printlogo


کد خبر: 201270تاریخ: 1397/8/14 00:00
2 کمیسیون شوراها و اجتماعی استفساریه‌ قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را رد کردند
مخالفت مجلس با مستثنی‌شدن شهردار تهران
محسن هاشمی : 4 سال دیگر بازنشسته می‌شوم

گروه اجتماعی: رئیس شورای شهر تهران گفت: بر اساس استعلام‌های انجام‌شده بیشتر گزینه‌های شهرداری تهران تا بازنشستگی 3 سال فرصت دارند و بنده نیز 4 سال دیگر بازنشسته می‌شوم.
 به گزارش فارس، محسن هاشمی در حاشیه نودوهفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش اظهار داشت: اعضای شورای شهر بر اساس تعهدی که به شهردار دارند حداکثر تلاش خود را می‌کنند که شهردار تثبیت شود. وی گفت: در مجلس شورای اسلامی نیز با درخواست اعضای شورای شهر تهران استفساریه‌ای در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال پیگیری است که شهردار تهران و شهرداران کلانشهرها را از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان مستثنا کند. رئیس شورای شهر تهران گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز به این موضوع می‌پردازد و در صورتی که این استفساریه در کمیسیون رای مثبت بگیرد انتخاب شهردار به تعویق می‌افتد و در غیر این صورت 5 نفر نهایی را برای انتخاب شهردار معرفی خواهیم کرد. هاشمی خاطرنشان کرد: از سازمان امور استخدامی نیز افرادی را که برای شهرداری تهران کاندیدا بودند استعلام کردیم که اکثرا بیش از 3 سال فرصت داشتند و خود بنده نیز 4 سال تا بازنشستگی وقت دارم. وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه انتخاب شهردار حزبی و سیاسی شده است، گفت: انتخاب شهردار حزبی و سیاسی نیست و اعضای شورا با طمأنینه در حال انتخاب شهردار هستند.
شهردار تهران می‌رود
علاوه بر این عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، بررسی طرح استفساریه قانون منع به کارگیری بازنشستگان را اقدامی بیهوده دانست و تاکید کرد این طرح با رای منفی مجلس مواجه می‌شود و شهردار تهران  به طور قطع  باید تغییر کند. قاسم میرزایی‌نیکو در واکنش به اظهارنظری مبنی بر اینکه تغییر مدیران شهری به مردم آسیب می‌رساند، گفت: بی‌تردید اعمال تغییرات در مدیریت شهری به شهرداری پایتخت آسیب رسانده است. نماینده مردم دماوند و فیروزکوه افزود: تشتت آرا در شورای شهر یکی دیگر از مواردی است که باعث تضعیف مدیریت شهری در پایتخت شده است، این در حالی است که اعضای شورا باید برای انتخاب شهردار به سرعت شاخص‌بندی کرده و با استفاده از ظرفیت نیروی جوان و نخبه کشور به یک گزینه مناسب برای اداره این شهر برسند و در این باره به سفارش هیچ حزب و گروهی هم توجه نکنند.
عضو کمیسیون شوراها در مجلس خاطرنشان کرد: نتیجه بررسی طرح استفساریه قانون منع به کارگیری بازنشستگان درباره تعیین‌تکلیف شهردار تهران نیز منفی خواهد بود، چرا که اقدامی که در مجلس صورت گرفت و استثنایی که برای شهردار تهران مطرح شده است، به اصل این قانون خدشه وارد می‌کند، بنابراین هر پیشنهادی در این باره یا سایر بخش‎‌ها بعد از این در صحن رای نخواهد آورد و به طور قطع شهردار تهران تغییر خواهد کرد، ضمن اینکه اگر جلسات کمیسیون‌ها هم برگزار نشود به دلیل اینکه فرصت تعیین‌شده تا اجرای این قانون به اتمام می‌رسد، زمانی برای بررسی این استفساریه در مجلس و شورای نگهبان باقی نخواهد ماند.
مخالفت  2 کمیسیون شوراها و اجتماعی
این در حالی است که در لحظات آخر تنظیم این گزارش سایت نماینده در خبری نوشت: «طرح استفساریه مستثنا شدن شهردار تهران از قانون منع به کارگیری بازنشستگان از سوی اعضای کمیسیون شوراها رد شد». اصغر سلیمی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با بیان این مطلب افزود: طرح استفساریه قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان برای شهردار تهران در جلسه این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت. نماینده مردم سمیرم در مجلس در ادامه با اشاره به متن استفساریه اظهار داشت: سوال این استفساریه این بود که آیا همچنان که معاونان رئیس‌جمهور طبق قانون از قانون منع به کارگیری بازنشستگان استثنا شده‌اند، شهردار تهران نیز مستثنا می‌شود؟ وی با بیان اینکه در این جلسه الویری، رئیس شورای عالی استان‌ها نیز حضور داشت، گفت: اعضای کمیسیون در جریان رأی‌گیری با این طرح استفساریه مخالفت کردند و شهردار تهران را هم‌ردیف معاونان رئیس‌جمهور ندانستند، از این رو طبق نظر کمیسیون، شهردار تهران نباید از قانون منع به کارگیری بازنشستگان مستثنا شود.
علاوه بر این نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از بررسی طرح استفساریه تبصره یک قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در جلسه دیروز این کمیسیون خبر داد که با 15 رای مخالف و 3 رای موافق کلیات این استفساریه رای نیاورد.
محمدرضا بادامچی با تشریح جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: «طرح استفساریه تبصره یک قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستور کار کمیسیون بود که پس از بحث و بررسی با 15 رای مخالف و 3 رای موافق، کلیات این طرح رای نیاورد و در نهایت شهردار تهران رفتنی شد».
 


Page Generated in 0/0066 sec