printlogo


کد خبر: 201191تاریخ: 1397/8/13 00:00
اخبار

حتی زمزمه مذاکره با آمریکا  را هم نباید مطرح کرد
مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه دیگر نباید فردی زمزمه مذاکره با آمریکا را مطرح کند، گفت: اعتماد دوباره به آمریکا خیانت به ملت بزرگ ایران است. به گزارش تسنیم، آیت‌الله‌العظمی حسین نوری‌همدانی ظهر دیروز در دیدار جمعی از طلاب که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: با تکیه ‌بر توان داخلی می‌توان از بسیاری از مشکلات عبور کرد. وی با اشاره به سالروز 13 آبان و بازگشت تحریم‌های برجام توسط آمریکا افزود: دولت ایالات‌متحده با بازگرداندن تحریم‌ها دشمنی و خباثت خود را با مردم و ملت ایران یک‌بار دیگر ثابت کرد. مرجع تقلید شیعیان گفت: ملت ایران با تکیه‌بر قدرت و توان داخلی سربلند از تحریم‌های آمریکا بیرون خواهد آمد، ملت بزرگ ایران با صبر مثال‌زدنی و ایمان و اعتقاد به خداوند متعال تحریم‌های جدید آمریکا را با موفقیت پشت سر خواهد گذاشت. آیت‌الله نوری‌همدانی با بی‌فایده دانستن امید به مذاکره با آمریکا گفت: با اثبات مجدد بدعهدی و دشمنی آمریکا با ملت ایران دیگر نباید فردی زمزمه مذاکره با آمریکا را نیز مطرح کند؛ چه اینکه قبل از برجام بسیاری به مذاکره و رابطه با آمریکا دل‌خوش شده بودند، در شرایط فعلی باید با انسجام و وحدت کلمه به‌صورت شبانه‌روزی در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها و برون‌رفت از مسائل و مشکلات حرکت کنیم. استاد برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اعتماد دوباره به آمریکا خیانت به مردم و ملت بزرگ ایران است، تلاش و همت مسؤولان در شرایط فعلی باید صرف خدمت به مردم شود، اعتماد به آمریکا و مذاکره با ایالات‌متحده همواره خسارت‌های زیادی را به کشور تحمیل کرده است. وی با انتقاد از وضعیت گرانی و عدم ثبات در بازار بیان کرد: باید با مفسدان اقتصادی در هر سطحی برخورد شود، در شرایط حساس کنونی باید نظارت بر بازار و ثبات قیمت‌ها با جدیت بیشتری دنبال شود.

فرمانده کل سپاه، سخنران ویژه‌برنامه ۱۳ آبان در تهران
قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، برنامه‌های مراسم بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان را تشریح کرد. به گزارش مهر، نصرت‌الله لطفی دیروز در نشست خبری تبیین مراسم بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان با اشاره به مراسم ۱۳ آبان امسال گفت: مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان فردا (امروز) از ساعت ۹:۳۰ صبح در سراسر کشور برگزار می‌شود و مراسم محوری در تهران نیز در مقابل لانه جاسوسی آمریکا، با سخنرانی سردار سرلشکر جعفری، فرمانده کل سپاه برگزار خواهد شد. قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اضافه کرد: قرائت بیانیه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی و همچنین مداحی، از دیگر بخش‌های مراسم در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکاست و از ساعت ۱۰:۳۰ صبح هم فرمانده کل سپاه پاسداران سخنرانی خواهد کرد. لطفی با اشاره به سخنرانان مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان در شهرهای مختلف اظهار داشت: آیت‌الله سیداحمد خاتمی در کرمان، سیدعزت‌الله ضرغامی در رشت، صفارهرندی در قزوین، سردار حسین اشتری در اصفهان و سردار نقدی در البرز سخنرانی خواهند داشت.

بیانیه احزاب جبهه انقلاب  به مناسبت یوم‌الله 13 آبان
احزاب و گروه‌‌های جبهه انقلاب به مناسبت یوم‌الله 13 آبان بیانیه مشترکی صادر کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است:  13 آبان، یادآور یکی از روزهای تاریخی مردمان سرزمینی است که به مدد دم مسیحایی امام‌شان توانستند نقشی نو از ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم جهانخواران در تارک هستی بیافرینند. نقشی که بعد از 40 سال نه‌تنها کم‌رنگ نشده بلکه در  جای جای نقاط مختلف جهان به‌وسیله آزادگان و آزادی‌خواهان مسلمان و غیرمسلمان دنیا نقشی نو بسته است. به گزارش «وطن‌امروز»، این احزاب همچنین در بیانیه خود تاکید کردند: امروز برای ملت ایران روشن شده است که راه‌حل‌‌های مشکلات کشور، داخلی بوده و در نظر گرفتن غرب به عنوان شاه‌کلید باز شدن معضلات، نشان ساده‌لوحی و گاه نشان نفوذ عناصر بیگانه از چند واسطه و تغییر در مختصات محاسباتی برخی مسؤولان است. همه دلسوزان کشور می‌دانند که راه‌حل مشکلات کشور مبارزه مستمر و مؤثر با فساد بویژه فساد اقتصادی توسط قوای سه‌گانه، جوانگرایی اساسی در ارکان تصمیم‌گیری و اجرایی قدرت، برنامه‌‌ریزی دقیق برای رفع آسیب‌‌های اجتماعی و توجه اساسی به مسائل فرهنگی است.


Page Generated in 0/0108 sec