printlogo


کد خبر: 201288تاریخ: 1397/8/15 00:00
اخبار

دفع حمله سایبری اسرائیل به زیرساخت‌های ارتباطی ایران
رژیم اشغالگر قدس که سابقه‌ به کارگیری سلاح سایبری در پرونده‌هایی چون استاکس نت را دارد بتازگی در حملاتی قصد نفوذ به زیرساخت‌های ارتباطی کشور را داشت که بنابر اعلام وزارت ارتباطات همه این حملات دفع شده‌ است. به گزارش فارس، حمید فتاحی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این خبر در توئیتی نوشت: «از امروز حملات پراکنده از مبدا یک رژیم غاصب به برخی زیرساخت‌های ارتباطی ایران آغاز شده که همگی با قدرت دفع شده‌ است. این برای مردم دنیا دیگر عجیب نیست؛ ادعای حقوق بشر می‌کنند و ملتی را به خاک و خون می‌کشند. ادعای واهی حمله سایبری از طرف ایران می‌کنند و خود حملاتی را ترتیب می‌دهند». محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در واکنش به این اقدام از پیگیری حمله در مجامع بین‌المللی خبر داد. وی گفت: رژیمی که سابقه‌ آن در به‌کارگیری سلاح سایبری در پرونده‌هایی چون استاکس نت مشخص است، این‌بار تلاش داشت به زیرساخت‌های ارتباطی ایران صدمه‌ای وارد کند، البته به لطف هوشیاری تیم‌های فنی، دست خالی بازگشت. این اقدام خصمانه را از طریق مجامع بین‌المللی پیگیری می‌کنیم.

عضویت ایران در شورای حکام اتحادیه جهانی ارتباطات
یک روز پس از بازگشت تحریم‌های آمریکا، جمهوری اسلامی ایران با بیشترین آرا به عنوان عضو شورای حکام اتحادیه جهانی ارتباطات انتخاب شد. به گزارش «وطن امروز»، هفته گذشته کنفرانس سران مختار اتحادیه جهانی مخابرات در دبی برگزار شد که وزیر ارتباطات ایران نیز در آن مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و جهان را به استفاده صلح‌آمیز از فناوری اطلاعات فراخواند. محمدجواد آذری‌جهرمی در این رویداد که وزرای ارتباطات کشورهای مختلف حضور داشتند با اشاره به اینکه ارتباطات و فناوری اطلاعات ابزاری برای خلق ثروت است، گفت: در بعضی موارد، صنایع مولد ثروت به عنوان ابزار جنگ‌افروزی به‌کار گرفته شده‌اند. وی اضافه کرد: باید مراقبت کنیم ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنان ابزار صلح باقی بماند و به وسیله‌ای برای هژمونی و یک‌جانبه‌گرایی برخی کشورها تبدیل نشود.


انتشار اسامی اعضای هیأت‌مدیره شرکت‌های وزارت کار
روز گذشته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستوری اداری اسامی اعضای هیات‌مدیره شرکت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را روی پایگاه اینترنتی این وزارتخانه به‌ آدرس www.mcls.gov.ir/fa/list منتشر کرد. به گزارش «وطن امروز»، این فهرست شامل اسامی بیش از 1200 نفر از اعضای هیات‌مدیره زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامل سازمان تامین اجتماعی - شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی)،‌ صندوق بازنشستگی کشوری و... است که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در بیش از 550 شرکت منصوب شده‌اند. این اقدام طبق وعده شریعتمداری هنگام گرفتن رای اعتماد در مجلس انجام شده است. بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت کار این فهرست برای دسترسی عموم به آدرس اینترنتی بالا منتشر و اطلاعات آن به صورت مداوم تکمیل و  به روز‌رسانی خواهد شد.   


ضرب‌الاجل برای تدوین ضوابط پرداخت‌های الکترونیک
هیات دولت، بانک مرکزی را موظف کرد تا یک ماه آینده ضوابط پرداخت را تدوین و ابلاغ کند. به گزارش تسنیم، هیات وزیران با توجه به ضرورت تدوین مقررات لازم در حوزه پرداخت‌های الکترونیک، بانک مرکزی را موظف کرد چارچوب‌ها و ضوابط بانکی پرداخت خرد، کیف پول الکترونیک و پرداخت‌های مبتنی بر انواع فناوری‌ها را ظرف یک ماه از ابلاغ این مصوبه تدوین و ابلاغ کند. همچنین بانک‌ها و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت موظف شدند دسترسی به خدمات بانکی برای شرکت‌های خدمات فناوری مالی (فنم‌ها) را که دارای مجوز از صنف مربوط هستند، فراهم آورند و در مواردی که به تشخیص بانک مرکزی شرکت‌های یاد شده ضوابط مربوط را رعایت نکنند، فعالیت آنها متوقف می‌شود.


Page Generated in 0/0067 sec