printlogo


کد خبر: 201186تاریخ: 1397/8/13 00:00
نبض جامعه

سرپرست معاونت متوسطه آموزش‌وپرورش:
حاکمیت کنکور تحول را سخت کرده است
سرپرست معاونت متوسطه آموزش و پرورش با بیان اینکه مهارت‌محوری رویکرد آموزش‌وپرورش است، گفت: در متوسطه دوم با وجود حاکمیت کنکور همچنان چالش وجود دارد. عبدالرسول عمادی، سرپرست معاونت متوسطه آموزش و پرورش در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به اینکه در حال حاضر در متوسطه اول تغییرات خوبی در کتاب‌های درسی اعمال شده و به سمت مهارت‌محوری حرکت کرده است و به طور خاص تدریس زبان انگلیسی از رویکرد گرامرمحوری به مکالمه‌محوری تغییر کرده است، گفت: نکته این است که به محض ورود به متوسطه دوم کار ما در تغییر رویکردها سخت می‌شود، البته باید ملاحظه کنیم که در متوسطه دوم ما 3 شاخه نظری، فنی و حرفه‌ای و کار دانش را داریم. هدف‌گذاری ما افزایش هنرجوهاست و خوشبختانه بتدریج این مهم در حال رخ دادن است. وی تاکید کرد: در ده‌های گذشته به دلیل حاکمیت کنکور و اثرات مخرب آن بیشتر دانش‌آموزان در شاخه نظری به محض ورود به پایه دهم، هدف‌گذاری‌شان به سمت دانشگاه بود که همین خوراک بازارهای کنکور شده است. عمادی با بیان اینکه آسیبی که در حال حاضر درباره کتاب‌های درسی، نحوه تدریس و کمبود آموزش‌های مهارتی در دوره متوسطه دوم وجود دارد ناظر بر شاخه نظری است، بیان کرد: در شاخه نظری متاسفانه بسیاری به دنبال تمرکز بر دروسی خاص هستند که در رقابت کنکور ملاک است و اولیا هم بر آن دروس تاکید دارند و مدارس هم ناچار می‌شوند بیشترین انرژی را روی آن درس‌ها بگذارند.

مدیر کل تعزیرات استان تهران:
افزایش قیمت مرغ  تخلف گرانفروشی است
مدیر کل تعزیرات استان تهران گفت: هر نوع افزایش قیمت مرغ مصداق تخلف گرانفروشی است. محمدعلی اسفنانی درباره تخلف گرانفروشی شرکت‌های لبنی نیز به ایرنا گفت: برای 6 شرکت لبنیات حکم صادر شده است که حکم یک پرونده در شعبه تجدیدنظر نیز تایید شد و میزان جریمه قطعی آن حدود 5 میلیارد تومان است. اسفنانی افزود: پرونده‌های جدید دیگری مبنی بر تخلف گرانفروشی شرکت‌های لبنیات از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارجاع شده است که در حال بررسی کارشناسی و در جریان رسیدگی قرار دارد. مدیرکل تعزیرات استان تهران با تاکید بر اینکه هر نوع افزایش قیمت مرغ مصداق تخلف گرانفروشی است، خاطرنشان کرد: مرجع اعلام قیمت نهایی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است و تعزیرات بر اساس قیمت اعلام شده در چارچوب قانون با متخلفان برخورد می‌کند. وی درباره پرونده‌های احتکار گفت: 90 فقره پرونده درباره احتکار کالا در استان تهران تشکیل شده که 75 پرونده به صدور حکم رسیده و برخی از آنها در شعب تجدیدنظر نیز قطعی شده است همچنین بیش از 50 درصد از احکام اجرا شده است. در این پرونده‌ها، احتکار برنج، کاغذ، نخ، لوازم خانگی، آهن‌آلات و لاستیک خودرو بیشترین میزان کالاهای احتکار شده را به خود اختصاص داده است.

وضعیت اجرای جریمه ریالی سربازی در سال آینده
جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد تا پایان امسال برای بهره‌مندی از جریمه ریالی سربازی فرصت وجود دارد. سردار ابراهیم کریمی درباره اجرای طرح جریمه ریالی سربازی در سال آینده به ایسنا اظهار داشت: برای سال آتی هیچ تصمیمی در جهت ادامه اجرای طرح جریمه ریالی سربازی اتخاذ نشده است. وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۴ هزار نفر از طرح جریمه ریالی سربازی بهره‌مند شده‌اند، گفت: آمارها نشان می‌دهد هر سال تعداد متقاضیان طرح جریمه ریالی سربازی در مقایسه با سال قبل کاهش چشمگیری داشته است و این نشان می‌دهد افرادی که تمایل به استفاده از این طرح داشتند در همان سال‌های نخست اقدامات لازم را انجام داده‌اند. سردار کریمی با بیان اینکه تنها تا پایان امسال برای بهره‌مندی از این طرح زمان وجود دارد، افزود: افرادی که تا پایان سال ۹۷، هشت سال یا بیشتر غیبت داشته باشند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ درخواست خود را ثبت کنند تا پس از راستی‌آزمایی و تایید مدارک و اظهارات آنها کارت معافیت از سربازی خود را دریافت کنند. کریمی از متقاضیان و افراد واجد شرایط خواست ثبت‌نام در این طرح را به روزهای پایانی سال موکول نکنند.


Page Generated in 0/0060 sec