printlogo


کد خبر: 201221تاریخ: 1397/8/14 00:00
اخبار

«تاریخ مستطاب آمریکا»  چاپ دوازدهمی شد
چاپ دوازدهم کتاب پرفروش تاریخ مستطاب در آستانه 13 آبان توسط نشر شهید کاظمی روانه بازار شد. به گزارش «وطن امروز» کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» در 3 سرفصل با موضوعات تأسیس آمریکا و فضای داخلی آن، سیاست‌های آمریکا در عرصه بین‌المللی و سیاست‌های آمریکا در قبال ایران، با زبانی طنز به قلم دکتر صادق کوشکی به همراه کاریکاتورهایی از مازیار بیژنی به روایت تاریخ آمریکا می‌پردازد. در تولید محتوای این اثر سعی شده پژوهش کاملی صورت گیرد به طوری که علاوه بر کوشکی از مشورت دکتر فؤاد ایزدی و عباس سلیمی‌نمین نیز بهره برده است. در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم: تاریخ ایالات متحده آمریکا خیلی جدی است! آنقدر جدی که حتی بخش‌ها و قسمت‌های شوخی آن هم جدی است! (تعجب نکنید! آنهایی که تاریخ را می‌شناسند، می‌دانند قسمت‌هایی از تاریخ هر جایی شوخی است! یعنی همه جای یک تاریخ نمی‌تواند جدی باشد! مثلا ساختن مناره با کله مردم کرمان توسط آغامحمدخان قاجار به نظر شما شوخی نیست؟) و طبیعی است شوخی کردن با این تاریخ بسیار جدی، کار ساده‌ای نیست! چون آمریکایی‌ها بر خلاف ظاهرشان بیش از حد مجاز جدی‌اند! کتاب تاریخ مستطاب به قلم دکتر محمدصادق کوشکی و با کاریکاتورهایی از مازیار بیژنی توسط انتشارات شهید کاظمی در 228 صفحه و با قیمت 20 هزار تومان روانه بازار شد.

تجدید چاپ «بمو» پس از ۱۸ سال
کتاب «بمو» نوشته اصغر کاظمی خاطرات شناسایی منطقه قصرشیرین و سرپل‌ذهاب با تغییر جلد به چاپ دوم رسید. به گزارش مهر، کتاب «بمو» خاطرات شناسایی منطقه قصرشیرین و سرپل ذهاب حاصل پژوهش اصغر کاظمی درباره جزئیات مقطعی از تاریخ جنگ تحمیلی عراق علیه ایران (اسفند ۱۳۶۱ تا آبان ۱۳۶۲)، به‌ روایت ۱۰ تن از فرماندهان و رزمندگان‌ ایرانی است که سوره مهر آن را روانه بازار کتاب کرده است. این کتاب در 5 فصل تدوین شده و دربردارنده تعداد قابل توجهی ‌عکس و کروکی و نقشه‌رنگی مختلف از عملیات‌ها و مناطق عملیاتی ‌است. احمد استادباقر، حسین الله‌کرم، محمد جوانبخت، احمد کوچکی، مصطفی موسوی، محرم قاسمی، جعفر جعفرولی‌زاد، حسین دمیرچی، علی‌صیادشیرازی و مهدیقلی رضایی کسانی هستند که این خاطرات را روایت کرده‌اند. گفتنی است کتاب «بمو» در سال ۱۳۸۰ به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.


برنامه‌های ویژه آستان قدس برای ماه صفر
برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه آخر صفر تشریح شد. به گزارش «وطن‌امروز»، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، رئیس ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی اظهار داشت: برنامه‌های ستاد دهه آخر صفر در گستره حرم مطهر، مشهد مقدس، ملی و بین‌المللی برنامه‌ریزی‌ شده است. وی با اشاره به اینکه برنامه «خیمه امت» یکی از برنامه‌های ابتکاری معاونت تبلیغات حرم مطهر رضوی برای اجرای مراسم سوگواری اقوام مختلف در دهه آخر صفر در حرم رضوی است، افزود: برگزاری ‌برنامه‌های ویژه زائران پیاده اردو و آذری زبان از جمله بخش‌های «خیمه امت» است. ویژه‌برنامه «زنان فاطمی سوگواران رضوی» نیز از دیگر بخش‌های «خیمه امت» است که در رواق حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود و تولیدات محتوایی در 72 عنوان و 11 زبان را ارائه می‌کند. گنابادی‌نژاد اظهار داشت: دبیرخانه کانون خادم‌یاری زائر و زیارت در مشهد مقدس فعالیت خود را آغاز کرده است و43 هزار نفر از شهروندان و مجاوران حضرت رضا(ع) در مشهد تاکنون برای خدمت‌رسانی به زائران اعلام آمادگی کرده‌اند. وی بیان کرد: قرارگاه فرهنگی زائران پیاده برنامه‌ریزی کرده است تا حداقل یک سال با زائران پیاده امام‌رضا(ع) تعامل داشته باشد. 2 هزار و 500 مبلغ، خدمات فرهنگی را در محورهای این قرارگاه پشتیبانی می‌کنند. گنابادی‌نژاد بیان داشت: تشرف زائران پیاده اهل سنت با حضور هزار نفر از استان‌های آذربایجان‌غربی، کردستان، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی و خراسان‌جنوبی را نیز برای چندمین سال در دهه پایانی صفر خواهیم داشت.
 


Page Generated in 0/0070 sec