنی کار سختی خواهد داشت. برانکو با تعویض احمد نوراللهی در این بازی نشان داد از بازی هافبک‌هایش راضی نیست هرچند مشخص بود عالیشاه هم نتوانسته رضایت او را به دست بیاورد.
گل‌‌های خورده برزیلی
پرسپولیس از سال 2003 تا امروز در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته است و طی این مدت 8 بازیکن برزیلی در تیم‌‌های مختلف حریف پرسپولیس دروازه این تیم را باز کرده‌‌‌اند. قبل از سرجینیو و لئو سیلوا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، 6 بازیکن برزیلی دیگر نیز در تیم‌‌های مختلف به پرسپولیس گل زده‌‌‌اند. 8 برزیلی که برابر پرسپولیس بازی کرده‌‌اند تاکنون 10 گل به پرسپولیس زده‌‌‌اند. نخستین آنها ریوالدو بود که در بازی لیگ قهرمانان در سال 2009 برگزار شد. ریوالدو در پیروزی یک بر صفر بنیادکار برابر پرسپولیس تک‌گل تیمش را به ثمر رساند. سیل بازیکن برزیلی تیم الشباب امارات در سال 2012 و در مسابقه‌ای که پرسپولیس با نتیجه 6 بر یک حریفش را شکست داد تک گل حریف را به ثمر رساند. کارلوس ادواردو، مهاجم برزیلی الهلال در رقابت‌‌های مرحله گروهی سال 2017 نیز در مسابقه‌ای که با نتیجه یک- یک تمام شد گل الهلال را وارد دروازه پرسپولیس کرده بود. رودریگو تاباتا هافبک و مهاجم برزیلی تیم الریان قطر نیز در بازی رفت مرحله گروهی و در شکست 3 بر یک پرسپولیس 2 بار برای تیمش گلزنی کرد. لئوناردوی برزیلی هافبک تیم الاهلی در بازی رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، در تساوی 2-2 با پرسپولیس یکی از گل‌‌های الاهلی را به ثمر رساند. رومارینیو، مهاجم تیم الجزیره هم در مرحله یک‌هشتم نهایی 2 گل برای تیمش به ثمر رساند و در برد 3 بر یک تیمش در بازی رفت تاثیرگذار بود.
برانکو: داوری ناامید‌کننده بود
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: داوری بازی، ناامید‌کننده بود. سوت‌های زیادی بود که باید برای ما می‌زد. فرصت‌های خوبی هم داشتیم که استفاده نکردیم ولی هیچ چیز غیرممکنی برای بازی برگشت وجود ندارد. برانکو ایوانکوویچ در کنفرانس خبری پس از دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان 2018 آسیا در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: باید این پیروزی را به حریف خودمان، کاشیما تبریک بگویم ولی در عین حال، نسبت به داوری که در این بازی انجام شد ایراد داریم و این امر ناامید‌کننده بود. وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره دلیل اعتراض به داوری ادامه داد: یک کارت قرمز در اوایل بازی باید به حریف داده می‌شد و در یک صحنه دیگر هم موقعیت صد درصد با خطا از بازیکن ما گرفته شد، سوت‌های زیادی می‌توانست برای ما زده شود که این اتفاق نیفتاد. همه این موارد روی عملکرد تیم ما تاثیرگذار بود. ما در این بازی موقعیت‌های خوبی بویژه در ابتدای بازی به‌دست آوردیم که می‌توانست نتیجه بازی را تغییر داده و حتی پیروزی را برای ما رقم بزند. برانکو در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره اینکه با چنین نتیجه‌ای تا چه میزان به بازی برگشت امیدوار است، عنوان کرد: در تهران 80 هزار نفر از ما حمایت می‌کنند و هیچ چیز غیرممکنی وجود ندارد. بازی خیلی سختی در پیش است اما همچنان می‌خواهیم قهرمان آسیا شویم پس، از تلاش دست نمی‌کشیم. تا آخرین لحظه برای هدفی که داریم به اتفاق هواداران‌مان می‌جنگیم.


Page Generated in 0/0059 sec