printlogo


کد خبر: 201240تاریخ: 1397/8/14 00:00
چهره‌ها

رئیس جمهور بلاروس:
استقرار پایگاه آمریکا در لهستان موجب واکنش بلاروس و روسیه می‌شود
الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس اظهار داشت استقرار احتمالی پایگاه نظامی آمریکا در لهستان، بلاروس و روسیه را مجبور می‌کند نوعی پاسخ دهند که در نتیجه زیرساخت‌های نظامی اضافی در قلمرو بلاروس مستقر خواهد شد. لوکاشنکو گفت: من به وزیر خارجه لهستان گفتم ما نمی‌خواهیم با شما بجنگیم، به همین دلیل پایگاه‌های نظامی بیشتری ایجاد نمی‌کنیم. اگر غیر از این باشد، ما و روس‌ها مجبور خواهیم شد پاسخ بدهیم، به این معنی که ما مجبور خواهیم شد چیزی برای ایستادن در برابر شما قرار دهیم.

اوباما، ترامپ را متهم به ایجاد ترس  و وحشت کرد
سه‌شنبه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا برگزار می‌شود. این انتخابات در حالی است که فضای دوقطبی در ایالات متحده بشدت افزایش یافته و گفته می‌شود گروه‌های قدرت تلاش می‌کنند نتیجه این انتخابات را به سود خود تغییر دهند. نظرسنجی‌ها از پیروزی حزب جمهوری‌خواه خبر می‌دهد. جمهوری‌خواهان به رهبری دونالد ترامپ اگر در این انتخابات پیروز شوند قادر خواهند بود در تمام کانون‌های قدرت از دموکرات‌ها پیش بیفتند. در همین حال پیش از این و در سپتامبر گذشته باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا گفته بود ترامپ این کشور را با ایجاد فضای ترس و وحشت اداره می‌کند. اوباما در یک سخنرانی درباره انتخابات کنگره، اعلام کرده بود: خطرات در این انتخابات بیش از هر زمان دیگری است. من اینجا هستم که یک پیام ساده به شما بدهم؛ شما باید رای بدهید، زیرا دموکراسی ما وابسته به آن است. اما طی روزهای گذشته رئیس جمهوری سابق آمریکا در تجمع انتخاباتی در میامی و در راستای حمایت از کاندیداهای دموکرات گفت: جمهوری‌خواهان سربازان شجاع ما را برای انجام یک مانور سیاسی در مرزها از خانواده‌های خود دور می‌کنند. اوباما همچنین  برای حمایت از «آندره د گیلوم»، نخستین نامزد رنگین‌پوست فرمانداری ایالت فلوریدا و نیز برای حمایت از «بیل نلسون» سناتور دموکرات و فضانورد سابق که به دنبال انتخاب مجدد است، ‌به این ایالت سفر کرد.

روند پیوستن ترکیه به اروپای واحد کندتر از قبل می‌شود
«منفرد وبر» سیاستمدار سوسیال مسیحی آلمان و کاندیدای ریاست کمیسیون اروپا در گفت‌وگو با روزنامه بیلد‌ام زونتاگ اظهار داشت: در صورتی که به عنوان ریاست کمیسیون اروپا انتخاب شوم، روند مذاکرات با ترکیه درباره عضویت در اتحادیه اروپایی متوقف خواهد شد. وی که قرار است اواسط هفته جاری کاندیداتوری خود را به طور رسمی اعلام کند، ضمن ابراز تمایل نسبت به تداوم مناسبات اروپا با آنکارا خاطرنشان کرد: تداوم روابط اتحادیه اروپایی و ترکیه از گزینه‌های مورد تایید ما بوده و این مسیر را ادامه خواهیم داد اما توجه به این نکته ضرورت دارد که استمرار در مناسبات دوجانبه به این معنی نیست که ترکیه از شرایط اروپایی برخوردار است. باید پذیرفت این دو موضوع کاملا از یکدیگر مجزاست. وبر در نظر دارد پس از دیدار روز چهارشنبه با «ژان کلود یونکر» رئیس کنونی کمیسیون اروپا در هلسینکی، پایتخت فنلاند و تبادل نظر با وی، کاندیداتوری خود را برای احراز پست ریاست کمیسیون اروپا به صراحت اعلام کند. گفتنی است «الکساندر استاب» نخست‌وزیر سابق فنلاند از دیگر کاندیداهای احتمالی پست ریاست کمیسیون اروپاست.

امیر قطر کابینه‌اش را ترمیم کرد
«تمیم بن حمد آل‌ثانی» امیر قطر دستور ترمیم کابینه این کشور را صادر کرد. بر اساس این دستور، «عیسی بن سعد الجفالی النعیمی» به عنوان وزیر دادگستری، «عبدالله بن عبدالعزیز بن ترکی السبیعی» به عنوان وزیر محیط‌زیست، «علی بن احمد الکواری» به عنوان وزیر تجارت و صنعت، «یوسف بن محمد العثمان فخرو» به عنوان وزیر توسعه اداری و کار و امور اجتماعی و «سعد بن شریده الکعبی» به عنوان وزیر امور انرژی تعیین شدند. همچنین بر اساس این دستور، «حسن بن لحدان الحسن المهندی» به عنوان رئیس دادگاه استیناف و «مسعود بن محمد العامری» به عنوان مشاور رئیس دفتر معاون امیر قطر انتخاب شدند.
 


Page Generated in 0/0072 sec