printlogo


کد خبر: 201282تاریخ: 1397/8/15 00:00
اخبار

رونمایی از مجموعه آثار زنده‌یاد حمید سبزواری
سبزواری اعتبار و آبروی شعر معاصر فارسی است
مراسم رونمایی از مجموعه آثار زنده‌یاد حمید سبزواری در حوزه هنری با حضور سردار سپهر، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد. به گزارش فارس، سردار محمدحسین سپهر، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سخنانی در این مراسم، با اشاره به جایگاه مهم استاد حمید سبزواری در ادبیات انقلاب اسلامی گفت: یکی از وظایف سازمان بسیج هنرمندان خدمت‌رسانی است. ما آمادگی داریم هر تلاشی را که موجب رونق فرهنگ و توسعه و عمق‌بخشی به فرهنگ دینی می‌شود حمایت کنیم، از اشخاص حقیقی و حقوقی در این مسیر دفاع کنیم تا یاد و نام بزرگانی چون سبزواری‌ را در عمل پاس بداریم و از محبت‌های علمی و عملی دوستان بهره ببریم. همچنین محسن ممتنحنی، فرزند استاد حمید سبزواری نیز در این مراسم اظهار داشت: ما مدت‌های بسیاری انتظار کشیدیم تا این کار به سرانجام برسد ان‌شاءالله حرکتی انجام و آثار دیگر شاعران نیز جمع‌آوری شود و به مرحله چاپ برسد. دوست دارم از مرحوم محمود شاهرخی هم نام ببرم. زمانی که ایشان در قید حیات بودند بسیار گله‌مند بودند اما خوب است مسؤولان فرهنگی امروز به خانواده ایشان هم سری بزنند و همتی ایجاد شود تا آثار ایشان به چاپ برسد.
علیرضا قزوه، مدیر مرکز آفرینش‌های حوزه هنری نیز در این مراسم در سخنانی کوتاه با اشاره به اینکه سرود جمهوری اسلامی ایران خوب است اما ملتی که حماسه‌های متعدد را آفریده، باید در سرود ملی‌ خود رگه‌هایی از حماسه موج بزند، گفت: ملتی که این حماسه‌ها را آفریده حماسه در سرود ملی‌اش باید پررنگ‌تر باشد. ‌ای کاش قلم استاد سبزواری در این راستا همراه می‌شد و در زمانی که ایشان در قید حیات بودند از واژه‌های ایشان برای تغییر سرود ملی استفاده می‌شد. یاد گرفته‌ایم در جنگ‌ها باید از رجز استفاده کنیم. شاهنامه نیز اینگونه سروده شده است اما سرود جمهوری اسلامی ایرانی را که امروز می‌شنویم بحر دیگری دارد. بنابراین با همه احترام به هنرمندانی که در تهیه سرود ملی تلاش داشته‌اند، عرض می‌کنم باید از عنصر حماسه در سرود ملی غفلت نشود. محمدمهدی سیار دیگر شاعری بود که در این برنامه حضور داشت. او در سخنانی گفت: استاد حمید سبزواری نشان داد شعر هماره زبان مردم این سرزمین است. خیلی‌ها سبزواری را اعتبار و آبروی شعر انقلاب می‌دانند اما او اعتبار و آبروی همه شعر معاصر فارسی است. او نشان داد شاعر زبان حماسه‌ها، شاعر زبان شادی مردم، شاعر زبان غم‌های این مردم و شاعر اندیشه و تفکر این مردم است وقتی که سرود این بانگ آزادی را سرود. در این مراسم از خانواده شاعران نصرالله مردانی، احمد زارعی، خلیل عمرانی و حمید سبزواری تقدیر به عمل آمد.


«منطقه پرواز ممنوع» به روزهای پایانی تصویربرداری رسید
تصویربرداری فیلم «منطقه پرواز ممنوع» که از شهریورماه و در سکوت خبری شروع شده بود، به روزهای پایانی خود رسیده است. به گزارش «وطن امروز»، این فیلم که در ژانر ماجراجویانه و برای مخاطب نوجوان ساخته شده، نخستین ‌فیلم سینمایی امیر داسارگر به عنوان نویسنده و کارگردان است. داسارگر ساخت چند فیلم داستانی از جمله «هنگامه» و «سر به راه» را در کارنامه هنری خود دارد. بیش از 50 لوکیشن در منطقه کلیبر استان آذربایجان‌شرقی محل تصویربرداری این فیلم بوده است.  منطقه پرواز ممنوع به تهیه‌کنندگی حامد بامروت‌نژاد با نزدیک شدن به پلان‌های نهایی تصویربرداری، وارد مرحله پس‌تولید نیز شده است. مدیر فیلمبرداری علی رنجبر، طراح صحنه و لباس پیام حسین سوری، طراح گریم امیر ترابی، صدابردار سعید بجنوردی، دستیار اول کارگردان سیداحمد حسینی، مدیر برنامه‌ریزی مهدیار عقابی، بازیگردان نوجوان زین‌العابدین تقی‌پور، تدوین ابوذر حیدری، مدیرتولید سیدصادق حسینی و جانشین تولید سیدمهدی حسینی برخی دیگر از عوامل تولید این اثر سینمایی هستند.


Page Generated in 0/0062 sec