printlogo


کد خبر: 201183تاریخ: 1397/8/13 00:00
مدیرعامل شرکت «برکت‌تل» خبر داد
ارائه خدمات ستاد اجرایی فرمان امام به ۵۰ هزار زائر اربعین

گروه اجتماعی: مدیرعامل شرکت «برکت‌تل» وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از ارائه خدمات درمانی و دارویی به ۵۰ هزار نفر از زائران حسینی در مراسم پیاده‌روی اربعین خبر داد. به گزارش فارس، سیدمحمد پورحسینی، مدیرعامل شرکت «برکت‌تل» با اشاره به ارائه خدمات  دارویی و درمانی به ۵۰ هزار نفر از زائران حسینی در مراسم پیاده‌روی اربعین اظهار داشت: امسال ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با استقرار 4 ایستگاه در شهرهای نجف و کربلا، عمود ۸۲۸ بین این 2 شهر و راه‌اندازی واحد سیار میان مرزهای چذابه و شلمچه بیش از 5 هزار نفر از زائران اربعین حسینی را ویزیت پزشکی کرد. وی ادامه داد: ویزیت این زائران به‌ طور کامل شامل معاینه توسط پزشک و تجویز و تحویل دارو و به شکل کاملاً رایگان انجام شد. مدیرعامل شرکت «برکت‌تل» وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از توزیع ۱۳۰ قلم دارو در ایستگاه‌های سلامت این ستاد خبر داد و عنوان کرد: ۱۴۰ پزشک، پیراپزشک، پرستار و امداد جهادی در این 4 ایستگاه به شکل داوطلبانه به خدمت‌رسانی مشغول بودند. پورحسینی افزود: 100 بهیار و پزشک نیز با تجهیز به کوله‌پشتی‌های حاوی دارو و ادوات اولیه‌ درمانی، در مسیر نجف تا کربلا در تردد بودند و به ۱۲ هزار نیازمند خدمات درمانی ارائه دادند. وی اعتبار تخصیص‌یافته برای ارائه‌ این خدمات را بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: بخش عمده‌ هزینه‌ها مربوط به تأمین و ارسال دارو به کشور عراق بود.
خدمت‌رسانی قرارگاه جهادی
قرارگاه جهادی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز با اعزام نیروهای جهادی شامل پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران در ۱۰ روزه‌ منتهی به اربعین حسینی به ارائه‌ خدمات به زائران پرداخت. مسؤول قرارگاه جهادی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اعلام این خبر، تصریح کرد: قرارگاه جهادی امسال هم طبق روال سال‌های گذشته به دنبال این مهم بود که از ظرفیت و توانایی گروه‌های جهادی و مجموعه‌های مردمی برای خدمت‌رسانی به زائران حداکثر استفاده را ببرد و نقشی حمایتی در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی ایفا کند.
محمد ودود حیدری اقدامات قرارگاه جهادی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را به 2 بخش متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم کرد و افزود: امسال تلاش کردیم گروه‌های جهادی فعال در حوزه‌ سلامت و درمان را ساماندهی کنیم‌. در این راستا، 140 پزشک، پیراپزشک و بهیار با کوله‌پشتی حاوی دارو و در طول مسیر پیاده‌روی میان نجف تا کربلا به ارائه‌ خدمات درمانی به زائران پرداختند. حیدری همچنین از به‌کارگیری گروه‌های جهادی در اعزام زائران اولی به عتبات عالیات خبر داد و گفت: گروه‌های جهادی را مسؤول شناسایی و اعزام زائران مناطق محروم کردیم؛ شناسایی و اعزام این افراد توسط گروه‌های جهادی انجام شد و مدیریت کاروان‌ها هم بر عهده‌ خود آنان بود.
 


Page Generated in 0/0068 sec