printlogo


کد خبر: 201177تاریخ: 1397/8/13 00:00
اخبار

نامه ۱۰۰ بازیگر و نویسنده به سازمان ملل درباره «خاشقجی»
بیش از ۱۰۰ نویسنده، بازیگر و فعال سیاسی و اجتماعی با انتشار نامه‌ای سرگشاده از سازمان ملل خواستند تحقیقات مستقلی را درباره مرگ «جمال خاشقجی»- روزنامه‌نگار عربستانی-  انجام دهد. به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، «مریل استریپ» بازیگر برنده 3 جایزه اسکار و «جی‌کی رولینگ» و «زادی اسمیت» نویسندگان مطرح بریتانیایی از جمله بیش از ۱۰۰ چهره فرهنگی هستند که با انتشار نامه‌ای سرگشاده به سازمان ملل خواستار انجام تحقیقات مستقل در زمینه مرگ «جمال خاشقجی» شدند. در این نامه که همزمان با روز جهانی پایان دادن به مصونیت جرائم علیه روزنامه‌نگاران منتشر شد، آمده است: قتل وحشیانه یک روزنامه‌نگار برجسته در خاک یک کشور خارجی، نقض فاحش حقوق‌بشر و تشدید سرکوب مخالفان از سوی دولت عربستان است. سعودی‌ها در چند سال اخیر شمار زیادی از نویسندگان، روزنامه‌نگاران، حامیان حقوق‌بشر و وکلا را در تهاجمی بزرگ علیه آزادی بیان و آزادی ارتباطات زندانی کرده است. این نامه که خطاب به «آنتونیو گوترش»- دبیرکل سازمان ملل- نوشته شده، از وی خواسته با تحقیقاتی مجزا آنچه در حقیقت برای «جمال خاشقجی» روی داده است را روشن کنند. «یان مک‌کلین»، «پاتریک استورات»، «مارگارت اتوود» و «الک بالدوین» از دیگر چهره‌های مطرح امضاکننده این نامه سرگشاده بودند. این اقدام به همت انجمن قلم آمریکا و با هدف دفاع از آزادی بیان انجام شده است.


ریدلی اسکات دنباله  «گلادیاتور» را می‌سازد
ریدلی اسکات در پی ساخت دنباله «گلادیاتور» اثر تحسین شده خودش است. به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، ریدلی اسکات، کارگردان و نامزد چندین جایزه اسکار با همراهی اسکات‌فری پروداکشنز، کمپانی متعلق به خودش به دنبال ساخت ادامه فیلم «گلادیاتور» است. داستان این دنباله بر شخصیت لوسیوس، پسر لوسیلا (با بازی کانی نیلسن در نسخه سال ۲۰۰۰) متمرکز است. لوسیوس همچنین خواهرزاده کومودوس (با بازی خواکین فینیکس در نسخه اصلی) است. شخصیت کومودوس در انتهای فیلم «گلادیاتور» توسط ماکسیموس (با بازی راسل کرو) کشته شد. اسکات در حال مذاکرات اولیه برای ساخت پروژه توسط کمپانی پارامونت است، این درحالی است که نسخه اصلی فیلم را در سال ۲۰۰۰ کمپانی دریم‌ورکس تهیه کرده بود. «گلادیاتور» در آن سال توانست 5 جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول مرد (راسل کرو) را به‌دست آورد و در جهان نیز به فروش ۴۶۰ میلیون دلار دست یافت. آخرین فیلمی که ریدلی اسکات کارگردانی آن را برعهده داشت فیلم پرحاشیه «تمام پول‌‌های جهان» محصول سال ۲۰۱۷ بود.

اسپیلبرگ بار دیگر سراغ  «به رنگ ارغوان» رفت
استیون اسپیلبرگ پس از ۳۳ سال از ساخت درام سینمایی «به رنگ ارغوان»، این‌بار در مقام تهیه‌‌کننده این فیلم را به شیوه موزیکال جلوی دوربین می‌برد. به‌گزارش فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، «به رنگ ارغوان» بر اساس رمانی از «آلیس واکر» که قبلا فیلمی بر مبنای آن توسط اسپیلبرگ ساخته شده و تئاتر موزیکال آن هم در برادوی روی صحنه رفته است، حالا در همکاری جدید اسپیلبرگ و وینفری، فیلم موزیکال می‌شود. اُپرا وینفری، کوینسی جونز و اسکات سندرز که با هم نسخه تئاتری برادوی این اثر را کار کرده بودند، حالا این اثر را برای پرده بزرگ سینما می‌سازند. استیون اسپیلبرگ هم در مقام تهیه‌کننده در پشت صحنه این کار حضور دارد. هر 2 فیلم و تئاتر این اثر با اقتباس از رمان آلیس واکر که در سال ۱۹۸۲ نوشته، ساخته شده‌اند. داستان این فیلم درباره زنی به نام «سلی» است که در فقر شدید در جنوب آمریکا رشد می‌یابد و از سوی ناپدری، همسرش و دیگران در زندگی‌اش با رفتار بسیار خشن مواجه می‌شود. واکر به‌خاطر این رمان برنده جایزه پولیتزر شد. همچنین نسخه سینمایی این اثر که اسپیلبرگ آن را ساخته بود، در ۱۱ بخش نامزد اسکار شد که البته در هیچ بخشی موفق به کسب جایزه اسکار نشد.


Page Generated in 0/0063 sec