printlogo


کد خبر: 201192تاریخ: 1397/8/13 00:00
اخبار

فاصله گرفتن آمریکایی‌ها ازتوهم قطع فروش نفت ایران
در جلسه شورای ‌عالی هماهنگی اقتصادی 3 قوه، گزارشی از اعلام مواضع آمریکا و اظهارات مقامات آن کشور درباره تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران ارائه شد که نشان می‌دهد واقعیت‌های اقتصاد جهانی، آمریکایی‌ها را ناگزیر کرده از توهّمات قطع فروش نفت ایران فاصله بگیرند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در جلسه دیروز [شنبه] شورای عالی هماهنگی اقتصادی 3 قوه که با حضور رؤسای قوای مقننه و قضائیه به ریاست حجت‌الاسلام روحانی تشکیل شد، گزارشی از اعلام مواضع دولت آمریکا و اظهارات مقامات آن کشور درباره تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران ارائه شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این گزارش نشان می‌دهد واقعیت‌های اقتصاد جهانی، آمریکایی‌ها را ناگزیر کرده است از توهمات قطع فروش نفت ایران، فاصله بگیرند. در مقابل، دیگر کشورهای جهان از جمله چین، روسیه و اتحادیه اروپایی به صراحت مخالف سیاست‌های تحریمی آمریکا موضع گرفته‌اند. شورای عالی هماهنگی اقتصادی، سیاست تقویت تولید ملی و گسترش تعامل سازنده بر اساس منافع مشترک با دیگر کشورهای جهان را مورد تأکید مجدد قرار داد. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد دولت آمریکا هم در مجبور کردن دیگر کشورها به کاهش روابط اقتصادی با ایران و هم در سیاه‌نمایی آینده و ایجاد جو منفی روانی در جامعه ایران ناکام خواهد ماند.

گروهک‌های تروریستی را در آن سوی مرزها منهدم می‌کنیم
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: جمهوری اسلامی آنچنان اقتدار دارد که نه‌تنها در مرزها بلکه آن سوی مرزها هرکسی بخواهد به کشور ضربه‌ای بزند، سراغ او می‌رود و آنها را منهدم خواهد کرد.به گزارش مهر، سرلشکر سیدیحیی صفوی در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی «از سنندج تا خرمشهر» در جمع خبرنگاران، درباره شرارت گروهک‌های تروریستی در مرزهای کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی، نظامی مقتدر است و این دشمنان بسیار ضعیف هستند اما ما به این گروهک‌ها می‌گوییم پاسداران و نیروهای مسلح ما آنها را رها نخواهند کرد. سردار صفوی تاکید کرد: جمهوری اسلامی آنچنان اقتدار دارد که نه‌تنها در مرزها، بلکه آن سوی مرزها هر کسی بخواهد به کشور ضربه‌ای بزند، سراغ او خواهد رفت و آنها را منهدم خواهد کرد.

پنجمین مراسم بزرگداشت مرحوم عسگراولادی برگزار می‌شود
پنجمین سالگرد درگذشت مرحوم عسگراولادی روز دوشنبه در موسسه فرهنگی-  آموزشی شهدای موتلفه اسلامی برگزار می‌شود. به گزارش مهر، حزب موتلفه اسلامی به مناسبت پنجمین سالگرد درگذشت مرحوم حاج حبیب‌الله عسگراولادی اطلاعیه‌ای صادر کرد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: «برای بزرگداشت امین امام و رهبری در هشتمین روز روضه دهه آخر صفر دوشنبه ۱۴ آبان از ساعت۲۰ تا ۲۲ در موسسه فرهنگی- آموزشی شهدای موتلفه اسلامی واقع در میدان ابن‌سینا خیابان شهید بیانی گردهم می‌آییم».

نمایندگان مجلس از «آخوندی» شکایت می‌کنند
جمعی از نمایندگان مجلس از آخوندی  شکایت می‌کنند و بر لزوم رسیدگی به اتهامات وی تاکید دارند. حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس در گفت‌وگو با فارس ضمن تایید این خبر اعلام کرد جمعی از نمایندگان درحال تهیه و تنظیم شکوائیه‌ای علیه عباس آخوندی، وزیر سابق راه‌وشهرسازی هستند. وی اضافه کرد: اسناد متعددی درباره عملکرد آقای آخوندی در اختیار نمایندگان است که همین اسناد دلیل امضای طرح استیضاح وی توسط بسیاری از نمایندگان از جریانات مختلف شد. وی افزود: «اسناد را جمع‌آوری کرده و در اختیار قوه‌قضائیه قرار می‌دهیم تا دستگاه قضایی به اتهامات مطرح درباره آخوندی رسیدگی کند؛ امروز مردم شکایات متعددی از وزارت راه و شهرسازی به‌خصوص در حوزه مسکن دارند که وزیر باید پاسخگوی آنها باشد».


Page Generated in 0/0059 sec