printlogo


کد خبر: 201176تاریخ: 1397/8/13 00:00
اخبار

زندگی منوچهر آذری مستند شد
ابوالفضل توکلی مستندی را با محوریت ۶۰ سال زندگی حرفه‌ای منوچهر آذری، بازیگر و گوینده طناز روی آنتن شبکه مستند می‌برد. به گزارش «وطن‌امروز»، ابوالفضل توکلی درباره ساخت مستند «شادخوان» با محوریت زندگی منوچهر آذری، گفت: منوچهر آذری و هم‌نسلانش در روزگار سخت جنگ و پس از آن با برنامه‌‌های طنز خاطر مردم را خوش نگاه می‌داشتند و آذری هنوز هم در شاد کردن مردم به هر روشی که از دستش برآید می‌کوشد، به همین دلیل تصمیم گرفتم نام این مستند را «شادخوان» بگذارم. این فیلم بعد از مستند بهروز رضوی دومین کار من درباره پیشکسوتان صداست، اگرچه هر دوی این بزرگواران کار دوبله هم انجام داده‌‌اند اما بیشتر فعالیت آنها در حوزه صدا بوده است. این تهیه‌کننده و کارگردان بیان کرد: «شادخوان» درباره ۶۰ سال زندگی حرفه‌ای منوچهر آذری است و در آن با استفاده از تصاویر آرشیوی و عکس، یادی خواهیم کرد از فرهنگ مهرپرور و همچنین زنده‌یاد حسین عرفانی، زوج هنری آقای آذری که بتازگی بر اثر سرطان درگذشت. آقای آذری با مرحوم عرفانی رفاقتی دیرینه داشتند و حتی در دوران دبیرستان در یک تئاتر با یکدیگر همبازی شده‌اند. توکلی در پایان گفت: تصویربرداری و تدوین «شادخوان» تمام شده و بزودی مراسم رونمایی و پاسداشت از این هنرمند توسط شبکه مستند برگزار خواهد شد.


صدای تسخیرکنندگان لانه جاسوسی روی موج رادیو
برای نخستین‌بار صدای برخی از دانشجویان تسخیرکننده لانه جاسوسی آمریکا از رادیو پخش می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، گروه سیاسی رادیو با پخش ۲ برنامه «لانه عنکبوت» و «لانه بیگانه» روز ۱۳ آبان را گرامی می‌دارد. «لانه عنکبوت» که روز یکشنبه ساعت ۲۰:۴۰ به گویندگی سیدحسین حسینی، نویسنده و تهیه‌کنندگی احمد یوسفی‌مقدم از شبکه رادیویی ایران پخش می‌شود به بررسی بدعهدی‌های آمریکا و خیانت‌های آن بعد از انقلاب اسلامی می‌پردازد. همچنین برای نخستین‌بار صدای برخی از دانشجویان تسخیرکننده لانه جاسوسی آمریکا و حجت‌الاسلام احمد خمینی که در سفارت با دانشجویان صحبت می‌کرد، از این برنامه پخش می‌شود. «لانه بیگانه» نیز به بررسی جاسوسی آمریکا از ایران در دوره‌های مختلف از سفارت آمریکا تا پرونده هسته‌ای می‌‌پردازد. همچنین پرونده جاسوسی‌های اسرائیل و عربستان به‌ عنوان متحدان آمریکا در سراسر جهان مرور می‌شود. «لانه بیگانه» به تهیه‌کنندگی مریم هدیه‌لو، نویسندگی احمد یوسفی‌مقدم و گویندگی فرید رشیدی از رادیو گفت‌وگو پخش می‌شود. «یک روز، سه روایت» هم کاری از گروه جامعه رادیو ایران است که از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح روز ۱۳ آبان به تهیه‌کنندگی آرمان ستوده و گویندگی میثم نیکنام پخش‌ می‌شود. این برنامه با دعوت از کارشناسان به پوشش راهپیمایی ۱۳ آبان در تهران و شهرستان‌ها می‌پردازد.


«سینما دو» به تلویزیون بازمی‌گردد
حامد عنقا، مجری و سردبیر برنامه «سینما دو» گفت: مراحل اولیه تولید سری جدید این برنامه در حال انجام است و حتما قبل از جشنواره فجر روی آنتن شبکه 2 خواهد آمد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حامد عنقا، مجری و سردبیر برنامه «سینما دو» درباره سری جدید این برنامه گفت: در حال انجام مراحل پیش‌تولید برنامه هستیم و کارهای اولیه آن نیز انجام شده است که با پشت‌سر گذاشتن آنها روی آنتن می‌رود. وی بیان کرد: به دلیل مشغله‌‌‌هایی که وجود دارد شاید تهیه‌کنندگی این برنامه بر عهده من نباشد اما هنوز چیزی مشخص نیست و در حال مذاکره با شبکه هستیم تا به نتایج خوبی دست پیدا کنیم. عنقا ادامه داد: زمان شروع سری جدید برنامه «سینما دو» حتما قبل از جشنواره فجر خواهد بود و ویژه‌برنامه نیز در زمان جشنواره داریم. این برنامه در سری جدید خود قرار است علاوه بر پرداختن به موضوعات جاری سینما و فیلم‌‌های روی پرده، به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی به موضوع 4 دهه سینمای بعد از انقلاب به‌طور ویژه بپردازد.


Page Generated in 0/0112 sec