printlogo


کد خبر: 201257تاریخ: 1397/8/14 00:00
اخبار

 افت 68/3 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی
سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت و معدن کشور طی ۵ ماهه ابتدایی 97 کاهش پیدا کرد. به گزارش تسنیم، بر اساس آمار به‌دست آمده میزان طرح‌های مصوب هیأت سرمایه‌‌گذاری خارجی در طرح‌‌های صنعتی، معدنی و تجاری مصوب در 5 ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد تغییری نکرده است. البته طبق آمار حجم کل سرمایه‌‌گذاری در این 32 طرح‌ 8/1829 میلیون دلار است که این میزان سرمایه‌‌گذاری خارجی در 5 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افت 3/68 درصدی است.


وزیر جدید اقتصاد:
دارایی‌های دولتی را اهرم مالی می‌کنم
وزیر اقتصاد با بیان اینکه ساختار بانکی برای سبک‌‌سازی بانک‌ها باید اصلاح شود، گفت: دارایی دولت اکنون 7 هزار هزار میلیارد تومان است. به گزارش مهر، فرهاد دژپسند در مراسم معارفه خود به‌عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این مطلب اظهار داشت: این عزم را در مجموعه وزارت اقتصاد حس کردم که آماده عبور از شرایط فعلی هستیم. سرمایه انسانی خوبی در وزارت اقتصاد نهفته است اما نباید تنها به این بسنده کرد. دژپسند افزود: دارندگان کارت طلایی نباید پشت در وزارت اقتصاد بنشینند. وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های من اهرمی کردن دارایی‌های دولتی است که حدود ۷ هزار هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که دارایی کمی نیست. در این دوره 3 ساله حداقل باید از ۲۰ درصد این دارایی به عنوان اهرم استفاده کنیم. دژپسند با تاکید بر اینکه نباید از دارایی‌‌های دولت غافل شد، ادامه داد: ما می‌توانیم در شرایط فعلی آنها را به مرحله به‌روز برسانیم. شرکت‌‌های دولتی قابلیت زیادی در عبور از بحران و ایجاد رشد اقتصادی دارند. وی افزود: نمی‌توان تصور کرد شرکتی که 3 هزار میلیارد تومان دارایی دارد، نیم درصد بازدهی داشته باشد. آنچه قابل واگذاری است، باید واگذار شود و شرکتی هم که قابل واگذاری نیست، باید به عنوان یک تکیه‌گاه حداکثر بازدهی را داشته باشد. دژپسند ادامه داد: یک بانک و چند شرکت بزرگ را می‌توانیم واگذار کنیم، حال باید از این سرمایه‌ها برای اهرم کردن نقدینگی و رشد سرمایه‌گذاری استفاده کنیم.


صادرات و واردات چوب آزاد است
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه صادرات و واردات چوب آزاد است، گفت: اگر افرادی بخواهند برای زراعت چوب اقدام کنند حمایت می‌شوند اما برنامه‌ای برای خودکفایی در این زمینه نداریم. خلیل آقایی در حاشیه مراسم واگذاری محافظت از جنگل‌ها به بخش خصوصی اظهار داشت: برای حفاظت از جنگل‌ها و توقف بهره‌برداری بر اساس قانون، از ابتدای اسفند سال 96 همه قراردادهای بهره‌برداری از جنگل‌های کشور شامل 110 قرارداد، خاتمه یافت. وی افزود: در این شرایط که بهره برداری از جنگل‌های کشور متوقف شده و  زراعت چوب بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، سازمان جنگل‌ها در قالب قراردادهایی با بخش خصوصی، موضوع توسعه زراعت چوب و به طور هم‌زمان حفاظت و صیانت از جنگل‌ها را در دستور کار دارد. آقایی ادامه داد: بر اساس اطلاعات موجود پس از توقف بهره‌برداری از جنگل‌ها میزان قاچاق چوب نیز حدود 5 درصد کاهش یافته است.


بیمه قالیبافان با ۶۰۰ هزار تومان
مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرش دستباف ایران با اشاره به بیمه تکمیلی و بیمه عمر و بازنشستگی گفت: برای ثبت‌نام در این طرح متقاضیان می‌توانند با پرداخت ماهانه ۵۰ هزار تومان اقدام کنند. عبدالله بهرامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره بیمه قالیبافان افزود: طی هماهنگی‌هایی که با بیمه تعاون داشتیم قرار شد قالیبافان با پرداخت سالانه 600 هزار تومان از 3 مزیت بهره‌مند شوند. بهرامی با بیان اینکه این قرارداد شامل بیمه درمان تکمیلی، بیمه عمر و بازنشستگی است، اظهار داشت: همه افرادی که از این بیمه استفاده می‌کنند باید کارت قالیبافی یا صنایع‌دستی داشته باشند. به‌ گفته وی، ثبت‌نام از 10 تا 20 آبان با مراجعه به سایت www.taavon.co انجام می‌شود. برای ثبت‌نام در این طرح متقاضیان با پرداخت ماهانه 50 هزار تومان می‌توانند اقدام کنند.


Page Generated in 0/0060 sec