printlogo


کد خبر: 201228تاریخ: 1397/8/14 00:00
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد
افزایش دامنه سن جوانی تا 32 سال
اعطای 20 میلیارد وام اشتغال‌زایی به تشکل‌های فعال در حوزه جوانان

گروه اجتماعی: معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در حوزه دیپلماسی جوانان نیاز به مسؤول یا اداره مشخصی در وزارت امور خارجه داریم، گفت: این موضوع سال‌هاست مغفول مانده و به همین دلیل در ملاقاتی که با وزیر امور خارجه داشتم این موضوع را به وی منتقل کردم.
به گزارش فارس، محمدمهدی تندگویان گفت: در حوزه موضوعات بین‌المللی حوزه جوان تا امروز به دلیل اطلاعات ناقص حضور موفقی نداشته‌ایم که در یک سال گذشته برای حل این نواقص اسناد گوناگون امضا شد.
وی با بیان اینکه در حوزه بین‌الملل با توجه به مقدورات موجود در این معاونت فعالیت چشمگیری داشته‌ایم، گفت: مشکل اصلی ما این است که در حوزه دیپلماسی جوانان نیاز به یک مسؤول یا اداره مشخصی در وزارت امور خارجه داریم. تندگویان تصریح کرد: متاسفانه دیپلماسی جوانان در روابط بین‌المللی کشور مغفول مانده است و به همین دلیل مذاکراتی با شخص وزیر امور خارجه در این زمینه داشته‌ایم.
معاون امور جوانان با اشاره به اینکه مجمع جوانان جهان اسلام حدود 15 سال است شکل گرفته، ابراز داشت: تا امسال ما هیچگاه جایگاه اجرایی در این مجمع نداشتیم و تنها به عنوان یک عضو حضور پیدا می‌کردیم.
پیشنهاد تشکیل دفتر گردشگران جوان اسلام
تندگویان خاطرنشان کرد: در سومین مجمع جوانان جهان اسلام که در استانبول برگزار شد در حوزه تعیین‌ تکلیف دبیر مجمع از میان 2 کاندیدا، کاندیدای ترک انتخاب شد اما از میان 4 نایب رئیس در حوزه بین‌المللی یک عضو از ایران برگزیده شد و نایب‌رئیسی بین‌المللی هم در اختیار ایران قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه نهاد زیرمجموعه هیات رئیسه مجمع برای رسیدگی به اسناد راهبردی جوانان نیز شکل گرفته است، گفت: امید محدث به عنوان یکی از اعضای این هیات رئیسه انتخاب شد. تندگویان با بیان اینکه در سخنرانی خود در این مجمع به پیشنهاد شکل‌‌گیری دفتر گردشگران جوان اسلام پرداخت، گفت: ما پیشنهاد دادیم این دفتر به منظور ایجاد یک پایگاه داده اطلاعاتی و عملیاتی در حوزه بزرگ 54 کشور اسلامی شکل بگیرد و دفتر آن در ایران مستقر شود که این پیشنهاد با استقبال مواجه شد.
تعیین‌ تکلیف دستورالعمل امریه سمن‌ها
معاون امور جوانان در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره توافقنامه‌ شکل گرفته میان ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت ورزش و جوانان برای بحث امریه جوانان فعال در تشکل‌های مردمی در حوزه جوانان، گفت: بندهای توافقنامه را می‌توانیم رسانه‌ای کنیم. ما معتقدیم باید 2 طرف به بندها پایبند باشند. وی تصریح کرد: وزارت ورزش به عنوان مجری بندهای این توافقنامه دستاوردهایی داشته و در بخش جوانان دستورالعمل‌های اجرایی شکل گرفته است. تندگویان افزود: بر اساس این توافقنامه آموزش‌های تخصصی مهارت‌های سربازی در حوزه ورزش انجام می‌شود و ما پیشنهاد کرده‌ایم آموزش‌ مهارت‌های زندگی نیز به عنوان سربازمهارت مورد توجه قرار گیرد. وی با تاکید بر اینکه در قبال این موضوع توافق‌هایی شده است، گفت: در توافقنامه مشخص شده ما می‌توانیم با توجه به شاخص‌های تعریف شده و سهمیه‌های مشخص برای فعالان تشکل‌های مردم‌نهاد در 6 ماه پایان سربازی امریه بگیریم. تندگویان خاطرنشان کرد: جمع‌بندی این مبحث و تعیین‌ تکلیف دستورالعمل امریه سازمان‌های مردم‌نهاد تا پایان آبان‌ماه انجام خواهد شد.
اعطای وام اشتغال‌زایی
معاون امور جوانان همچنین از اعطای 20‌میلیارد وام اشتغال‌زایی تا هفته گذشته به تشکل‌های فعال حوزه جوانان خبر داد. وی درباره تغییر دامنه سن جوانی و آخرین وضعیت بررسی آن نیز اظهار داشت: با توجه به مطرح شدن این مساله در ستاد ملی جوانان در حال جمع‌بندی سن دامنه جوانی هستیم؛ فکر می‌کنم افزایش سن جوانی تا 32 سال مورد توافق نهادها قرار گیرد.


Page Generated in 0/0070 sec