printlogo


کد خبر: 201290تاریخ: 1397/8/15 00:00
رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر مطرح کرد
خدمت‌رسانی ۱۲هزار نیرو به زائران امام رضا(ع)

گروه اجتماعی: رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر درباره طرح خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع) گفت: 12هزار نفر از نیروهای هلال‌احمر در قالب تیم‌های پزشکی و امداد و نجات برای خدمت‌رسانی به زائران در این طرح حضور دارند. به گزارش فارس، مرتضی سلیمی درباره طرح خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) توسط سازمان هلال‌احمر گفت: نیروهای این سازمان برای خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع) از آمادگی کامل برخوردارند و برخی خدمات خاص را به زائران ارائه خواهند کرد. وی با بیان اینکه این طرح اکنون در حال اجرایی شدن است، توضیح داد: تاکنون بالغ بر 11 هزار نفر از زائران خدمات دریافت کرده‌اند و به 7 هزار نفر از آنها اسکان داده شده است. سلیمی تصریح کرد: 70 دستگاه آمبولانس، 2 فروند بالگرد، تیم‌های عملیاتی پیاده و 43 دستگاه خودروی نجات از سوی سازمان هلال‌احمر برای خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع) آماده شده است. رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با بیان اینکه 134 پایگاه هلال‌احمر در محورهای سرخس به مشهد، ساروج به مشهد، گناباد به مشهد، تربت‌جام به مشهد و سبزوار به مشهد استقرار یافته است، خاطرنشان کرد: زائران امام رضا(ع) می‌توانند با تماس با شماره 112 از محل دقیق پایگاه‌های هلال‌احمر اطلاع یابند و خدمات موردنظر خود را از ‌آنها دریافت کنند. وی تصریح کرد: حدود 12 هزار نفر از جمله پزشک، نجات‌گر و پرستار برای خدمت‌رسانی به زائران در این طرح حضور دارند.
آمادگی 5 هزار نیروی کمکی ناجا
علاوه بر این، فرمانده ناجا گفته است: «5 هزار نیروی کمکی ناجا آماده خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع) هستند». سردار حسین اشتری اظهار داشت:  همکاران من از یک ماه گذشته برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم اربعین در تلاش بودند و در حال حاضر نیز آماده خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع) هستند. اشتری افزود: پیش‌بینی می‌شود در ایام شهادت امام رضا(ع) 5 میلیون نفر به شهر مشهد مشرف شوند و بیش از 5 هزار نفر از نیروهای کمکی ناجا به همراه نیروهای استانی، آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند.
برپایی ۵۰ ایستگاه خدمت‌رسانی
همچنین معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی از برپایی ۵۰ ایستگاه خدمت‌رسانی درون و برون‌شهری در محورهای منتهی به شهر مشهد در دهه پایانی ماه صفر خبر داد. سیدخلیلی منبتی گفت: بیش از ۵۰ ایستگاه خدمت‌رسانی درون و برون‌شهری در محورهای منتهی به شهر مشهد به همت خدام بارگاه آستان قدس رضوی به صورت خودجوش دایر شده که خدمات شبانه‌روزی به زائران ارائه می‌دهند. وی با بیان اینکه در نقاط صفر مرزی ایستگاه‌های خدمت‌رسانی به زائران پیاده برپا شده است، افزود: این ایستگاه‌‌ها خدمات اسکان و پذیرایی را به صورت ۲۴ ساعته و توزیع صبحانه، ناهار و شام را در ایستگاه‌های برون‌شهری به زائران پیاده ارائه می‌دهند. منبتی تصریح کرد: تلاش داریم زائران پیاده حداقل یک وعده غذایی را از غذای متبرک میهمانسرای حضرت رضا(ع) بهره‌مند شوند.
 


Page Generated in 0/0067 sec