printlogo


کد خبر: 201266تاریخ: 1397/8/14 00:00
مردم ایران در سراسر کشور با حضور حماسی و بی‌سابقه در مراسم یوم‌الله 13 آبان به اقدامات ضد ایرانی دولت آمریکا پاسخ دادند
تودهنی به ترامپ

گروه سیاسی: مراسم ملی مردم ایران برای ابراز انزجار علیه استکبار و آمریکا، دیروز برای سی‌ونهمین‌بار در سراسر ایران برگزار شد. 39 سال از اقدام دانشجویان انقلابی در تسخیر سفارت آمریکا در تهران گذشته و ایران اسلامی حالا وارد چهلمین سال پس از تسخیر لانه جاسوسی و حذف حضور رسمی آمریکا از خاک خود شده است. به گزارش «وطن‌امروز»، امسال با توجه به انتخاب تعمدی 13 آبان برای زمان بازگشت تحریم‌‌های ضدایرانی از سوی دولت آمریکا، مردم ایران با شعورتر و باشورتر و با انگیزه بیشتر در راهپیمایی ضداستکباری و ضدآمریکایی 13 آبان شرکت کردند. دیروز در سراسر ایران دانشجویان، دانش‌آموزان و مردم انقلابی در مراسم‌‌های ویژه ضدآمریکایی شرکت کردند. دیروز روز نمادین مبارزه با آمریکا در ایران بود و امسال شاید بیشتر از سال‌‌های اخیر روحیه و انگیزه ضدآمریکایی مردم ایران بیشتر و نمایان‌‌‌‌‌‌تر شده است. این انگیزه و روحیه ضدآمریکایی در راهپیمایی‌ها و مراسمات 13 آبان کاملا مشهود بود. مردم، دانشجویان و دانش‌آموزان انقلابی ایران صبح دیروز  یکشنبه 13 آبان 97 در حالی که بتازگی رخت سیاه عزای اباعبدالله‌الحسین(ع) را از تن درآورده بودند؛ به رسم 39 سال گذشته در مراسم ضدآمریکایی 13 آبان شرکت کردند و نشان دادند درس ظلم‌ناپذیری و استکبارستیزی سیدالشهدا را بخوبی آموخته‌‌‌اند. مردم سراسر ایران دیروز با حضور حماسی و گسترده خود در راهپیمایی روز ملـی مبـارزه با اسـتکبار یک بار دیگر انزجار و نفرت خود را از مستکبران جهان بویژه از شیطان بزرگ نشان دادند. مردم، دانشجویان و دانش‌آموزان در تهران نیز ضمن بزرگداشت یوم‌الله سیزدهم آبان راهپیمایی گسترده خود را از صبح دیروز با حضور در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا آغاز کرده و ضمن سردادن شعارهای «مـرگ بـر آمریـکا»‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، «مـرگ بـر انگلیـس»‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، «مـرگ بر اسـرائیل»، «مرگ بر استکبار» و «هیـهـات منـا الـذلـه» فریاد ظلم‌ستیزی را در پایتخت طنین‌انداز کردند. حضور اتحادیه و تشکل‌های دانشجویی در راهپیمایی دیروز بسیار چشمگیر بود.
حضور مردم ایران در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان بسیار چشمگیرتر و قابل توجه‌تر نسبت به سال‌های گذشته بود. این موضوع بویژه در تهران نمود قابل توجهی داشت به گونه‌ای که تمام خیابان‌های منتهی به لانه سابق جاسوسی آمریکا از ساعتی قبل از شروع مراسم مملو از جمعیت بود. این حضور حماسی در شرایطی شکل گرفت که ترامپ 13 آبان را روز بازگشت تحریم‌های ایران عنوان کرده بود. بدون تردید حضور حماسی مردم بی‌ارتباط با اقدامات ضدایرانی آمریکا علیه ایران نبود و مردم به صورت قابل‌توجهی نسبت به سیاست‌های آمریکا علیه ایران اعتراض کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم با پایان دادن به جلسه خود در مجلس به جمع راهپیمایان یوم‌الله 13 آبان پیوستند. بر اساس اعلام لاریجانی نشست خانه ملت به منظور حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان ساعاتی زودتر پایان یافت که به موجب آن، وکلای ملت به خیل عظیم راهپیمایان پیوستند. محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید به همراه احمد مازنی، حسین محجوب و چند تن دیگر از اعضای فراکسیون امید از نمایندگان حاضر در تجمع 13 آبان بودند. همچنین سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین، محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان، دهقان نماینده طرقبه، کریمی‌قدوسی نماینده مشهد، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر و تعدادی دیگر از نمایندگان از حاضران در این راهپیمایی بودند. شرکت‌کنندگان در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در خیابان‌های منتهی به ساختمان سفارت سابق آمریکا در تهران موسوم به لانه جاسوسی حضور یافته بودند و با در دست داشتن بنرهایی حاوی جملات مقام معظم رهبری بر ممنوعیت هرگونه مذاکره با شیطان بزرگ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، آمریکا تاکید کردند. شرکت‌کنندگان با حمل بنر مزین به این جمله رهبر معظم انقلاب «جنگ نخواهد شد/ مذاکره نخواهیم کرد» حمایت خود را از نفی مذاکره با آمریکا اعلام کردند. انبوه جمعیت در راهپیمایی تهران به گونه‌ای بود که خیابان‌های آیت‌الله‌طالقانی، شهید سپهبد قرنی، شهید مفتح و سایر خیابان‌های فرعی منتهی به محل ساختمان سابق سفارت آمریکا مملو از جمعیت بود.
از دلار زیر پای مردم تا واکس زدن کفش روی پرچم آمریکا
شرکت‌کنندگان تهرانی در مراسم یوم‌الله 13 آبان روز گذشته بنر بزرگ منقش به عکس‌های دلار آمریکا را زیر پای خود لگدکوب کردند. جمعیت انبوه شرکت‌کننده در این مراسم با لگدکوب کردن دلار، واحد پول آمریکا و نماد سلطه‌خواهی اقتصادی این کشور بر جهان، عزم خود را در مقابله با توطئه‌‌های اقتصادی دشمن بویژه در حوزه ارزی و پیگیری اقتصاد مقاومتی اعلام کردند. همچنین مردم تهران با حضور در راهپیمایی گسترده سیزده آبان با به آتش کشیدن پرچم آمریکا، انگلیس و عروسک نمادین ترامپ نفرت و انزجار خود را نسبت به مستکبران بویژه آمریکای جنایتکار نشان دادند. انبوه مردم تهران با شعارهای خود وقاحت دولتمردان این کشور را محکوم کردند. شرکت‌کنندگان در این مراسم همچنین با حمل پلاکاردهایی با مضمون جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر وقیح‌‌‌‌‌‌تر و بی‌ادب‌‌‌‌‌‌تر شدن آمریکایی‌ها از وقاحت ساکنان کاخ سفید و کنگره آمریکا اعلام انزجار کردند. یادآوری تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب درباره خوشبین نبودن به مذاکره با آمریکا به دولتمردان از دیگر حواشی روز گذشته مراسم یوم‌الله 13 آبان بود. شرکت‌کنندگان در این مراسم با در دست داشتن نوشته‌‌‌هایی با محتوای سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب، نظر خود را درباره گفت‌وگو و تفاهم با آمریکا به دولتمردان کشورمان اعلام کردند. حاضران در این مراسم که از خیابان‌های اطراف به سمت ساختمان سابق سفارت آمریکا- لانه جاسوسی- در حرکت بودند، پلاکاردهایی حمل می‌کردند که روی آن از قول امام‌خمینی نوشته شده بود: «آمریکا دوست نمی‌خواهد، خدمتگزار می‌خواهد». همچنین بنرهای دیگری در دست شرکت‌کنندگان در مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان به چشم می‌خورد که اعلام مکرر خوشبین نبودن به مذاکره با آمریکا را از سوی مقام معظم رهبری یادآور شده بود. واکس زدن کفش راهپیمایان روی پرچم آمریکا و اسرائیل غاصب با هزینه « 3 مرگ بر آمریکا»، به آتش کشیدن و عبور از روی پرچم این کشورها، برگزاری کارگاه دشمن‌شناسی و غرفه کودکان از دیگر موضوعات قابل توجه در جریان برگزاری راهپیمایی 13 آبان بود. غرفه یادآوری 3 واقعه ماندگار در 13 آبان در سال‌های مختلف هم یکی از قسمت‌های پرمخاطب راهپیمایی بود.
سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در سخنرانی مراسم راهپیمایی روز 13 آبان در تهران اظهار داشت: تاریخ 40 ساله انقلاب اسلامی پر از حوادث مهمی مانند امروز است که با اندک تأمل و ژرف‌نگری می‌توانیم دست پرقدرت الهی در غلبه بر مشکلات را شاهد باشیم و با دیدن پیروزی‌های بزرگ به آینده امیدوار باشیم.  وی با اشاره به حوادثی که در 13 آبان رخ داده است، گفت: نخستین‌ حادثه در 13 آبان سال 43 اتفاق افتاد که در آن شاه ملعون با دستور مستشاران آمریکایی، دستور تبعید حضرت امام(ره) به ترکیه را صادر کرد و پس از آن چند سال بعد حادثه دیگری رخ داد که منجر به شهادت جمعی از دانش‌آموزان شد اما در آبان سال 58 و با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا شاهد خفت و خاری آمریکا در مقابله با حرکت حق‌طلبی مردم ایران بودیم. فرمانده کل سپاه با اشاره به حوادثی که در 13 آبان سال 58 رخ داد، خاطرنشان کرد: در آن ایام دانشجویان پیرو خط امام(ره) که تحمل حرکت‌های دولت لیبرالی که در آن روز سرکار بود و قصد ارتباط‌گیری پشت صحنه با آمریکا را داشت، نداشتند، تصمیم به تظاهرات علیه سیاست‌های آمریکا در مقابل سفارت آن کشور در تهران گرفتند اما تعداد محدودی از دانشجویان دانشگاه‌های تراز اول تهران  از برنامه‌ریزی برای تسخیر سفارت آمریکا خبر داشتند. سرلشکر جعفری ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی قبلی همان تعداد محدود از دانشجویان به صورت خودجوش به سفارت آمریکا حمله کردند تا اینطور جلوه داده شود که این تصمیم از دل جمعیت گرفته شده و دانشجویان با توکل به خدا توانستند تمام دیپلمات‌های آمریکایی را دستگیر کنند. این حرکت با تأیید قاطع حضرت امام(ره) و پس از آن حمایت مردم روبه‌رو شد تا جایی که تبدیل به انقلاب دوم ملت ایران شد. وی با بیان اینکه اگر آمریکایی‌ها در ایران می‌ماندند، انقلاب ما بدون تردید هرگز 40 سال عمر نمی‌کرد، تصریح کرد: آنها به طور مستقیم حرکت‌هایی را در ایران هدایت می‌کردند و برخی مسؤولان از سر سادگی یا انحراف فکری تصور می‌کردند با رابطه با آمریکا به جایی می‌رسند اما از آن روزی که دیپلمات‌ها و جاسوس‌های آمریکایی از ایران رفتند شاهد پیشرفت‌های مختلف در کشور بودیم.
13 آبان هیمنه آمریکا فرو ریخت
فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود 13 آبان را روز فروریختن هیمنه و سلطه آمریکا در سراسر دنیا دانست. وی در این باره گفت: 13 آبان روزی است که هیمنه پوشالی آمریکا در ایران شکسته شده و اگر بساط جاسوسی آنها در ایران جمع نمی‌شد، انقلاب ما به 40 سالگی نمی‌رسید و عناصر داخلی و غربگرا در همان دهه‌های اول، انقلاب را با شکست مواجه می‌کردند. سرلشکر جعفری افزود: امروز پس از 40 سال از آغاز این حرکت ضداستکباری افول قدرت آمریکا به واقعیت مورد نظر صاحب‌نظران تبدیل شده است. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضع‌گیری مسؤولان در سال 58 نسبت به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، اظهار داشت: در آن ایام برخی مسؤولان به ظاهر انقلابی ما از این حرکت به وحشت افتادند و با آن مخالفت می‌کردند. بعضی دیگر هم مخالف بودند اما بعدها مخالفت خود را بروز دادند. در این بین تنها اندکی از مسؤولان انقلابی ما و در رأس آنها رهبر معظم انقلاب با این حرکت انقلابی بشدت موافق بودند و با حضور ایشان در لانه جاسوسی آمریکا ارتباط عاشقانه و عمیق جوانان با رهبر انقلاب شکل گرفت که در سال‌های دفاع‌مقدس نیز تقویت شد. فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شکست‌های آمریکا از ملت ایران در 40 سال گذشته، گفت: به یاری خدا و مردم آخرین حربه دشمن یعنی جنگ اقتصادی و عملیات روانی هم به شکست می‌انجامد و ما امروز شاهد از بین رفتن ابزار تحریمی آمریکا علیه ایران هستیم، البته باور این نکته به خصوص با این فضایی که در داخل و خارج از کشور وجود دارد قدری سخت است اما نگاهی به اظهارنظر کارشناسان آمریکایی باور آن را برای ما آسان می‌کند.
3 بر صفر آمریکا را شکست دادیم
شکست 3 بر صفر آمریکا از ایران در عراق بخش جالب توجه دیگری از سخنان فرمانده کل سپاه بود. سرلشکر جعفری با اشاره به اظهارنظرهای اندیشکده‌ها و کارشناسان آمریکایی درباره افول قدرت این کشور، عنوان کرد: بر اساس این گفته‌ها، آمریکایی‌ها تمایلی به تقابل نظامی با ایران ندارند و این یعنی ترس از قدرت حزب‌الله و توان بازدارنده جمهوری اسلامی. در جای دیگری یکی از مشاوران سابق ترامپ گفته است آمریکایی‌ها در انتخابات اخیر در عراق 3 بر صفر از ایران شکست خوردند، زیرا هر سه موقعیت اصلی دولت عراق امروز در اردوگاه ایران قرار دارد. همچنین رسیدن به ثبات در سوریه بدون ایران ممکن نیست و هرگونه تلاش برای ساقط کردن جمهوری اسلامی دیوانگی است. وی ادامه داد: وزارت دفاع آمریکا نیز اخیرا طی ابلاغیه‌ای به واحدهای نظامی این کشور هرگونه ترویج و نشر اخبار توانمندی‌های نظامی ایران را برای جلوگیری از تضعیف روحیه نیروهایش ممنوع کرده است. فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آنچه در 40 سال گذشته دیدیم شکست‌های بزرگی است که آمریکایی‌ها از ایران خوردند، گفت: ما در طبس شاهد شکست بزرگ آمریکایی‌ها بودیم که البته چند ماه قبل از آن اطلاعاتش به دست دانشجویان پیرو خط امام افتاده بود و آنها گروگان‌ها را در سراسر کشور پراکنده کرده بودند تا آمریکا را در نقشه خود ناکام بگذارند. همچنین در جنگ 8 ساله تمام ابرقدرت‌ها مقابل ایران ایستادند اما از ما شکست بزرگی خوردند و آمریکایی‌ها بعدها مجبور شدند صدام را از سر راه خود بردارند.
سرلشکر جعفری افزود: آمریکا در برنامه‌های خاورمیانه جدید و توسعه اسرائیل هم شکست خورده و امروز اسرائیل در سرزمین محدود فلسطین از انبوه موشک‌های حزب‌الله و حماس وحشت دارد. آمریکا در سوریه هم از جبهه مقاومت شکست خورد و اگر قطعا این آمادگی ملت ایران نبود چنین فتحی حاصل نمی‌شد. با وجود آنکه داعش با حمایت آمریکا در عراق توسعه پیدا کرد، اگر مقاومت مردمی مردم عراق و درس‌هایی که از ملت ایران گرفتند، نبود؛ معلوم نبود امروز چه بر سر عراق آمده بود. امروز هم در ماجرای یمن برای جلوگیری از رسوایی بیشتر عربستان خائن را جلو انداختند و برای نجات خود و عربستان در حال تلاش هستند. وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها همچنین درباره ایجاد ناامنی در ایران در سال‌های 78 و 88 به شکست خود اقرار کردند و در دی ماه سال گذشته نیز به دخالت و شکست طرح‌های خود در ایران اعتراف کردند. فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آمریکایی‌ها و متحدان منطقه‌ای آنها تمام حربه‌ها را علیه ملت ایران آزموده‌اند،گفت: امروز آنها تنها به جنگ اقتصادی امید دارند. بررسی شکست‌های آمریکا نشان‌دهنده آن است که توصیه آمریکایی‌ها برای تحریم ایران با ادامه مقاومت مردم و مسؤولان شکست می‌خورد.
سرلشکر جعفری ادامه داد: ما از اقرارهای آمریکا به شکست، شاهد افول تدریجی آن هستیم. باید به این واقعیت پی ببریم که با تجربه‌ای که از شکست‌های آمریکا و پیروزی جبهه مقاومت اسلامی به‌دست آمده است، مقاومت تنها راه غلبه بر دشمنان ستمگر است و به یاری خدا غلبه ملت ایران بر تحریم‌های اقتصادی هم نزدیک است. وی خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: آقای ترامپ! هرگز ایران را تهدید نکن زیرا ناله‌های پر از وحشت سربازان شما در طبس و ملوانان آمریکایی و انگلیسی در خلیج‌فارس شنیدنی است. خود بهتر می‌دانید روزانه چه تعداد از کهنه سربازان شما بر اثر افسردگی خودکشی می‌کنند.
تأکید بر لزوم حفظ روحیه استکبارستیزی در قطعنامه مراسم ۱۳ آبان
در پایان مراسم روز گذشته، قطعنامه پایانی تظاهرات سراسری مردم ایران به مناسبت یوم‌الله 13 آبان قرائت شد. در این بیانیه آمده است: استکبارستیزی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های انقلاب اسلامی و نزاع بین اسلام و کفر است که هرگز محدود به زمان خاصی نبوده و نیست، لذا کماکان با عمل به وظیفه دینی و انقلابی خود، این مبارزه مقدس را تا نابودی کامل نظام سلطه و خوی استکباری دولت سلطه‌جو و استعمارگر آمریکا به عنوان کامل‌ترین مصداق استکبار ادامه خواهیم داد. این بیانیه می‌افزاید: خروج عهدشکنانه آمریکا از برجام و تشدید سیاست‌های خصمانه سردمداران جنایت‌پیشه ام‌الفساد قرن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تحمیل جنگ خاص از نوع روانی- رسانه‌ای، اقتصادی و عملی علیه ملت، بار دیگر دشمن شماره یک و غیرقابل اعتماد بودن طاغوت اعظم، آمریکای پلید را اثبات نمود که در همین رابطه با تبعیت از مواضع حکیمانه مقتدای عظیم‌الشأن عزیزتر از جان‌مان، مخالفت قاطع خود با تکرار هر نوع مذاکره و در هر موضوع با رژیم عهدشکن و شیطان‌صفت آمریکا را اعلام می‌داریم. در این بیانیه آمده است: با الهام از رهنمودهای گهربار مقام معظم رهبری مدظله العالی لازمه عزت و حفظ استقلال کشور را اتکا به توانمندی‌های داخلی و شرط غلبه بر تنگناهای معیشتی کنونی تحمیل‌شده از سوی شیطان بزرگ آمریکا را جامه عمل پوشاندن به معنای واقعی کلمه به اقتصاد مقاومتی در همه ابعاد دانسته و اقدامات عملی مسؤولین ذی‌ربط در این رابطه را قاطعانه خواستاریم. در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: با همان روحیه، صلابت و ایستادگی 40 ساله در برابر 40 سال توطئه و دسیسه طاغوت اعظم، آمریکای جهانخوار علیه نظام اسلامی و به شکست انجامیدن دشمن شماره یک بشریت، بار دیگر با استعانت از خداوند قادر متعال، لحظه‌شناسی و تمرکز بر ترفند رذیلانه اخیر مصداق اتَم استکبار آمریکا و جنگ تحمیلی از نوع خاص روانی- رسانه‌ای، اقتصادی و عملی از جمله تحریم‌های ظالمانه اخیر را با شکست مفتضحانه‌ای دیگر مواجه و ان‌شاء‌الله تعالی سرافرازانه از این پیچ تاریخی عبور خواهیم کرد. در این بیانیه تصریح شده است: شکستن هیمنه پوشالی طاغوت اعظم آمریکای جهان‌خوار در وقوع انقلاب دوم و تسخیر عزت‌آفرین لانه جاسوسی شیطان بزرگ را ارج نهاده و بار دیگر بر ضرورت عمل به وظیفه دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت اعم از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش‌وپرورش در اختصاص بخشی از محتوای کتب درسی به اسناد درس‌آموز لانه جاسوسی آمریکای پلید را مطالبه جدی خود اعلام می‌داریم.
 

سردار سلامی:  ترامپ خودش گفت ایران می‌تواند در 12 دقیقه خاورمیانه را کنترل کند
سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شامگاه شنبه با حضور در برنامه تلویزیونی «نگاه یک»  طی سخنانی  اظهار داشت:  13 آبان روز باشکوهی برای ملت ایران است، آمریکایی‌ها پس از موج جدید تحریم‌ها هم مجبور شدند 8 کشور خریدار نفت ایران را از تحریم معاف کنند که جلوه کوچکی از پیروز‌ی ملت ایران است، پس از 40 سال نبرد سهمگین، امروز ملت و نظام ایران در ارتفاع رفیعی نسبت به دشمنان قرار گرفته است. وی اضافه کرد: دشمنان سعی کردند ما را در انزوای سیاسی قرار دهند اما امروز خود آنها منز‌وی هستند. با اینکه ترکیه عضو ناتو است، در حال زاویه گرفتن از آمریکاست و آمریکا با چین هم‌ وارد جنگ اقتصادی شده است، صادرات نظامی خود به پاکستان را قطع کرده و اتحادیه اروپایی هم در روابط خود با آمریکا دچار تردید شده و جهان بتدریج در حال متحد شدن در مقابل آمریکاست. جانشین فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آمریکا بتدریج رو‌ به زوال است و منطق سیاسی خود را از دست داده است، آمریکایی‌ها می‌خواستند از طریق تحریم اقتصادی ما را تسلیم سیاسی کنند. امروز بعد از 40 سال، تحریم و جنگ 8 ‌ساله، کشور ایران علاوه بر اینکه در جبهه‌های وسیع با آمریکا در حال جنگ‌ بوده، به پیشرفت‌هایی دست ‌یافته که می‌تواند فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم را نیز دفع کند. جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: ما امروز به قدرتی برای ارائه قدرت‌ مؤثر در مقابل قدرت‌هایی مانند آمریکا رسیده‌ایم. خود ترامپ گفت ایران در عرض 12 دقیقه می‌تواند خاور‌میانه را کنترل کند.  اگر بخواهیم، در مدت کوتاهی آنها را در خاورمیانه مدیریت می‌کنیم اما همان مقدار از دامنه‌های قدرت ما که آشکار است، نشان می‌دهد قدرت ما توانایی حمله به  منافع حیاتی دشمنان را دارد.
 

طنین شعار «مرگ بر آمریکا» در بهارستان
نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته با شعار مرگ بر آمریکا در صحن علنی خانه ملت انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام و اجرای تحریم‌های جدید علیه ایران را محکوم کردند. ریاست روز گذشته پارلمان بر عهده علی لاریجانی بود.  رئیس مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنان خود تاکید کرد که قریب به ۸۰ سال است دولت آمریکا در امور داخلی ایران دخالت می‌کند.
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز گذشته در نطق پیش از دستور خود با اشاره به فرا رسیدن یوم‌الله 13 آبان، گفت: 13 آبان به نماد مقاومت ملت ایران در برابر استکبار بدل شده و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب روز گذشته 3 واقعه مهم را درباره این ایام توضیح دادند، چه ماجرای کاپیتولاسیون و ماه‌ها مخالفت شجاعانه امام با آن حرکت، چه انقلاب دانشجویان و چه حرکت دانش‌آموزان، هر کدام جلوه‌ای از مبارزات ملت علیه رفتارهای استکباری آمریکا را نشان می‌دهد. وی افزود: قریب به 80 سال است که دولت آمریکا در امور داخلی ایران دخالت می‌کند و نمونه‌ای از انواع خیانت‌ها و جنایت‌ها علیه ملت ایران در آن به وفور دیده می‌شود. رئیس مجلس با بیان اینکه کودتای آمریکا علیه دولت ملی مصدق با اختلاف‌افکنی داخلی بین سیاسیون و پول‌پاشی به مزدوران و بهره جستن از خائنان شکل داده شد، اظهار داشت: آمریکا، حکومت دیکتاتوری وابسته به شاه را برای چند دهه بر ملت ایران تحمیل کرد و ماشین شکنجه و خفقان ساواک را برای کنترل مبارزان با کمک CIA و موساد راه‌اندازی کرد. در پناه این سفاکی‌ها بر ثروت ملی ایران بویژه نفت تسلط یافتند و آن را برای چند دهه به یغما بردند و حتی منابع نازلی که باید در ازای نفت به ایران می‌پرداختند، سیاهه‌هایی از هزینه مستشاران آمریکایی که چند ده هزار نفر بودند، ارائه می‌کردند. علاوه بر این عملا فرماندهی بر ارتش در دست آنها بود.
 


Page Generated in 0/0149 sec